Aloitan tämän väärin päin.Nyt olen irtautumassa (toivottavasti) tästä n. 7 vuoden helvetistä.Ex sairastui elokuussa joten sain ns. välimatkaa,onneksi omat asunnot.
Kaikki alkoi näin:
n. 10 vuotta sitten muutin tälle paikkakunnalle mieheni kuoleman jälkeen,tavallaan aloitin uudelleen elämän.N. 3 vuoden kuluttua,keväällä, tapasin aivan ihanan,osaavan,raittiin ja kaikinpuolin kunnollisen miehen.Oli samoja ajatuksia luonnosta ja elämästä yleensä.Mutta,mutta,jo kesän aikana hälytyskellot soi,niin ne soi,miksi en silloin tehnyt jotakin.Aivan käsittämättömistä asioista suuttumista,mustasukkaisuutta (kuitenkin olimme jo keski-ikäisiä,elämää takana puolin ja toisin).Olin liian avoin hänelle omasta elämästäni,sen sain tuntea monta kertaa jälkeenpäin.Kerrankin olimme vaeltamassa ja minun puhelin soi,vastasin ja siellä oli ystäväni n. 30 vuoden takaa (mies,josta, onneton, olin kertonut hänelle)hän suuttui siitä kauheasti.Minä en pystynyt ymmärtämään tätä ollenkaa,ja sanoinkin sen hänelle.Loppumatka oli mykkäkoulua.Kun tulimme kotiin,sanoin,etten enää lähde koskaan hänen kanssa minnekään, suuttuneena hän lähti omaan kotiinsa.Mutta, seuraavapäivä kun tuli,hän soitti aivan kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan.(Minulle se jäi mieleen)
Pidän tanssimisesta ja ihmettelin kerran miksi hän ei koskaan vie minua tanssimaan,-”menemme kyllä aikanaan ”oli vastaus (sitä päivää ei tullut, yksi syy:hän ei osannut edes tanssia,eikä liioin halunnut ,että minullakaan olisi mitään hauskaa)
Missään muuallakaan emme käyneet (muuta kuin ”erämaassa” veneellä tai asuntovaunulla ja aina hänen ehdoillaan),vaikka kuinka yritin ehdottaa (siinä vaiheessa jo varoin sanojani).
Näitä retkiä kun teimme,melkein jokaisella retkellä olin ”sydän kurkussa”,etten vaan sano tai tee mitään ”väärin.
Kaikki muukin tehtiin hänen ehdoillaan,tässä hänen tyypillisiä sanontoja,jotka minä kyllä ymmärsin toisin.
-sinä olet niin väsynyt = hän on väsynyt
-sinä olet sairas,(sanoin hänelle kerran,että hän käyttää henkistäväkivaltaa,josta en pidä(onneton olin kertonut hänelle omasta loppuunpalamisestani,jota hän käytti hyväkseen moneen kertaan) = hän on sairas
-sinä olet huiputtanut häntä alusta asti = olen yrittänyt lopettaa suhdetta ja osoittanut olevani vahvempi kuin hän
-sano kissalle/koiralle terveisiä ,että hän ei tule enää= minulle tulisi sääli
-sitten kun hän lähtee saat olla tosi yksin = alusta asti sanoin jo,että tarvitsen omaa tilaa,eli uhkailua
-menen töihin ja teen itseni uuvuksiin (jos oli jokin erimielisyys)= minulle oikein syyllinen olo
-on minulla muutama peruna ja sitä pitää nyt tottua ulkoruokintaan (ja varsin hän osaa laittaa ruokansa) = minulle tulisi sääli/syyllisyys
-täytyy sitten mennä avantoon yskin tänä talvena,(kun en halunnut enää mennä hänen luo) = kyllä, tykkään vedestä ja uimisesta ,joten minulle pitäisi tulla taas oikein huono olo.
- tulen hakemaan koiran yöllä = uhkailua
Se mieletön syyllistäminen ja negatiivisuus,se jos mikä uuvuttaa.
N. 5 vuotta sitten aloin ”penkoa” tätä asiaa,koska ymmärsin,ettei tämä ole normaalia.Silloin tutustuin narsismiin ja henkiseen väkivaltaan ensi kerran.
Siitä lähtien olen yrittänyt lopettaa tätä suhdetta,mutta kun asun tavallaan vieraalla paikkakunnalla ja ”keskellä ei mitään”,se huoli omasta pärjäämisestä ym. on ollut valtava.Joten olen yrittänyt sitäkin ,että jos oltaisiin ystäviä (tosin mitään ns.intiimiä kanssakäymistä ei ole ollutkaan enää vuosiin,ja minut on sillä aluella ”tapettu” aivan täysin,se on toinen tarina),mutta se ei tällaisen ihmisen kanssa onnistu,sen olen ymmärtänyt nyt.
Tämä kertomus on vain ”jäävuoren huippu”,ja nyt yritän irtautua täysin.Käyn terapiassa(toisella paikkakunnalla),en uskalla kellekään kertoa paikkakunnalla mitään,koska en tunne oikeastaan ketään tarpeeksi hyvin,ja hän taas tuntee kaikki.
Monta kertaa olen kyseenalaistanut oman mieleni,mutta onneksi lopulta on ollut tukijat(ammattiauttajat) ja ”aidot” ystävät ,jotka ovat sanoneet,että sinä olet aivan normaali.Tällä hetkellä tunnen itseni ns. ”vahvaksi”,ja toivoin että olisin sitä myös jatkossa.
Terv. ”tapettu”
Minun tarina
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.