Minulla siis tilanne on sellainen, että pari vuotta kestänyt suhde on takana päin. Onnellista on se, että emme ehtineet muuttaa yhteen (tämä oli lähellä) eikä ole mitään syytä enää jatkaa yhteydenpitoa, ei siis käytännön syitäkään. Onnistuin kyllä huijaamaan itseäni aina siihen, että oli joku syy ja vastailin hänelle aina, jos hän otti eron jälkeen yhteyttä (yleensä osasi esittää jollain tapaa säälittävää tai keräsi myötätuntoa). Elimme siis viimeisen vuoden on off -suhteessa… Toistaiseksi nyt yhteydenpidon päätyttyä olen vain uupunut. Millaisia apukeinoja tällaisiin tilanteisiin on? Itse päätin olla vain lähellä niitä kaikkein tärkeimpiä ihmisiä ja ottaa elämässä ihan rauhassa. Olla yrittämättä mitään uusia suhteita hetkeen. Onneksi on kevät ja tämä välien katkaiseminen tuntuu nyt ensimmäistä kertaa lopulliselta. Haluaisin samalla luoda uskoa muihinkin, jotka pohtivat ja pyörittelevät ajatuksia mielessään "mitä jos…", koska kaiken tämän kokemani perusteella, voin todeta, että vastaus on yksinkertaisesti ei, yhteen ei kannata palata mistään hinnasta nyt eikä koskaan myöhemminkään. Pahimmassa tapauksessa, jos kyse on häirintyynestä/psyykeeltään epävakaasta ihmisestä, se voi käydä vaaralliseksi, kuten moni varmasti täällä tietää.
Siispä yritän keskittyä nyt ensisijaisesti itseeni ja omaan hyvin vointiin… Kiinnostaisi kuulla, millaisia kokemuksia muilla eronneilla on. Meneekö kauan, kunnes tällaisesta hullun myllystä ja sekavista tunteista palautuu ja löytää taas oman itsensä? Varmasti ainakin tällainen vertaistuki siihen auttaa, tai ainakin itse huomaan jo tätä kirjoittaessani, että oloni on helpottunut