Olen samaa mieltä. Useimmat palstalaiset ovat saaneen kokea vihanpurkauksia ja väkivaltaa. Ihmettelen sitä kielenkäyttöä, mitä olen aivan lyhyellä palstaan tutustumisella nähnyt. Minulle oli hieman outo tunne huomata, että lähes samoilla sanoilla, joilla äitini oli nälvinyt minua, niin tällä palstalla kommentoidaan toista kirjoittajaa. Mielestäni tällä palstalla kirjoittajalla on suurempi vastuu, kuin vaikkapa automerkkiä ruotivalla palstalla.pilvilinna kirjoitti:Hei, seurasin tuota vääntöä täällä pitkään ja se sai minut voimaan todella huonosti. En edes uskaltanut kommentoida koska pelkäsin saman vihan tarttuvan. Kiitos Ylläpidolle puuttumisesta.
Tervehdys ylläpidolta
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
orjapoika
- Viestit: 48
- Liittynyt: 15 Kesä 2017, 13:26
Re: Tervehdys ylläpidolta
-
orjapoika
- Viestit: 48
- Liittynyt: 15 Kesä 2017, 13:26
Re: Tervehdys ylläpidolta
Tuossa on pikkuuuusen dilemmaa.Notavictim kirjoitti:Tarkoitin tunnistettavuudella sitä, että niistä henkilöistä, joista täällä kerrotaan, ei saa olla tunnistettavissa nimiä tai mitään sellaisia piirteitä jotka voisivat edes mahdollisesti edesauttaa jotakuta tunnistamaan henkilöt joista täällä puhutaan.
Jos on ollut uhri, niin sitä on vaikea kertoa toisen tekemisistä niin, ettei tekijästä jotakin paljastuisi. Mutta eiköhän tämä onnistu, kun miettii kaksi kertaa, ennenkuin painaa Lähetä painiketta.
-
Notavictim
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2013, 18:48
Re: Tervehdys ylläpidolta
Ei, vaan täällä on puhuttu ihan etunimillä joistakin henkilöistä ja se on taas eri asia kuin kuvailla yleisesti luokkatoverin käytöstä. Samoin täällä on tuotu tiettyjen julkisuuden henkilöiden nimiä esiin vailla virallista tietoa asioista.orjapoika kirjoitti:Tuossa on pikkuuuusen dilemmaa.Notavictim kirjoitti:Tarkoitin tunnistettavuudella sitä, että niistä henkilöistä, joista täällä kerrotaan, ei saa olla tunnistettavissa nimiä tai mitään sellaisia piirteitä jotka voisivat edes mahdollisesti edesauttaa jotakuta tunnistamaan henkilöt joista täällä puhutaan.
Jos on ollut uhri, niin sitä on vaikea kertoa toisen tekemisistä niin, ettei tekijästä jotakin paljastuisi. Mutta eiköhän tämä onnistu, kun miettii kaksi kertaa, ennenkuin painaa Lähetä painiketta.
-
orjapoika
- Viestit: 48
- Liittynyt: 15 Kesä 2017, 13:26
Re: Tervehdys ylläpidolta
Ok, luulin itse vetäneeni pahasti överiksi.Notavictim kirjoitti:Ei, vaan täällä on puhuttu ihan etunimillä joistakin henkilöistä ja se on taas eri asia kuin kuvailla yleisesti luokkatoverin käytöstä. Samoin täällä on tuotu tiettyjen julkisuuden henkilöiden nimiä esiin vailla virallista tietoa asioista.orjapoika kirjoitti:Tuossa on pikkuuuusen dilemmaa.Notavictim kirjoitti:Tarkoitin tunnistettavuudella sitä, että niistä henkilöistä, joista täällä kerrotaan, ei saa olla tunnistettavissa nimiä tai mitään sellaisia piirteitä jotka voisivat edes mahdollisesti edesauttaa jotakuta tunnistamaan henkilöt joista täällä puhutaan.
Jos on ollut uhri, niin sitä on vaikea kertoa toisen tekemisistä niin, ettei tekijästä jotakin paljastuisi. Mutta eiköhän tämä onnistu, kun miettii kaksi kertaa, ennenkuin painaa Lähetä painiketta.
-
nuttool
- Viestit: 42
- Liittynyt: 25 Elo 2017, 12:23
Re: Tervehdys ylläpidolta
Keskusteluhan menee surullisen asiattomaksi, kun aletaan haukkua palstan muita jäseniä. Ilmapiirin soisi olevan tällaisella palstalla tukeva, ymmärtävä ja kannustava. Narsistien uhrien tuki ry.
Ehkä muilla palstoilla voi sitten enemmän keskittyä siihen psykopatologiaan ja murhiin(?), mutta minusta tämän palstan tarkoitus olisi tarjota jokaiselle avoin ja tuomitsematon ilmapiiri kertoa omista kokemuksistaan. Hedelmällisintähän tuen kannalta keskustelu on silloin, kun huomaa ettei ole ainoa, eikä yksin, ja hei joku muukin on käynyt tämän saman läpi! Itse kyllä tykkään lukea tutkimustietoakin, ja sekin on ihan tervetullutta, kunhan se on a) totta ja b) jollain tavalla aiheeseen liittyvää ja aihetta tukevaa, eikä toisia kirjoittajia dissaavaa.
Viha on varmasti viimeinen asia, mitä täällä kannattaa viljellä. PEACE
Ehkä muilla palstoilla voi sitten enemmän keskittyä siihen psykopatologiaan ja murhiin(?), mutta minusta tämän palstan tarkoitus olisi tarjota jokaiselle avoin ja tuomitsematon ilmapiiri kertoa omista kokemuksistaan. Hedelmällisintähän tuen kannalta keskustelu on silloin, kun huomaa ettei ole ainoa, eikä yksin, ja hei joku muukin on käynyt tämän saman läpi! Itse kyllä tykkään lukea tutkimustietoakin, ja sekin on ihan tervetullutta, kunhan se on a) totta ja b) jollain tavalla aiheeseen liittyvää ja aihetta tukevaa, eikä toisia kirjoittajia dissaavaa.
Viha on varmasti viimeinen asia, mitä täällä kannattaa viljellä. PEACE
-
psykonuhri
- Viestit: 47
- Liittynyt: 22 Elo 2017, 01:03
Re: Tervehdys ylläpidolta
pilvilinna kirjoitti: Tällaiset tinkaamiset mitä täällä on ollut ovat saaneet ainakin minut pelkäämään sitä vihaa joka joidenkin kirjoittajien kommenteista on huokunut. Tuollainen viha on tarttuvaa ja sairastuttaa. Viha lietsoo aina lisää vihaa eikä se ole vertaistuen tarkoitus.
Toivottavasti keskustelut jatkuu sellaisena kuin ne on tarkoitettu. Vertaistueksi pahoja kokeneille ihmisille.
Mistä luulet tuon vihan kummunneen?? Olisiko siitä että on joutunut psykopaatin ja vääryyden tuhoamaksi jo elämänsä varhaisvaiheessa? Jos noin herkkä olet niin oletkohan lainkaan oikealla foorumilla? Vakava persoonallisuushäiriö on hirveä ja vaarallinen asia joka saa kauheita aikaan monien noiden kanssa tekemisiin joutuneiden ihmisten elämässä.
-
Notavictim
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2013, 18:48
Re: Tervehdys ylläpidolta
Kiitos ja näkemiin, psykonuhri, sinun tiesi NUT:in keskustelupalstan jäsenenä päättyi tähän. Täällä ei edelleenkään suvaita henkilökohtaisia hyökkäyksiä muita käyttäjiä kohtaan. Muistetaan se, että täällä miltei kaikki ovat enemmän tai vähemmän herkässä tilanteessa.psykonuhri kirjoitti:pilvilinna kirjoitti: Tällaiset tinkaamiset mitä täällä on ollut ovat saaneet ainakin minut pelkäämään sitä vihaa joka joidenkin kirjoittajien kommenteista on huokunut. Tuollainen viha on tarttuvaa ja sairastuttaa. Viha lietsoo aina lisää vihaa eikä se ole vertaistuen tarkoitus.
Toivottavasti keskustelut jatkuu sellaisena kuin ne on tarkoitettu. Vertaistueksi pahoja kokeneille ihmisille.
Mistä luulet tuon vihan kummunneen?? Olisiko siitä että on joutunut psykopaatin ja vääryyden tuhoamaksi jo elämänsä varhaisvaiheessa? Jos noin herkkä olet niin oletkohan lainkaan oikealla foorumilla? Vakava persoonallisuushäiriö on hirveä ja vaarallinen asia joka saa kauheita aikaan monien noiden kanssa tekemisiin joutuneiden ihmisten elämässä.
-
lainsuojaton
- Viestit: 13
- Liittynyt: 03 Tammi 2016, 22:32
Re: Tervehdys ylläpidolta
Notavictim kirjoitti:Kiitos ja näkemiin, psykonuhri, sinun tiesi NUT:in keskustelupalstan jäsenenä päättyi tähän. Täällä ei edelleenkään suvaita henkilökohtaisia hyökkäyksiä muita käyttäjiä kohtaan. Muistetaan se, että täällä miltei kaikki ovat enemmän tai vähemmän herkässä tilanteessa.psykonuhri kirjoitti:pilvilinna kirjoitti: Tällaiset tinkaamiset mitä täällä on ollut ovat saaneet ainakin minut pelkäämään sitä vihaa joka joidenkin kirjoittajien kommenteista on huokunut. Tuollainen viha on tarttuvaa ja sairastuttaa. Viha lietsoo aina lisää vihaa eikä se ole vertaistuen tarkoitus.
Toivottavasti keskustelut jatkuu sellaisena kuin ne on tarkoitettu. Vertaistueksi pahoja kokeneille ihmisille.
Mistä luulet tuon vihan kummunneen?? Olisiko siitä että on joutunut psykopaatin ja vääryyden tuhoamaksi jo elämänsä varhaisvaiheessa? Jos noin herkkä olet niin oletkohan lainkaan oikealla foorumilla? Vakava persoonallisuushäiriö on hirveä ja vaarallinen asia joka saa kauheita aikaan monien noiden kanssa tekemisiin joutuneiden ihmisten elämässä.
Tuoko on muka "henkilökohtainen hyökkäys" jos epäilee että jokin henkilö voi olla turhan herkkä näin vakavan asian kyseenolessa?? Taisi olla ihan jostain muusta kyse kun tuon "psykonuhrin" halusit bannata täältä??
-
lainsuojaton
- Viestit: 13
- Liittynyt: 03 Tammi 2016, 22:32
Re: Tervehdys ylläpidolta
Notavictim kirjoitti: Mielivaltaiseen pomottamiseen minulla ei ole vähäisintäkään halua tai syytä.
-
Notavictim
- Viestit: 127
- Liittynyt: 21 Elo 2013, 18:48
Re: Tervehdys ylläpidolta
Näistä voidaan tosiaankin olla montaa mieltä. Henkilökohtaiseen hyökkäykseen on kuitenkin palstan luonteen huomioonottaen hieman matalampi kynnys kuin sellaisilla palstoilla, joilla ei keskustella näinkin aroista aiheista. Keskustelen mielelläni asiasta lisää, jos koet siihen olevan tarvetta - tai jos kenellä tahansa muulla on tarve, viestiä vaan joko tänne tai yksityisestilainsuojaton kirjoitti:Notavictim kirjoitti: Mielivaltaiseen pomottamiseen minulla ei ole vähäisintäkään halua tai syytä.