Narsisti SOMEssa

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Cheguevara

Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja Cheguevara »

Olen tässä viime aikoina ollut "tilanteessa" narsistin kanssa. Oma strategiani on ollut, että olen niin vähän tekemisissä kuin mahdollista, mutta se ei ole kuitenkaan täysin mahdollista. Kuitenkin esim. SOMEssa, en ole ryhtynyt hänen kaverikseen, vaikka tämä on pyytänyt. Huomaan kuitenkin, että hän tuntuu jotenkin "härkkivän" siellä siten, että ehkä yrittää "saavuttaa" mua. Eli kommentoi mielestäni aiempaa aktiivisemmin yhteisten kaverien juttuja, kun tietää mun ehkä näkevän ne...

Onko teillä muilla millaisia kokemuksia narsisteista somessa? Ja onko vinkkejä miten suhtautua?
Olen itse laittanut meidän yhteiset kaverit pois seurattavista. Käyn katsomassa heidän uutisointinsa erikseen, esim. kerran viikossa vahvana hetkenä, ettei ko. narsisti pääse tunkeutumaan mun tietoisuuteen liian usein. Se vaan on oman mielenterveyden kannalta jotenkin viisainta, olen huomannut. :(
GreatPretender

Re: Narsisti SOMEssa

Viesti Kirjoittaja GreatPretender »

Moi! Jos kyse on FB:stä, niin blokkaamalla tyypin et näe mitään sen kirjoituksia eikä hän sinun, ei vaikka keskustelisitte samassa ketjussa :)
Tsemppiä!
Surusydän16

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Facebook on narsistin pelikenttä, statuksen ja huomionhaku paikka. Siellä hän on oman profiilinsa/perustamansa ryhmän jumala. Siellä voi määrätä täysin ketä hän liehittelee (hovi), ketkä ovat vain mukana, jotta näyttää että on kavereita, heidän juttunsa ei kiinnosta eikä niitä kommentoida ja tietenkin heidät, jotka on todettu hoviin sopimattomaksi kylmästi poistetaan kavereista ja jopa estetään. Minun narskuni on alkanut poistaa meidän yhteisiä tuttuja, jotka eivät ole liittyneet hoviin. Yhden tosiaan jopa esti. Estetty on vahva persoona, jota narsku pelkää ja ymmärtää ettei koskaan saisi tätä puolelleen ja vihollisena olisi hänelle vaarallinen. Ryhmässä narsku määrää tahdin, miten tehdään toimitaan ja ollaan. Jotka eivät ymmärrä, laitetaan napakasti "ruotuun". Tätä on jopa huvittavaa seurata. Hän korostaa itseään, tekemisiään ja korostaa kuinka hän on toiminut oikein. Hän piikittelee minua monissa jutuissaan ja vihjailee. Minua tämä ei haittaa, se on niin tökeröä että hölmys paistaa läpi. Itsensä vaan nolaa.
Surusydän16

Tein lopulta päätöksen estää narsku facebookissa. Tämä otti todellakin narskun luonnolle ja hän alkoi kirjoittelemaan eräässä ryhmässä ihan ihme juttuja ja perusteettomia syytöksiä ja vihjailua. Hän sai parilta ihmiseltä lunta tupaan kunnolla. Kyllä kontrollin menetys ja se, että hänen hovinsa pienenee ottaa lujille :D
Mimoze

Viesti Kirjoittaja Mimoze »

Minulla merkillinen ystävä,hän on hyvin hurmaava halutessaan,täysi saatana niille jotka näkee hänen lävitseen kuten minä.somessa olin vuosia hänen fb kaveri,kuvia aina vain täydessä tällissä,yhtään epäonnistunutta tai hassuttelu kuvaa ei ollut.ilmoitin katkaisevani välit koska en pidä häntä luotettavana,kuvittelee että olen kateellinen hänelle kaikesta :) hän rikkoi oman perheensä,asuu vuokralla,minulla oma rakas velaton talo,matkustan 1-2krt vuodessa ulkomailla,lapsille saatu hankittua omaisuutta myös,minulla ydinperhe,matki liki 10 harrastustani ja yrittänyt saada minut ja mieheni eroamaan paska puheilla,tyttäreni on hänen fb kaveri yhä,tämä ystäväni oli kirjoittanut kaikkea asiatonta minusta sinne ja ystäviä on paljon ainakin sata(peittänyt ne kaikilta)olen kiitollinen etten pidä yhteyttä kävin psykotetapeitilla kertomassa kaiken hänestä mm.kun sukulaisenibyritti itsemurhaa hän lähti laivalle ja hain sukulaisen ja lapset hoitooni.psykotetapeutti kehoitti jeti katkaosemaan välit,siitä meni noin vuosi aikaa kun tunsin empatiaa kun hänellä meni huonosti,nyt alkoi mustamaalaus sukulaisilleni ja ystävilleni somessa.aikani katson tätä vielä.hän käy tietääkseni myös täällä lukemassa,etsinyt minut joka keskustelupalstalta,ihan jo vainoa,ystävustyi yli 20 ystävääni joille puhunut valheita minusta.minullapa onkin nyt 10 ystävää,5 heistä sielunkumppaneita joista hän ei tiedä eikä tile tietämäänkään.päätös pitää en ota yhteyttä enää
Harmaus

Viesti Kirjoittaja Harmaus »

En oo ite FB:ssa pahemmin ollu mut muualla somessa kyl näitä narskujaki tullu vastaan. Eivät oo suoraan sentään häiriköineet sen jälkeen ku pistin välit poikki mut kyl täs pari kk takaperin vetäsin vielä vanhoja profiileja alas ja siirryin nimimerkkiä käyttämään. Mietin pitkään oonko vaan vainoharhanen mut siinä vaiheessa ku pari oudompaa profiilia rupes seuraamaan, aattelin et nyt riskipeli saa riittää. Meinaan nää osaa kyl tuhota ihmisen aika perusteellisesti levittämällä väärää infoa epäsuorasti kaikille ketä se tietää olevan mun kaa yhteyksissä, netissä tää vaan helpottuu. Harmittaa jättää vaan kaverit ihmettelemään miks profiilit yhtäkkiä kadonnu ilman mitään ilmotuksia mut kai ne ymmärtää jos myöhemmin koetan ottaa yhteyttä.
Narsismista ollaan levitetty tietoa sukupolvien ajan, sanottu ettei tämä ole hyväksyttävää, mutta vieläkin ollaan siinä pisteessä ettei sille käytännössä tehdä yhtään mitään. Onko tästä siis hyötyä?
aile1902

Viesti Kirjoittaja aile1902 »

Meidän narsku teki fb profiilin myös miehensä nimellä ja käyttää sitä itse sumeilematta. Mies itse ei tiedä edes fb:nsä tunnareita, eikä nää mitä vaimo siellä hänen nimellään kirjoittelee, joskus hän jopa keskustelee omalla profiilillaan ja miehensä profiililla, eli keskustelee itsensä kanssa. Mies ei jaksa välittää asiasta... Mutta omassa profiilissaan narsku laittaa lärvikuviaan usein ja tosiaan sama hovi pokkuroi ja ylistää hänen kauneuttaan...
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Aile nyt täytyy kyllä nauraa. ei jumalauta, että ihminen hakee epätoivoisesti huomiota, vaikka huijaamalla että itelle tulee parempi mieli. Vitsi, että naurattaa :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Surusydän16

Tää mun narsku tekee samaa ,ylläpitää puolison profiilia :D
Hoitaa jopa erään yhdistyksen asioita puolisonsa sähköpostilla ja nimissä :D . Ihmettelin kun kysyin yhtä asiaa, eikä tää puoliso vastannu mulle, ei kuulemma lue sähköpostejaan :o , miten ne yhdistyksen asiat hoituu, kun ne pitäisi sähköpostissa hoitaa ja se sposti oli yhdistyksen sivuilla :lol:
aile1902

Viesti Kirjoittaja aile1902 »

Sama juttu, tämä meidän narsku (= miniäni) lukee miehensä tekstiviestit ja jopa vastailee miehen puhelimella miehelle lähetettyihin viesteihin, sähköposti on myös vaimon hallinnassa. Kun mies tuli töistä kotiin oli hänen luovutettava puhelin vaimolle, muutoin nainen kävi lasten nähden päälle. Niin surullista, kun tämä narskun puoliso on minun poikani, joka yritti pyristellä irti narskun otteesta, mutta sossu tyrmäsi hänet täysin, lähivanhemmuus määrättiin vaimolle joten mies palasi lasten takia takaisin kiusattavaksi.... Minä en saa olla enää heihin yhteydessä, en nää enää lapsenlapsiani...
Vastaa Viestiin