Miten toimia?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
MinäOlen

Miten toimia?

Viesti Kirjoittaja MinäOlen »

Toukokuussa sain selville että puolisollani on ollut suhde jo yli vuoden ajan toisella paikkakunnalla. Valheita on niin älytön määrä että voi kutsua jo patologiseksi valehteluksi. Eropäätös tuli luonnollisesti heti. Ja valehdellut on myös toiseen päähän mutta siellä ajatellaan että valheista ja pettämisestä huolimatta on kyseessä suuri rakkaustarina. ExPuolisoni on käyttäytynyt hyvin hämmentävästi tässä. Ja kun on asiaa kovasti kelaillut ja asiantuntijoidenkin kanssa keskustellut niin olen tunnistanut 15v suhteessamme paljon narsistisia piirteitä. Nyt tämä kuinka on minulle ja lapsille valehdellut niin tuntuu ettei tunnu hällä missään ja kuvaa että on niin muuttunut mies ja parempi isä ja onnellisempi ihminen jne. Minua kohtaan kiristämistä, uhkailua jne.

Olen systemaattisesti ja järjestelmällisesti lähtenyt menemään eteenpäin elämässäni. Olen huomannut miten on helpompi olla ja hengittää kun ex ei ole koko ajan kontrolloimassa ja vahtimassa. En tiedä onko tämä nyt jokin mikä exälle ei sovi. Että en saisi mennä eteenpäin. Meillä on vielä yhteinen omakotitalo missä minä asun. Talosta on nyt myynti käynnissä. Mutta kun hällä on lapset niin hän on nyt alkanut millon milläkin verukkeella käymään talossa. Tämä alkoi viime viikolla. Olen lastenvalvojalla sanonut että haluan olla niin vähän kontaktissa kuin mahdollista ja rajannut yhteydenpidon. Niin heti viime vko yritti tulla käymään niin että minä olisin kotona. Pysyin poissa kun hän kävi hoitamassa asiansa. Kun tulin kotiin niin minun astiat olo laitettu koneeseen, vessan laatikko pengottu ja sänky pengottu. Kaikki tehty täysin avoimesti. Ja nyt on viikon sisään kahdesti jo käynyt asunnossa ja järjestelee vessan laatikon uusiksi ja käy tutkimassa sängyn. Viime vko ilmestyi myös uimahalliin tismalleen samaan aikaan. Edellisenä päivänä olin sanonut lapselleni että menen uimaan. Tämä kaikki on minulle hyvin hämmentävää että miten tässä tulisi toimia. Yritän kaikin tavoin antaa hänelle mahdollisimman vähän huomiota.