En tiennyt onko tämä oikea osio, kun en enää ole parisuhteessa.
Olen siis eronnut n. pari kk sitten. Ja minulle toitotetaan koko ajan, että exäni oli narsisti.
Hieman taustaa.
Olen reilu parikymppinen nainen, ja olimme tämän narsistiksi epäilemäni exän kanssa n 2 v. yhdessä. Viimeiset puoli vuotta oli eroa ja seurustelua vuoron perään.Nyt erosta on n. pari kk, ja koko ajan olemme olleet jollain tapaa tekemisissä, olipa meillä seksisuhdekkin. Mutta nyt olen päättänyt päästä irti.
Palataan ajassa 2v. taaksepäin. Tapasimme merillä, ja hänen hurmaava käytöksensä sekä komea ulkokuorensa, vei jalat altani. Jatkoimme tutustumista netin välityksellä, ja muutama viikko tämän jälkeen, pyysin hänet luokseni. Jatkoimme tutustumista ja hän tuli yhä useammin käymään luonani, ja viipyi aina vaan pidempään. Lopulta kysyin että koskas hän oikein ajatteli lähteä, kun oli jo jonkun parisen viikkoa ollut "käymässä." Hän sitten sai äkellettyä, että oli saanut häädön kämpästään, ja oli vailla asuntoa. Olin itsekin juuri etsimässä asuntoa silloin, joten automaattisesti tulin ajatelleeksi, kuinka kätevää olisikaan, jos muuttaisimme yhteen. Hän empi vain jokusen päivän, ja lopulta suostui.
ns. Alkuhuuma ei meillä pitkään kestänyt, yhteenmuutosta n. puolisen vuotta, vastaan tuli karu arki. Tässä vaiheessa olisi kai jo pitänyt tajuta mitä on tulossa? Enää en ollut "minun kultani" muille ihmisille puhuttaessa, vaan oma nimeni. Myöskin hänen hurmaava käytöksensä minua kohtaan muuttui, kuin salamaniskusta. Ennen niin ihanasta ja hurmaavasta ihmisestä, oli tullut nyt välinpitämätön, kylmä sekä osittain myös väkivaltainen. En enää mitenkään päin tuntunut kiinnostavan häntä samalla lailla kuin ennen. Kaikki muu oli tärkeämpää kuin minä, kaikki meni edelleni, ja seksikään hänelle ei tuntunut enää maistuvan. Ja jos minua joskus itketti tai masenti, "tuota en kyllä halua kuunnella loppuiltaa!" Ja eräänkin kerran halusin jutella hänen kanssaan kunnolla, ja yritin herätellä häntä kun hän oli nukkumassa. Tein kaikkeni että saisin hänet hereille, lopulta en keksinyt muutakaan, niin otin kevyen tukistusotteen hänen hiuksistaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta, hän olikin hereillä, ja sanoi: "sinähän et muuten _minua_ tukista!" Ja tukisti niin kovaa takaisin, että minulta lähti jopa tukko hiuksia. Ajattelin, ja ajattelen vieläkin, että itseppä ärsytin, oma vika.
Kerroin tapahtuneesta muutaman päivän jälkeen äidilleni, ja hän kauhisteli että mitä vielä pitää tapahtua, että ymmärrän erota?
Myöskin omituiset lemmikkien onnettomuudet, aina silloin, kun en itse ollut paikalla, ja lopulta kuolematapaukset, saivat ystävienikin hälytyskellot soimaan. Mutta eivät omani.
Lopulta, kun tilanne meni niin kaoottiseksi, enkä enää kestänyt, jätin hänet. Mutta aina palasimme takaisin yhteen, jompi kumpi jätti ja taas viikon päästä olimme yhdessä.
Nyt haluaisin kunnolla irti tästä ihmisestä ja jatkaa elämääni. Mutten pysty? Päivä tai pari saattaa mennä ihan hyvin kuulematta hänestä mitään, mutta sitten alkaa tulla "vieroitusoireet." On vain _pakko_ ottaa yhteyttä! Kuulla hänen äänensä, nähdä hänet. Tuntuu kuin olisin sekoamassa, kun en saa olla hänen lähellään tai kuulla hänen ääntään? Ja kaiken tämän jälkeenkin, vieläkin, hävettää edes myöntää, -haluaisin hänet takaisin? Joskin, olen alkanut myös kuunnella järjenääntäni, ettei siitä mitään tulisi.
Tässä minun tarinani pähkinänkuoressa, en nyt tiedä oliko exäni narsisti, mutta siltä vaikuttaisi?
Mitä mieltä te, kohtalotoverit olette?
Peilinä minä, ja rikkoutunut kuvajainen
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
siipensärikkonut
-
Surusydän16
Re: Peilinä minä, ja rikkoutunut kuvajainen
Hei ja olet oikeassa paikassa ❤
Kyllä tuntuisi olevan narsistisia piirteitä ja lemmikkien pahoipitelyt jotka johtivat kuolemaan jos oikein ymmärsin viittaavat psykopatiaan. Googletappa tuo psykopaatti. Psykopaatti on aina myös narsisti, mutta narsistia pahempi ja vaarallisempi.
Nämä löytävät aina sopivan uhrin, kilttejä mukautuvaisia ja läheiseiippuvaisia ihmisiä. Googleta myös läheisriippuvuus. Tieto on avain ulos, lue kaikki mahdollinen mitä aiheesta löydät. Lue täältä muiden tarinat parisuhdeosiosta.
Ensimmäinen asia on yhteydenpidon lopettaminen. Täältä saat vinkkejä muilta kun luet tarinoita.
Sinun itsetuntemus on avain, oletko läheisriippuvainen? Miksi roikut hänessä vaikka on väkivaltainen. Kun ymmärtää itseään ja omia vaikuttimiaan on helpompi päästä irti. Kun ymmärtää mikä on narsisti ja millainen.
Toista ei voi muuttaa, etenkään narsistia/psykopaattia. Voi vain vaikuttaa omaan itseensä.
Olet oikealla tiellä, helppoa se ei ole eikä narsku tule helposti laskemaan irti, koska narskua ei jätetä.
Toivotan sinulle paljon voimia ❤. Täältä saat vertaistukea, apua ja kannustusta ❤
Kyllä tuntuisi olevan narsistisia piirteitä ja lemmikkien pahoipitelyt jotka johtivat kuolemaan jos oikein ymmärsin viittaavat psykopatiaan. Googletappa tuo psykopaatti. Psykopaatti on aina myös narsisti, mutta narsistia pahempi ja vaarallisempi.
Nämä löytävät aina sopivan uhrin, kilttejä mukautuvaisia ja läheiseiippuvaisia ihmisiä. Googleta myös läheisriippuvuus. Tieto on avain ulos, lue kaikki mahdollinen mitä aiheesta löydät. Lue täältä muiden tarinat parisuhdeosiosta.
Ensimmäinen asia on yhteydenpidon lopettaminen. Täältä saat vinkkejä muilta kun luet tarinoita.
Sinun itsetuntemus on avain, oletko läheisriippuvainen? Miksi roikut hänessä vaikka on väkivaltainen. Kun ymmärtää itseään ja omia vaikuttimiaan on helpompi päästä irti. Kun ymmärtää mikä on narsisti ja millainen.
Toista ei voi muuttaa, etenkään narsistia/psykopaattia. Voi vain vaikuttaa omaan itseensä.
Olet oikealla tiellä, helppoa se ei ole eikä narsku tule helposti laskemaan irti, koska narskua ei jätetä.
Toivotan sinulle paljon voimia ❤. Täältä saat vertaistukea, apua ja kannustusta ❤
-
Rikkin
Exäsi kuulostaa narsistiselta ihmiseltä. Oma ex puolisoni käyttäytyi myös samankaltaisesti, oli eläimille väkivaltainen ja lopulta manipuloi minut luopumaan omasta rakkaasta lemmikistäni.
Minunkin on kaikesta huolimatta vaikea päästää irti exästä ja ajatuksesta että on parempi ilman häntä vaikla järki päässäni sanoo, ettei miehen kanssa voi olla onnellinen ja turvallisessa parisuhteessa.
Tsemppiä!!
Minunkin on kaikesta huolimatta vaikea päästää irti exästä ja ajatuksesta että on parempi ilman häntä vaikla järki päässäni sanoo, ettei miehen kanssa voi olla onnellinen ja turvallisessa parisuhteessa.
Tsemppiä!!
-
siipensärikkonut
Kiitos vastauksistanne! Olen kyllä läheisriippuvaiseksi tullut tämän exäni myötä, en ole siis aina ollut. Hän oli viikon käymässä, ja melkein kaksi kertaa tänä aikana palasimme yhteen. Jätin hänet, ja nyt pyysin että ottaisimme etäisyyttä. Olen menossa nut-kokoukseen tässä kuussa ja sieltä toivottavasti saisin vertaistukea. En vain osaa päästää irti, hän käyttää ja pyörittää minua miten tahtoo, nytkin kun hän oli täällä, minä maksoin ruoat, alkot, tupakat... Siis elätin hänet täysin, ja hän sai seksiä ja lämpöä.. Mutta näin se vaan menee.
Tämä on kierre, josta ei ole ulospääsyä.