Romahduksen partaalla 20 vuoden jälkeen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Niipper

Re: Romahduksen partaalla 20 vuoden jälkeen

Viesti Kirjoittaja Niipper »

Nyt sinua pelotellaan, älä mene paniikkiin! Neuvottelut oman asianajajasi kanssa mitkä on tavoitteet ja annat hänen tehdä työn. Onhan hän varmasti napakka ja pitää sinun puoliasi. Ei ehkä kannata puolisolle kommentoida mitään ettet aio suostua hänen vaatimuksiin, ettei hän hermostu. Pää kylmänä, kaikki kyllä järjestyy vaikka hetkittäin tuntuu kaaokselta. Uhkailu voi kieliä myös siitä että hänellä on paniikki. Voimia kovasti!!
Lotta

Viesti Kirjoittaja Lotta »

Päivitän teille kuulumisiani. Olkoon tämä samalla vertaistukea ja ennakkotietoa teille, jotka olette eroamassa narsistista.

Luin juuri ennen avioeron virallista käynnistymistä kaiken mahdollisen tiedon mitä avioerosta narsistiin on kirjoitettu. Ja KAIKKI, siis ihan kaikki, näyttää toteutuvan kuin oppikirjasta.

Mies riitelee kaikesta. Mies uhkailee ja pelottelee kaikella. Uhkailee jopa väkivallalla. Ja syy riitoihin on, että mies on keksinyt omasta päästään säännöt avioroon, lasten huoltajuuteen ja omaisuuden ositukseen. Hän ei ole halukas noudattamaan Suomen lainsäädäntöä avioeroon ja ositukseen liittyen. Lasten huoltajuus- ja elatusmallitkaan ei hänelle sovi, vaikka lastenvalvoja hoitaa näitä asioita. Mies syyttää, että olen hankala, koska en suostu hänen itse keksimiinsä sääntöihin. Minun pyyntöni on vain ja ainoastaan, että noudatamme avioerossa Suomen lakia. Ei kai se ole liikaa vaadittu?

Lisäksi miehen on vaikea ymmärtää ja sisäistää, että emme ole enää aviopari. Hän luulee, että hänellä on edelleen minun henkilökohtaisiin asioihin puuttumiseen täysi oikeus. Mies 'pommittaa' minua sähköposteilla, tekstiviesteillä ja whap- viesteillä monia, jopa kymmeniä, kertoja päivässä. Osa asioista koskeen aiheellisesti lapsia, mutta osa on aivan aiheettomia haukkumisviestejä. Hän yrittää kysellä henkilökohtaisista asioistani yhtä ja toista ja kun en vastaa niin mies saa järjettömät huutoraivokohtaukset. Eli hän ei ymmärrä että en ole enää osa häntä kuin lasten huoltajuuteen liittyvissä asioissa.

Pyrin noudattaamaan mieheen NC (no contact) periaatetta. Suosittelen teitä kuuntelemaan youtubesta NeviSalesin videoita narsismiin liittyen, koska kaikki näistä on toteutunut 100% meillä. Jos minun on pakko vastata miehen viesteihin niin ensisijaiset vastausvaihtoehtoni ovat 'ei' tai 'kyllä'. Eli lyhyt, ytimekäs vastaus, ei mitään ylimääräistä tekstiä. Ja tämä tuntuu saavan miehen vielä suurempaan raivon valtaan.

Askel kerrallaan menen eteenpäin, mutta on tämän sellainen kokemus että kukaan ei ansaitse tällaista kokea. Elän elämääni nyt enintään muutaman tunnin eteenpäin katsoen. Tuntuu että huominenkin on jo niin kaukana, että sitä ei voi ajatella eikä nähdä.

Voin allekirjoittaa sen mitä narsisteista kirjoitetaan. Avioeron jälkeen se muuttuu entistä pahemmaksi ja on kuin itse piru puhuisi narsistin sisällä. Ehkä syy on se, että nyt narsistin kaikki verhot on poistettu kasvojen edestä ja paholainen on päässyt vapaaksi.
solacium

Viesti Kirjoittaja solacium »

Mikä on tilanteesi nyt?

Haluan vaan etänä toivottaa ihan kamalasti voimia. Olen kahlannut matalat pohjamudat ja luullut että en ikinä
Pääse pois sieltä. Että parempi vaan lopettaa koko elämä. Mutta haluan luoda uskoa siihen, että pois pääsee. No contact on tietysti tärkein.

Hyvä esimerkki tutuilta tuli juuri. No contactin jatkuttua pitkään eräs tuttu narsisti järjesti hillittömän shown, ambulanssit paikalle ja lapsen sairaalaan vaan koka halusi että alistettava ottaa yhteyttä. Draaman suuruudesta usein näkee helposti läpi. Lapsella ei ollut siis mikään vikana mutta hän hysteerisestie esitti miten lapsi on kuolemassa jne. Tuntui niin pahalta kun mitään kontaktia ei saanut että piti tuollaista järjestää. Aika säälittävää lapsen hyväksikäyttöä ja pelottelua.
Vastaa Viestiin