Jäähyväisten aika

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Surusilmä1962

Jäähyväisten aika

Viesti Kirjoittaja Surusilmä1962 »

En minä isääni vihaa..En voi mitään sille että hän rakastaa ja ihailee sisartani enemmän kuin muita. Siskosta ei vieläkään saa sanoa mitään negatiivista,suuttuu heti ja ärähtää. Splittaa ja yrittää sillä rikkoa sisarusten välit. Olen sen hyväksymässä tai jo hyväksynyt kovalla hinnalla. Mutta mitäpä siitä..
Tunnen syvää surua siitä ettei hän koskaan tuntunut hyväksyvän minua. Kovat sanat ,arvostelu ja tuen puute vaikeina aikoina aikoina. Tunnen surua siitä että hän ei nähnyt mitään hyvää minussa,ei iloinnut onnistumisistani vaan sivalsi kuullessaan menestyksen hetkistäni.. Haukkui toisille,mitätöi ja loi vääriä mielikuvia.
En minä ole tyhmä,laiska,tuhlari en edes ruma. Olen kouluttautunut ja luonut oman urani alalla jonka minä valitsin ei hän. Suojellut lapseni hänen ilkeydeltään.En pyytänyt häneltä paljoa. Vain sen että hän olisi sanonut yhden hyvän piirteen mikä minussa on. Mutta hän vaikeni sitä pyytäessäni.. Kun hän joskus sanoi jotakin hyvää sitä valpastui heti .Että mikäs juttu tää on ? Mitä se tahtoo?On jotain mitä hän kuitenkin antoi minulle.
Äidin hän särki mutta minusta hän teki VAHVAN. Hän tietää sen eikä pidä siitä.
Näen miten tärkeää on että vanhemmat rakastavat kaikkia lapsiaan,arvostavat heidän ainutlaatuisuuttaan ja hyväksyvät heidän erilaisuutensa.Tukevat vaikeissa tilanteissa ja osoittavat aina rakastavansa heitä kaikkia ei vain yhtä.
Lempeästi hymyilevä ja hellästi katsova vanhus edessäni on harhaa. Tuon kuoren alta hän sivaltaa hetkenä jota vähiten osaa odottaa.Hänestä olisi voinut tulla mitä vain. Monin tavoin taitava ja osaava supliikkimies,synnynnäinen johtaja jolla oli hyvät kädentaidot.
Oma epävarmuus,heikko itsetunto ja pettymysten vaikea kohtaaminen koitui kohtaloksi hänelläkin. Ehkä liiallinen ankaruus itseä ja muita kohtaan,kilpailu henkisyys ja peri suomalainen kateus. Siitä on meidän perheemme narsisti tehty.En ole katkera kuin vähän enää. Tunnen syvää surua jossain syvällä ja sääliä .Rakkaus jota minulle ei riittänyt . Minä yritin niin kovasti isä mutta mikään ei sinulle kelvannut.
En saa koskaan tietää miksi?Enkä oikeastaan edes halua kuulla enää.

Näytös alkaa päättymään, naamiot poistetaan, hoviväki niiaa ja kumartaa, musiikki lakkaa vähitellen ja esirippu laskeutuu. Kuoleman lähestyessä narsistikin joutuu kumartamaan. Vaikka ei sitä halua.Valo kirkastuu hoviväellä ,alkaa loppunäytös jota meistä kukaan ei tiedä miten se päättyy.
Hyvää matkaa narsisti sinne minne menetkin. Anna ikiunen viedä sinut pehmeästi mustilla siivillä kannatellen paratiisiisi. Yö saapuu aamu sarastaa.