Voiko julkinen piereskely viitata narsismiin?

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Krato

Voiko julkinen piereskely viitata narsismiin?

Viesti Kirjoittaja Krato »

Tiedän, huvittava aihe, mutta tuli mieleeni kun joku aika sitten tapasin uuden narsistilta vaikuttavan ihmisen ja hän teki tätä aivan kuin yksi toinen narsistiksi tulkitsemani henkilö. Voisiko piereskely olla tapa tavallaan alistaa muita ja osoittaa omaa ylemmyyttään. Tyyliin "olet vain sen arvoinen että saat haistaa paskani". Tekisikö terve ihminen piereskelystä ohjelmanumeron? Se on toki varma tapa saada välittömästi ohjattua ryhmän huomio itseensä. Tietenkin narsisti miettii tarkkaan missä ryhmässä ja ympäristössä tätä voi tehdä ja milloin.

Vastaavia omaa ylemmyyttä ja muiden alemmuutta osoittavaa toimintaa voisi olla kenties omalla lusikalla ruuan antaminen lapselle tai että tarjoaa kerran itse haukkaamaansa pullaa heille (ja vetää sitten pois saaden lapsen itkemään) tai työntää hikisukkansa vauvan tutkittavaksi. Ja nyt ei puhuta siis lasten vanhemmista vaan muista tutuista tai lähisukulaisista.

Onko kukaan huomannut vastaavaa?

Itseäni kiinnostaa suuresti narsistien suhtautuminen lapsiin. Jostain luin, että esimerkiksi narsistit eivät siedä alkuunkaan lapsia koska lapset pääsevät kuin koira veräjästä kaikesta narsistisesta käytöksestä (kun taas he itse usein joutuvat siitä vastuuseen) ja samalla lapset vielä vetävät muiden läsnäolijoiden huomion itseensä pois narsistista.

Vaikka minun puolisoni on enemmän epävakaa kuin narsisti, niin väistämättä tulee mieleen että alkoiko suhteemme alamäki siitä kun minä aloin laittaa lapset hänen edelleen (hänen mielestään). Niin kauan kuin hän imetti, vauva oli osa häntä, jatke. Kun minä hoidin vauvaa, vaimoni tunsi että hoidan häntä. Mutta kun pienokainen täytti 1 vuotta ja aloitti itsenäistymisensä, siinä vaiheessa kaikki alkoi mennä syöksykierteellä alaspäin hänen käytöksessään.
KatariinaM70

Re: Voiko julkinen piereskely viitata narsismiin?

Viesti Kirjoittaja KatariinaM70 »

On tuossa pierimisessä anaalisadismia joka voi olla narsismiakin? Exäksi juuri päätynyt miekkoseni piereskeli sängyssä. Käänsi selkänsä ja oikein pinnisti pulleaa masuaan että sai töräytettyä minua kohti - joka ilta ja yö! Vihjailut ettei ole hauska tapa, todennäköisesti vain varmistivat hänelle että "toimiva ilkeys".
Onko tyypillä muita anaalivaiheen jättämiä "kehityshäiriöitä"? Tämä tykkäsi tunkeutua vessaan katsomaan pissaamista, ja isompaakin. Oli tehnyt niin kaikille naisystävilleen. Kinkyt pissaleikitkin kiinnostivat.

Nämä pepputoiminnot kun lapsella ovat pinnalla juurikin siinä iässä kun narsismi kehittyy - narsisti on uhmaikäisen tasolla emotionaalisesti. Siistiksi oppiminen on yhteydessä lapsen itsehallintaan eli valtaan - siinäpä se...

Lapset ovat huomion viejiä ja siinä mielessä kilpailijoita. Jotakuta voi kyllä olla kiva manipuloida toisia lapsia tai sinua? vastaan... voi niistä myös tehdä itselleen menestyksen osoittimia. Jos ne eivät täytä kriteerejä hän murskaa ne. Jos puolisosi on narsisti niin lähde helv...iin lapsen mielenterveyden takia jos itsestäsi et välitä.
Toki lyhyen kirjoituksen perusteella on vaikea sanoa onko ehta luonnehäiriöinen vai vaan huomionhakuinen ja lapsellinen.
KaSuMa

Viesti Kirjoittaja KaSuMa »

Tunnistan täysin narsismiin sopivaksi piirteeksi. Miesystäväni on tälläinen. Myös tuota sängyssä piereskelyä kohti minua -ja kyseessä on yrittäjä ja tietyssä harrastepiirissä arvostettu tapaus. Huomiohakuinen, pienen lapsen kaltainen kuitenkin.
Aspire

Viesti Kirjoittaja Aspire »

Tuotakin on ollut! Mutta enpä ole ajatellut ollenkaan, että se narsismiin liittyisi :shock: tämä piereskely siis. Omasta mielestään oli tosi hauskaa.
Sitominen ja alistaminen oli myös ja mm "pissifetissi"ym. Kun en innostunut ihan kaikesta niin olin kuulemma tylsä ym haukkumista.
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Meilläkin piereskely oli kuvioissa. Jos menin viereen halaamaan tai jotain niin aina turautti oikein tunteella. Ei yhtään varoittanut vaan se oli tarkoituksellista...
Surusydän16

Viesti Kirjoittaja Surusydän16 »

Narsistit ei tunne häpeää ja tosiaan mieleltään pikkukakaroita :roll:
Fleetwoodmac

Viesti Kirjoittaja Fleetwoodmac »

Minun exäni piereskeli julkisilla paikoilla ja saattoi liittää niihin esim. saksipotkuja. Tämän lisäksi hän näytteli julkisilla paikoilla yllättäen sukupuolielintään minulle esim. ruokakaupassa. Mitä tämä kertoo miehestä. Ikää yli 50v
Vastaa Viestiin