Apua eroon

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
PerheellinenM
Viestit: 125
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 20:57

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

huonovaimo kirjoitti: 19 Helmi 2021, 15:17
Libero67 kirjoitti: 19 Helmi 2021, 12:30 Laita tilanne päivityksiä kun pääset aloittamaan oman elämäsi. Tuo on viisain ratkaisu ikinä. Kun avaa silmänsä ja tajuaa missä mennään, ei ole muuta keinoa kuin ulos koko tilanteesta. Kaikesta nuo saavat riidan aikaiseksi halutessaan ja kun me jotka uskallamme ja haluamme pois, "" olemme kuitenkin paskoja ja tuhoamme perheen ja kaiken. "". Muistakaa arvostaa itseänne! Olette rohkeita kun lähdette, ette paskoja, ette riko mitään vaan pelastatte itsenne ja lapsenne!
ei auta jäädä edes ajattelemaan. Itse jäin liian montakin kertaa.
Mutta en kertaakaan ole katunut päätöstä lähteä. Koen että elämä alkaa vasta siitä hetkestä kun lähtee ja alkaa elämään omaa elämäänsä. Ollaan kaikki toisillemme tuki ja turva. Voimia samassa tilanteessa painiville. Itsellä alkaa asioiden käsittely nyt kun 2 vuotta erosta. Antakaa itsellenne aikaa käsitellä ja toipua rauhassa!
Tilannepäivitystä siis, tavaroita on siirretty tosiaan luotetuille ihmisille sekä olen onnistunut hankkimaan itselleni uusia tavaroita valmiiksi. Päätös lähtemisestä on nyt sitten tehty, olen saanot asunnon itselleni, ja siihen ottanut jo kaikki sähköt ja vakuutukset. Viimeiset päivät ollu täällä ihan sumussa menoa, kuunnellut syytöksiä kuinka minä olen pilannut miehen mielen, kuinka joka ikinen asia on loppu, ja miksen voi esimerkiki olla joskus muutakin kun masentunut ja väsynyt. Voisin kuulemma lopettaa turhan valittamisen ja ihan hymyillä, kun en vaan enää jaksa. Ainoa toivon kipinä elämässä on se että tiedän pääseväni tästä pois. Tukiverkko on itsellä onneksi äärimmäisen vahva ja he muistuttavat että tämä parisuhde ei ole normaali. Olen käynyt keskusteemassa avoväkivallan työntekijän kanssa pariin otteeseen viime vuonna ja hän vahvisti sitä, että ei kenenkään tarvitse tälläistä kestää. Harmittaa suunnattomasti että annoin itseni ajaitua näin kauan tähän tilanteeseen..
Aivan mahtavia uutisia. Nyt pidät pääsi. Pidät päätökseksi. Kohtelet tulevaa exääsi kuin ilmaa. Älä reagoi äläkä provosoidu. Ja ennenkaikkea pidä päätöksesi ja ei yhtään siimaa exällesi. MItä kovempi olet, sen enemmän hän pelkää. Kun hän huomaa, että ei pysty enää vaikuttamaan sinun ajatuksiin ja päätöksiin. Ja älä missään tapauksessa soimaa itseäsi, että päästit tilanteen tähän asti, se ei ole sinun syysi. Ja nyt kun olet tehnyt päätöksen ja pääset irti, huomaat pian miten sairas tuo sinun exäsi oikeasti on. Kun pääset siitä kuplasta irti. Yksi elämä. Käytä se. :)
Kerro taas miten pärjäilet!
huonovaimo
Viestit: 19
Liittynyt: 15 Syys 2020, 13:22

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja huonovaimo »

Heippa tänne,

huomenna saa hakea avaimet omaan asuntoon.. pieni hämmennys on ilmassa, pääsen katsomaan minkälaisen elämän sinne alan itselleni rakentamaan, ystävän saan tavaroiden kanto avuksi. Lopullista muuttoa en huomenna kuitenkaan tee, hissukseen tavaroita pois tästä sinne. Oman hankaluutensa tähän tuo miehen yllättävä lomautus, mutta tärkeimmät tavarat on kuitenkin saatu asunnosta pois. Yhteisen asunnon remontti on ollut hyvä pakkaus kulissi, siellä kun ei voi asua. Viikolla tuli taas muistutus, olen kuulemma taaskin ylipainoinen ja koko ajan pitäisi olla passaamassa ja tekemässä asioita hänelle. Pitkästä aikaa on tullut takaisin tämä että soittelee monta kertaa päivässä, tiedustellen missä olen ja millon tulen ja kenen kanssa. Luojan kiitos tuo on niin mielyttävän haluinen ihminen, että on koko ajan kavereidensa kanssa menossa sivuuttaen minut... Olen vain niin onnellinen siitä kuinka tämä helvetti alkaa tulla päätökseen tältä erää, päästä kaatamaan kaikki ne kulissit, joita on pitänyt pystyssä ja pääsen lopettamaan tämän teennäisen hymyilyn kun mies tuttavien ja muiden kuulen loukkaa minua muka vitsillä.
PerheellinenM
Viestit: 125
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 20:57

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

Nyt vaan pidät päätöksesi. Muista kaikki ne asiat, jonka takia lähit. Ei yhtään armoa ei missään tapauksessa mitään armoa. Se ei siitä muutu päin vastoin pahenee jos palaat. Eli jatka omaa elämääsi, minimoi kontatien määrä...tee kaikki että ei tartte olla lähelläkään.
Kyllä pärjäät. Kyllä selviit. Usko itseesi 100%. Pystyt siihen. Kohta huomaat kun olet omassa asunnossa, sisustanut juuri niin kuin haluat. Kun tulet kotiin, ei ole ketään joka ahistaa ketään jonka koet ahdistavaksi tai ei toivotuksi. On sinun koti. Sinun Elämä. KOhta se kaikki aukenee sinulle miten käsittämttömän upea fiilis se on, kun voi olla omassa kodissaan rauhassa. Tottakai, käsittelet tätä kauan. Tätä eroa vielä. Tulee romahduksia, että miten minulle voi käydä näin ja 10000 miksi kysymystä pyörii päässä. Älä silti edes harkitse paluuta. Selviät kyllä. Usko pois. Selviät.!
huonovaimo
Viestit: 19
Liittynyt: 15 Syys 2020, 13:22

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja huonovaimo »

Täällä taas!

Päätin, että ensi viikolla tämä helvetti päättyy. Lähden jättäen avaimet ja paperin pöydälle että avioeropaperit tulee perästä. Pelkään niin paljon tuon reaktiota jos sanoisin päin näköä lähteväni. Ensi viikolla saan asuntooni vielä sängyn, jonka jälkeen voin vielä viimeiset tavaratviedä ja lähteä. Olotila on odottava, hämmentynyt ja hiukan peloissani. Kuinka arki lähtee rullaamaan, paljonko tulee viestiä perään ja millaista sen sisältö on. Luojan kiitos tätä tukiverkkoa, moni antanut isoja tsemppejä ja sanoneet että tulevat vaikka väkisin hakemaan minut pois täältä kamojen kanssa.

Kiitos paljon PerheellinenM tsempeistä, ne oikeasti auttavat pitämään määränpään selvänä.
PerheellinenM
Viestit: 125
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 20:57

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

Oikea ainoa oikea päätös. Oikea päätös myös se miten sen teet. Pelko, sillähän nää hallitsee. Pelolla. Mitä sitten jos se sekoaa tai mitä sitten jos väkivaltaa...ja kun toisen tuntee, uskoo toisen pystyvän siihenkin. Sitä käy mielessään läpi mitä toinen voi sanoa millä tavalla tai reagoida millä tavalla. Niin tuttu tunne, niin totaallisen tuttu tunne. Minä olin sen 1,5 viikkoa niin ksessa kun vaan voi olla, odottaessa sitä lappua exälle postista, miten se reagoi mitä sitten tapahtuu. Ja sitten se meni kilahtamisella ja asiallisella keskustelulla, vaikka olin varautunut ihan kaikkeen.

Arki lähtee kyllä eteenpäin, kuhan et pyörrä mitään päätöksiäsi. Etkä anna tälle exällesi aikaa, etkä tapaa etkä ole tekemissä. Ylämäkiä ja alämäkiä tulee kyllä, mutta ne on tilapäisiä romahduksia jos ovat nämä alamäet. Mulla tänä viikonloppuna oli rankka viikonloppu. Kaksi Suomalaista kappaletta tiputti ihan täysin polvilleen ja siinähän se lauantai sitten menikin. Mutta Kuten sanoin viime viestissä. Hetken päästä tajuat, miten upeaa on kun olet oman itsesi herra. Eikä kukaan ole vastassa, joka ahdistaa, jota pelkäät tai et haluaisi etkä millään jaksaisi kohdata. Mutta viestit perään............ Älä reagoi mihinkään. Älä vastaa. Ohita kaikki ja älä missään nimessä kerro missä asut. Suojaa kaikki osotetiedot kaikki mitä vaan voit pystyä suojaamaan. Et ole sille ihmiselle mitään velkaa. Et mitään. Et ees selitystä. Ulkoista kokonaan koko henkilö.

Kyllä sinä selviät. Tiedän sen.!
huonovaimo kirjoitti: 07 Maalis 2021, 18:26 Täällä taas!

Päätin, että ensi viikolla tämä helvetti päättyy. Lähden jättäen avaimet ja paperin pöydälle että avioeropaperit tulee perästä. Pelkään niin paljon tuon reaktiota jos sanoisin päin näköä lähteväni. Ensi viikolla saan asuntooni vielä sängyn, jonka jälkeen voin vielä viimeiset tavaratviedä ja lähteä. Olotila on odottava, hämmentynyt ja hiukan peloissani. Kuinka arki lähtee rullaamaan, paljonko tulee viestiä perään ja millaista sen sisältö on. Luojan kiitos tätä tukiverkkoa, moni antanut isoja tsemppejä ja sanoneet että tulevat vaikka väkisin hakemaan minut pois täältä kamojen kanssa.

Kiitos paljon PerheellinenM tsempeistä, ne oikeasti auttavat pitämään määränpään selvänä.
huonovaimo
Viestit: 19
Liittynyt: 15 Syys 2020, 13:22

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja huonovaimo »

Sieltä se lähtö tuli, naistenpäivän iltana kahdeksalta oli loput tavarat kannettuna uuteen asuntoon, vanhaan jätin avaimet ja lapun pöydälle. Tuli sauma lähteä vähin äänin ja tiesin että mies on yön poissa. Ystävät ja sukulaiset olivat hengessä mukana koko illan, yksi jäi vielä yöksi pitämään seuraa.

Nyt pelolla odotan koska se menee kotiin ja aloittaa pommittamaan. Olen vaan äärettömän helpottunut että pääsin pois.
kaikkenkanssa
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2018, 17:47

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja kaikkenkanssa »

Onnea sinulle ja tulevaan elämääsi! Muista ja tiedosta aina se että olet arvokas eikä sinua saa kohdella kuin tiskirättiä.
Jokainen ihminen on arvokas ja on tärkeä arvostaa itseään.
Olet nyt ottanut ison askeleen, pidä se ja pysy lujana päätöksellesi vaikka minkälainen pommi tulisi.
Kyllä ymmärrän valitasi, henkinen väkivalta on kauheaa, sellaista ei toivoisi edes pahimmalle vihamiehelleenkään. Selvisit!
Niipper
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Marras 2018, 20:12

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja Niipper »

Hei, aivan mahtavaa! Olet kyllä rohkea ja määrätietoinen. Hieno nähdä että kaikkia ei lannisteta lopullisesti. Tsemppiä ja onnea uuteen elämääsi ❤️ Olet kyllä ansainnut sen
PerheellinenM
Viestit: 125
Liittynyt: 14 Heinä 2019, 20:57

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

Mahtavaa. Nyt vaan pääkylmänä eteenpäin. Ei armoa. Ei paluuta. !
huonovaimo
Viestit: 19
Liittynyt: 15 Syys 2020, 13:22

Re: Apua eroon

Viesti Kirjoittaja huonovaimo »

Heippa!

Mies oli löytänyt lapun tiistaina. Hirveä pommittaminen ja anelu alkanut, soittaa noin 4-8 krt päivässä. Mihinkään en vastaa. Parhaimpia on ollut kuinka hän voi pahoin ilman minua, minä kun voin pahoin hänen kanssaan. Ilmeisesti hän kuvittelee minun lähteneen toiselle puolelle suomea,hyvä niin.

Iso kiitos kaikille jotka on antaneet tsemppiä ja antaneet ideoita ja apua lähteä. Varmasti pysyttelen piilossa mieheltäni ja täällä palstalla jakamassa miten edistyy.
Vastaa Viestiin