Mistä kaikesta teille on valehdeltu?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Amaia

Mistä kaikesta teille on valehdeltu?

Viesti Kirjoittaja Amaia »

Hei!

Haluaisin tietää, että mistä kaikesta teille on parisuhteessa valehdeltu..

Itse olen seurustelusuhteessa miehen kanssa ja mies on jäänyt kiinni niin isoista kuin pienistäkin valheista ja totuuden värittämisestä. Valheita paljastuu koko ajan lisää ja edes kaupassa hän ei käy ilman, että kotiin tullessa värittelee tapahtumia.

Miesystäväni on jäänyt kiinni tähän mennessä valehdeltuaan reilusti ikänsä, koulutuksensa, työnsä, rahatilanteensa, terveydentilansa, asumiskuvionsa... Normaalilla ihmisellä ei mielestäni ole tarvetta valehdella edellä mainituista asioista, joten mahdankohan seurustella narsistisia piirteitä omaavan miehen kanssa? Kyse ei ole pienistä valkoisista valheista, vaan esim hän on esittänyt olevansa erittäin varakas, mutta rahat on sijoitettuna ulkomaille. Hän on myös esittänyt olleensa töissä ulkomailla ulkoministeriön palveluksessa, vaikka oikeasti hänen ex-vaimonsa oli työssä ja mies vaan muuten mukana.

Kuinka petetyksi ja hyväuskoiseksi sitä itsensä tunteekaan, kun koko suhteelta on mennyt pohja. Mihinkään en voi enää uskoa. En myöskään ymmärrä valehtelun tarvetta, koska tavatessamme kerroin tulevani omillani hyvin toimeen ja että raha ja materia ei merkitse minulle paljoakaan.

Onneksi emme ehtineet muuttaa yhteen, sillä en usko, että valehtelu loppuu. Luottamus on mennyt ja nyt vaan täytynee saada voimia eroamiseen...
reenis

Re: Mistä kaikesta teille on valehdeltu?

Viesti Kirjoittaja reenis »

Kaikesta.
Väitti olevansa yksinäinen sinkku - oli naimisissa ja kaksi lasta

Väitti että ero on käytännössä Selvä - vuosia myöhemmin sain kuulla että vaimolla ei ole mitään tietoa ollut mistään eropuheista.

Väitti "eronsa" aikana että heillä ei ole enää mitään suhdetta vaimon kanssa. Huoltavat lapsensa ja siinä kaikki - ovat eläneet ihan normaalia avioelämä. Ja mies tietysti vaati minulta samaa minkä hän itse tekee.. Eli omistautumista ainoastaan hänelle

Väitti lähtevänsä yksin reissuun - lähtivät vaimon kanssa lemmenlomalle. Heidän ero piti olla jo selvä.. Ei sitten ollutkaan.

Väitti olevansa vanhempiensa luona yötä - olikin kolmannen naisen luona yötä

Väitti olevansa pyöräretkellä vanhan koulukaverin kanssa - olikin tindertreffeillä neljännen naisen kanssa, joka on ollut ala-asteella silloin kuin hän ko koulussa oli, mistä väitti naisen tuntevan.

Väitti olevansa yksin reissussa - olikin viidennen naisen kanssa reissussa.

Hänellä oli masennus/burn out missä häntä tuon ja kävin mukana lääkärissä keskustelemassa hänen voinnistaan ja lääkkeiden käytön tarpeellisuudesta. Hän keskittyi aina kehumaan minua lääkärille ylitsevuotavasti samalla kättäni silitellen. Jälkikäteen olen saanut kuulla, että hän on sen jälkeen tätä lääkäriä lähennellyt ja pommittanut viestein että haluaa treffeille.

Valheita on tullut aina ja jälkikäteen olen vasta ymmärtänyt miten paljon. Aina kun hän jäi kiinni, hän vannoi että ei enää ikinä valehtele. Jos vain nyt pysyn antamaan anteeksi, niin hän on loppuelämän kiitollinen ja miten hän ei sormeansakaan pysty nostamaan minua vastaan kun on niin kiitollinen.

Se kiitollisuus ei koskaan montaa päivää kestänyt. Nyt saan häneltä toistuvasti viestejä miten minä olen syyllinen ettei meidän suhde onnistunut. Miten minä elän mielikuvitusmaailmassa vailla kosketusta todellisuuteen kun en enää häntä usko ja tottele. Miten minä olen syyllinen kaikkeen. Itse hän ei ole suostunut ottamaan mitään vastuuta mistään. Aina syy on minun.

Parhaimmillaan hän on esim näistä naisista ollut, että nyt minä tiedän kaiken ja ei ole mitään salattavaa. Ja seuraavana päivänä käy ilmi uusi nainen. Ja kun kysyn häneltä, että mikäs tää juttu on, että etkö juuri sanonut että kaikki on nyt paljastunut. Siinä vaiheessa hän aina kääntyy että minä olen narsisitinen ja parempi että en ole häneen koskaan missään yhteydessä.
Mutta sitten hän itse ottaa taas yhteyttä ja on kuin ei olisi mitään tapahtunut.
Amaia

Viesti Kirjoittaja Amaia »

Voi kamalaa, Reenis! Olen surullinen puolestasi. Kuinka kukaan ihminen voi tehdä näin toiselle, en voi ymmärtää. Ja tuo sinun syyllistäminen kaikesta ja narsistiksi haukkuminen...huoh! No se älähtää johon kalikka kalahtaa.

Näköjään narsistit voivat valehdella ihan kaikesta, niin isosta kuin pienestäkin. Silmiä räpäyttämättä.

Itse voisin vielä lisätä oman miesystäväni valehteluista muun muassa sen, että hän on väittänyt sairastavansa parantumatonta syöpää, kun hänen olisi pitänyt hoitaa joitakin asioitaan. Esimerkiksi hän ei voinut muka hoitaa ja maksaa joitain laskuja, koska on juuri sairaalassa saamassa hoitoa syöpäänsä. No, mitään syöpää ja ainakaan sairaalahoitoa ei ole ollut. Kuulin sattumalta narskun puhelinkeskustelun, kun hän väitti olevansa huonossa kunnossa sairaalassa. Vaikka oli ihan kotona ja kunnossa.

Olin kauhuissani kuultuani tuon keskustelun, mutta en voinut kertoa kuulleeni sitä. Siitä olisi noussut kauhea meteli ja minä olisin saanut kuulla kunniani "salakuuntelusta". Ja uskon vahvasti, että minä olisin kuullut hänen mukaansa väärin koko keskustelun.

Niin ja joku aikaa sitten näin roskiksessa rauhoittavien lääkkeiden pakkauksen. Kysyin asiasta mieheltä ja ihmettelin, miksi hän ei ole kertonut syövänsä rauhoittavia ja mihin hän niitä syö. No, mies tietysti suuttui silmittömästi ja sanoi kertoneensa asiasta kyllä, mutta minä en muista! Ja ottaa joskus harvoin tarvittaessa rauhoittavan päänsärkyyn. No, katsoin pakkauksesta ja rauhoittavia kuluu joka päivä useampi. Enkä tiedä miksi, koska lääkkeet ovat piilossa ja ilman tietoja. Ja kysyä ei voi.

No rauhoittavia lääkkeitä miesystäväni on syöttänyt minullekin salaa, tämän sain tietää myöhemmin. Minulla oli kerran aivan kauhea päänsärky, eikä mitään lääkettä siihen. No kuinka ollakaan miehellä oli tehokkaita särkylääkkeitä ja hän antoi niitä minulle. Lääke auttoi kyllä, mutta sammuin kuin saunalyhty unille. En silloin ihmetellyt mitään, vaan olin kiitollinen migreenin loppumisesta. Kun sain tietää miehen rauhoittavien käytöstä, raksutti minulla ja tunnistin tabletit samoiksi, mitä mies minulle syötti. Kysyttyäni asiasta olin tietenkin väärässä ja suorastaan vainoharhainen.
reenis

Viesti Kirjoittaja reenis »

Et sinäkään amaia helpolla ole päässyt.
Pahinta lienee se tieto, että toinen osapuoli ei tunne mitään katumusta teoistaan. Korkeintaan katuu valheista kiinni jäämistä. Ei tekojaan. Ja normaali ihminen haluaisi kuvitella, että toinen oppii ja kehittyy, eikä halua toimia enää siten, miten on loukannut. Mutta narsisti ei tunnu oppivan. Ja miksi oppisi, jos ei aidosti koe tekevänsä mitään väärin.

Syyksi valehtelun mies on sanonut että se ei satuta mitä ei tiedä. Että jollain tasolla hän tietää toimivansa väärin, mutta sillä ei ole hänelle merkitystä.
Hän ei ole koskaan tuntunut ymmärtävän että valhe satuttaa enemmän kuin mikään totuus.
Mutta sekin.. Se ei satuta mitä ei tiedä. Hän ei kadu vääriä tekoja.
Lumiranta

Viesti Kirjoittaja Lumiranta »

Mulle ei ole käsittääkseni valehdeltu mistään, vaan kumppanini on yltiörehellinen. Tiedän ihan liikaa esimerkiksi hänen entisistä naisystävistään ja hänen ystäviensä asioista. Mitä tahansa kysyn, saan rehellisen vastauksen, ja jos vastaus ei "miellytä" tai on "liikaa", niin omapa on vikani, kun kerran kysyin.

Esimerkki: kysyn tiistaina, haluaisiko mies tavata minut lauantaina. Mies saattaa tylysti tokaista, että ei halua tavata minua, tekee kyllä mielellään jotain mukavaa, jotain sellaista mitä ehdotan, mutta jonkun muun kanssa. Mitäs kysyin. Tekniikka tämäkin?
Normaali ihminen mielestä vastaisi, että kiva kun ehdotit, mutta olen sopinut jo jotain muuta, tai vaikka että katsellaan lähempänä, tai ehdottaisi jotain muuta päivää.

Olemme seurustelleet vakavasti jo pidempään, eli kyseessä ei ole epäselvä tapailukuvio, jossa ehkä joskus tavattaisiin tai käytäisiin treffeillä. Tuollainen tylytys tuntuu tosi erikoiselta, kun siihen ei ole mitään sen hetkistä ilmiselvää syytäkään.
Sydänyhteys

Viesti Kirjoittaja Sydänyhteys »

Lumiranta: kiitos että jaoit, tunnistan tuosta tuttua ilmiötä. Luulen, että ex-kumppanini on aikanaan valehdellut patologisesti ja piilottanut addiktioitaan. Hän raitistui vuosia sitten ja hänestä tuli ’rehellinen’ ja se oli piirre, joka herätti luottamukseni. Hän oli hiljalleen myös yltiö-rehellinen juuri vaikka ex:istä, naisten takapuolista...ja hyvistäkin asioista. Siinä oli maadoittavia ja hyvältäkin tuntuvia piirteitä. Kuitenkin hän piilotti esim. historiaansa ja viestejään vahvasti. Myöhemmin hän alkoi suojelemaan suhdettamme terveelläkin tavalla, mutta siitä hiljalleen alkoi taas piilottaa ja vääristää asioita ja lopulta oli vaikea enää yhtään tietää mikä on totta ja että onko hän lintu vai kala.
solacium

Viesti Kirjoittaja solacium »

Tiedän narsistin joka roudaa lapsiaan lääkärille kerta toisensa jälkeen valehdellen. Huvittavaa on kuulla lääkäriltä ja eri ihmisiltä mitä hän on heille selittänyt. Kaikille eri asioita. Kaiken tarkoitus loppupelissä on kuitenkin toisen vanhemman syyllistäminen keinolla millä hyvänsä. Tai hänen pelottelemisensa. Ihan kauhea asia tietenkin, mutta hän ei itse tunnu tajuavan kuinka läpinäkyvää hänen touhunsa eri stooreineen muille on.

Onko muuten kenelläkään muulla kokemusta/näkemystä/tietoa tällaisesta münchausen by proxy oireyhtymään vivahtavasta narsismista?
Eroska

Viesti Kirjoittaja Eroska »

Tuo terveydentilasta valehtelu on jo kyllä melkosta.. :o

Itselle valehdeltu työtarjouksista, matkasuunnitelmista, olinpaikoista, parisuhteen tilasta, tulevaisuuden suunnitelmista ("sitten kun tämä on hoidettu, niin muutan/käyn erokeskustelun.." tms.
Ja tämä valehteluhan on tehty minun suojelemiseksi! Etten vain pahoittaisi mieltäni totuuksien vuoksi.. :roll:
Vastaa Viestiin