Löysin tämän ryhmän tänään ja kun en halua jutella ystävien tai perheen kanssa niin jospa oloa helpottaisi tänne kirjoittaminen..Hävettää kauheasti oma tilanne, olen aikuinen nainen, muutama huono suhde jo takana ja nyt jälleen kurjassa tilanteessa. Tällä kertaa kuitenkin tilanne on todella omituinen ja minulla on jotenkin huonoja aavistuksia siitä miten asiat saattavat edetä.
Olen seurustellut mieheni kanssa pari vuotta, hyvin nopeasti edettiin vaikka yritin hieman jarrutella alussa. Pahinta on, että olemme nyt ostaneet yhteisen kodin, jonka kanssa syntyi erityinen ja hankala tilanne jo itsessään. Se myös stressaa meitä (erityisesti miestä). Myynti on melko mahdotonta tällä hetkellä, ehkäpä vuoden päästä voisi saada omansa pois tai ainakin pienemmillä tappioilla.
Meillä on todellakin vuoristorataa tämä suhde, ei ole ollut kuin aivan ihanaa tai sitten kauheaa. Riidat ovat pahentuneet koko ajan. Ne riitelyn omituiset syyt, pitkäkestoisuus, sadat viestit ja puhelut, huutaminen. En ehdi käsitellä tai toipua edellisestä, kun jo uusi taistelu alkaa. Mies suuttuu nykyään yhä rajummin ja useammin. Kuulen äänensävystä tai näen pään pienestä liikkeestä, että kohta taas mennään. Ei ole käynyt käsiksi, mutta karjuu, tulee uhkaavasti lähelle, seuraa, puhuu vihaisia monologeja, ei anna nukkua, nauhoittaa riitoja. On myös alkanut yrittää arvostella /haukkua minua. Tämä on lähinnä herättänyt minussa ensin hämmennystä, mutta pakko myöntää, että pari asiaa on jäänyt kyllä mieleen. Treenaan aika paljon ja olen suht nuorekas, saan välillä miehiltä huomiota. Aluksi mies oli jotenkin ylpeä tästä, mutta nyt mustasukkaisuus alkaa häiritsemään. Sometilejä käydään kammalla läpi ja vaaditaan poistamaan kavereita.
Alkoholi pahentaa tilannetta, mutta pelottavaa on, että suuttuu myös selvinpäin. Olemme reissanneet ja käyneet juhlimassa kesällä ja nyt syksyllä jonkin verran. On ollut tosi hienojakin reissuja, vaikka varmaan vaikea uskoa.. Ja sitten niitä vähemmän hienoja. Kolme kertaa ulkopuoliset ovat soittaneet poliisit. Sen lisäksi, että ne tilanteet ovat olleet pelottavia, ne ovat myös todella nöyryyttäviä. Uskomatonta on, että jälkeenpäin mies kehtaa haukkua nämä poliisin soittaneet ja/tai poliisit. Kerran joutui putkaan kun jatkoi poliisillekin uhittelua ja jankuttamista. Sen jälkeen vihjaisi, että syy olisi ollut minun kun annoin poliisien viedä hänet….Keskustelut ovat niin älyttömiä, että oikeasti tuntuu siltä, että oma pää ei kestä.
On ihan uskomatonta, että tässä ollaan vielä yhdessä, en itsekään ymmärrä tätä. Toki tilanne oli aluksi erilainen ja riitoja harvemmin. Minulla oli elämässä tosi rankka tilanne monella tavalla takana, kun tapasimme. Se yhteinen talo on nyt niin iso sijoitus, että yritän tässä katsoa tilannetta, ajan pitäisi kulua ja samalla suunnitella miten etenisin. Jonkinlainen back up-suunnitelma pitäisi olla. Olen ajatellut, että jos ensi kesään pärjättäisiin ja tilanne vaikka kevenisi joksikin aikaa edes. Nyt kun on iso riitakausi takana niin voi olla rauhallista aikaa edessä. Tiedän kyllä sisimmässäni ettei tilanne tule oikeasti muuttumaan. Pelkään vähän, että se saattaa pahentua. Siksi haluan myös valmistella eron itse valmiiksi mahdollisimman pitkälle, ennen kun ilmoitan siitä. Mutta mies on jo ilmoittanut riidan aikana, että annetaan vaan talon ja rahojen mennä jos erotaan ja kun kerran olen niin hankala.
Kylläpäs tämä tilanne näyttää kirjoitettuna vieläkin typerämmältä, kun omassa mielessä. Tänä aamuna kävelin koiran kanssa taas kerran pitkää lenkkiä riidan jälkeen ja yritin vakuutella itselleni, että kyllähän tästä(kin) selvitään jotenkin. Onneksi meillä ei ole yhteisiä lapsia. Minulla on kolme nuorta, aikuista lasta, he ovat hieman huolissaan, jotain ovat huomanneet, mutta en halua huolestuttaa heitä. Ja kuten kavereiden kanssa niin hävettää myöntää tämä tilanne. Kavereiden edessä mies käyttäytyy täysin hurmaavasti kaikille. Omia kavereita hän tapaa harvakseltaan, silloin kaikki sujuu hyvin, osa ei pidä enää yhteyttä. Sama hänen perheensä kanssa. Töissä on ongelmia ihmisten kanssa, joiden kanssa on päivittäin tekemisissä ja se paine kaatuu myös kotiin.
On aika surullista lähteä taas rakentamaan elämää yksin, mutta välillä haaveilen jo omasta kodista ja rauhasta. En tiedä uskallanko enää ikinä parisuhteeseen. Pitää aikamoinen itsensä tutkiminen tässä tehdä.
Huonoja aavistuksia
Valvojat: Karju, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.