Oikeus

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Ciiiea

Re: Oikeus

Viesti Kirjoittaja Ciiiea »

Fyysistä väkivaltaa en kokenut, koska kyseinen henkilö tiesi että aiempien kokemusten vuoksi kestän sen paremmin. Minun kohdallani henkinen väkivalta jätti pyvyvämmät oireet ja nyt käymme oikeuden kautta taistoa lapsen asioissa. Lapsi tuntuu olevan vain väline jolla hän yrittää vaikuttaa ja tehdä kiusaa. Haluaisin tämän loppuvan ja hänen kantavan vastuun teoistaan.
DavidFW

Viesti Kirjoittaja DavidFW »

Lauri68 kirjoitti: 12 Tammi 2021, 16:01 Ehkä vähän asian kääntöpuoli, mutta onko tavallista, että narsistisesti käyttäytyvä henkilö nostaa asiattomia oikeusjuttuja kostoksi, ja ovatko ne menestyneet, erityisesti siis erotilanteessa kumppania kohtaan? Aina kun ero tulee puheeksi, vaimo alkaa kehitellä ties mitä riitauttamisia ja uhkailuja. Kuitenkin minä olen se, joka on saanut häneltä mustelmia, eikä toisin päin. Mies kun olen, niin varmaan helpommin uskotaan itkevää vaimoa kuin minua, kun on aika sääliteatterin? Samasta syystä en ole halunnut käydä häneen käsiksi edes tuollaisissa aggressiotilanteissa, vaikka olisi ehkä pitänyt kun tavaroita lentelee, ettei pääse sanomaan mistään myöhemmin.
Sama kokemus. Olen mies, ja on niin häpeällistä myöntää tulleensa naisen pahoinpitelemäksi. Ei siksi, että olisin naista heikompi fyysisesti, mutta kait olen heikompi henkisesti, kun alistun samanlaiseen arvottomaan kohteluun vuosi vuoden jälkeen. Paljon olen miettinyt, että miksi suostuin. Ja nyt kun exä on tehnyt paljon täysin aiheettomia rikosilmoituksia ja saanut jopa lähestymiskiellon valehtelemalla, olen aika rikki. Ilmeisesti on tyypillistä narsisteille syyttää toista osapuolta narsismista jne ja hämmentää asiaa niin, ettei kukaan ymmärrä enää. Kaikki tuttavat vain toteavat hämillään, että "kun teillä on niin eriävät kertomukset". Ja viranomaiset tietysti uskoo kaiken, koska riski. Olen mies, niin parempi laittaa vähän lähestymiskieltoa tuomarille. Mitään oikeusturvaahan tässä ei ole, kun on 1-2 vkoa aikaa käsittelyyn ja siellä esitettiin täysiä valheita. Ja valittaa päätöksestä ei voi, koska se kestäisi yhtä paljon kun itse lähestymiskielto. Pahinta on, että nyt exä käyttää lähestymiskieltoa vainoamiseen. Hän yrittää tulla lähelle ja kuvata mut, ja joudun juoksemaan hädissäni pois. En uskalla liikkua ilman muita, jotain todistajaa, etten joudu vaikeuksiin. Tällaista sitten joutuu kestämään vuoden päivät.
Netta

Viesti Kirjoittaja Netta »

Minä olen vienyt tutkintaan fyysisen, psyykkisen ja taloudellisen pahoinpitelyn/hyväksikäytön. Esitutkinta valmistui juuri. Syyteharkintaan asia lähti nimikkeillä pahoinpitely, tapon yritys, laittomia uhkauksia, kunnianloukkauksia, kiristämistä... katsotaan miten asia etenee.

Nyt, kun olen jo onnistunut tunnetasolla irtautumaan täysin, ja ex:n persoona oikeastaan vain huvittaa minua, seuraan tätä ulkopuolelta kuin jotain elokuvaa. On helpompaa. Vuoden verran sitä itkua riittikin :roll:
Vastaa Viestiin