Tämä tapahtui pari päivää sitten eli
Käyttää henkistä väkivaltaa. Taas räjähti päin naamaa minulle lasten kuullen ja raivosi. Pelkäsin tilanteessa, olimme autolla liikkeellä. Kaikki oli kuulemma minun syytäni. Olin koko päivän ärsyttänyt. Olin siinä tilanteessa todella tyyni ja sanoin etten ole itse ollut hänelle vihainen. Myöhemmin illalla rupesin hysteerisesti itkemään. Mies ei lohduttanut, kuten ei yleensäkään.
Mieheni siis on hyvin temperamenttinen. Yleensä sanoo että minä ärsytän ja syy on minussa. Minun takiani suuttuu tai räjähtää. Olen koko päivän ärsyttänyt jne..
olemme olleet yhdessä jo kauan eli yli 10v ja lapsia.
En muista missä vaiheessa suhdetta mutta aika alussa räjähti minulle kun en painanut oikeassa kohdassa pysäytys nappia linja-autossa. Räjähti minulle kadulla ja haukkui pahoilla nimillä. Se on jäänyt mieleen lähtemättömästi.
Sen jälkeen on räjähdellyt välillä. Nykyään paljon paljon rauhallisempaa, osittain koska itse olen rennompi ja antanut monesti periksi.
Rakennusaikana kun oli ristiriitoja, sanoi vihaisena että minut pitäisi hakata tunnistamattomaksi. Se säikäytti. Olin paniikissa ja kerroin sen vain hänen äidilleen. En ole senkään jälkeen sitä muille kertonut.
Tällä hetkellä elän päivä kerrallaan. En tiedä rakastanko. En tiedä mitä kannattaisi tehdä. mies osaa olla ihana ja mukava mutta hänessä on toinen puoli mitä ei saa ärsyttää.
Ehkä haen tältä palstalta jonkinlaisia vastauksia miten toimia tilanteessani.
Onko mieheni narsisti?
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Ana
- Viestit: 9
- Liittynyt: 31 Tammi 2015, 20:19
Re: Onko mieheni narsisti?
En ole asiantuntija, mutta sanon vaan, että kyllä kuulostaa pahalta. Ei kukaan normaali ihminen sanoisi suutuspäissäänkään tuollaisia asioita. Teillä ei ole kuitenkaan ollut fyysistä väkivaltaa? Aika hyvin, kun olette olleet jo 10 vuotta yhdessä ja lapsiakin on. Mutta kyllä nuo uhkailut pitäisi ottaa vakavasti. Eihän sitä tiedä, milloin hän oikeasti napsahtaa. Sinuna alkaisin suunnittelemaan elämää erossa narsistisesta (tai muuten häiriintyneestä) miehestä.
-
millamagia78
- Viestit: 2
- Liittynyt: 21 Helmi 2015, 20:40
Re: Onko mieheni narsisti?
En oikein tiedä mitä tehdä. Kaikki on valmiina elämässä. Pelottaa tehdä ratkaisua.
Väkivaltaa ei ole ollut. Mies ei ole koskaan lyönyt mutta voiko hän vain hallita vihansa hyvin suuttuneena? Onko odotettavissa että lyö?
Olen aina ollut siinä uskossa että sitten ero jos väkivaltaa, alkoholia, pettämistä jne..
Meillä on kyllä ollut todella myrskyinen liitto. Olemme tavallaan kasvaneet yhteen, koska olleet nuoresta asti yhdessä.
Tästä on todella vaikea lähteä. Miten tuo vaikuttaa lapsiin? On varsinkin toiselle lapselle todella ankara välillä. Itse taas puolustan lasta.
Tunteet menee kyllä ihan laidasta laitaan. Tilanne on taas rauhoittunut riidan jälkeen ja kaikki oli hyvin mutta nyt tuli itselle pelottava fiilis. Mitä jos tilanne ei olekaan miehellä hallinnassa suuttuneena. Voinko tehdä mitään tässä suhteessa vai pitääkö narsistista erota? Miten hänelle on kehittynyt narsistinen häiriö?
Väkivaltaa ei ole ollut. Mies ei ole koskaan lyönyt mutta voiko hän vain hallita vihansa hyvin suuttuneena? Onko odotettavissa että lyö?
Olen aina ollut siinä uskossa että sitten ero jos väkivaltaa, alkoholia, pettämistä jne..
Meillä on kyllä ollut todella myrskyinen liitto. Olemme tavallaan kasvaneet yhteen, koska olleet nuoresta asti yhdessä.
Tästä on todella vaikea lähteä. Miten tuo vaikuttaa lapsiin? On varsinkin toiselle lapselle todella ankara välillä. Itse taas puolustan lasta.
Tunteet menee kyllä ihan laidasta laitaan. Tilanne on taas rauhoittunut riidan jälkeen ja kaikki oli hyvin mutta nyt tuli itselle pelottava fiilis. Mitä jos tilanne ei olekaan miehellä hallinnassa suuttuneena. Voinko tehdä mitään tässä suhteessa vai pitääkö narsistista erota? Miten hänelle on kehittynyt narsistinen häiriö?
-
Hiirihaukka
- Viestit: 28
- Liittynyt: 16 Elo 2013, 21:16
- Viesti:
Re: Onko mieheni narsisti?
Moikka,
narsistinen persoonallisuus on kehittynyt jo lapsuudessa jos siitä nimestä puhutaan. Tuo kuulostaa kovasti vihanhallinnan ongelmilta sekä huonolta pettymyksen käsittelemisen kyvyltä - ennen kaikkea näiltä.
En itse koe että ensimmäistä "turpaanvetoa" kannattaa odottaa. Se voi pahimmassa tapauksessa olla se ainoa jota tarvitaan - nimenomaan pahimmillaan. Monen ero- ja lapsipsykologin kanssa keskustelleena voisin sanoa, että lapsille on parempi ja mielekkäämpi yksi vanhempi ja terve ympäristö, kuin kaksi vanhempaa ja epävakaa, epäluotettava ympäristö.
Jos olette yhdessä ja molemmilla on halua jatkaa - pariterapiasta voi olla apua mikäli miehesi on siihen halukas ja halukas keskustelemaan rehellisesti myös niistä asioista jotka häntä koskevat (kuten nuo vihanpurkaukset).
narsistinen persoonallisuus on kehittynyt jo lapsuudessa jos siitä nimestä puhutaan. Tuo kuulostaa kovasti vihanhallinnan ongelmilta sekä huonolta pettymyksen käsittelemisen kyvyltä - ennen kaikkea näiltä.
En itse koe että ensimmäistä "turpaanvetoa" kannattaa odottaa. Se voi pahimmassa tapauksessa olla se ainoa jota tarvitaan - nimenomaan pahimmillaan. Monen ero- ja lapsipsykologin kanssa keskustelleena voisin sanoa, että lapsille on parempi ja mielekkäämpi yksi vanhempi ja terve ympäristö, kuin kaksi vanhempaa ja epävakaa, epäluotettava ympäristö.
Jos olette yhdessä ja molemmilla on halua jatkaa - pariterapiasta voi olla apua mikäli miehesi on siihen halukas ja halukas keskustelemaan rehellisesti myös niistä asioista jotka häntä koskevat (kuten nuo vihanpurkaukset).