Tämä on niin tuttua! Ja aivan järkyttävän surullista.NeitiK kirjoitti: ↑06 Maalis 2018, 18:33 Minäkin muistan olleeni joskus vielä sumussa ollessani kateellinen niille, joilla mielestäni asiat olivat "oikeasti" huonosti. Minun elämässänihän ei ollut mitään mistä olisin saanut valittaa, sillä kaikki oli tosi hyvin, olin etuoikeutettu ja itsekäs. En kuitenkaan tajunnut miksi ihmeessä tunsin tuota kateutta. Mietin, että sen on pakko tarkoittaa, että olen jotenkin huomionhakuinen ja soimasin itseäni siitä. Kauhean röyhkeän itsekäs minun täytyi olla, kun noin tunsin.
Muistan, että pidin vieläpä kaikkea elämässäni olevaa hyvää asiana, jota en oikein olisi ansainnut. Koin vähän kuin syyllisyyttä, että minulla oli kiva ja tilava koti, jonka vuokra oli tosi halpa. Minulla oli vieläpä puoliso, joka monilta puuttui. Velvollisuuteni oli tietenkin sitten jakaa tätä onnea ja esim. majoittaa ihmisiä, pitää ovet auki tarvitseville. Ja tätä välillä kyllä käytettiin hyväksi. Useammankin kerran kävi niin, että luokseni käytännössä muutettiin ilmaiseksi asumaan. Lyhytaikainen yökyläily on venynyt viikkojen ja jopa kuukausien mittaiseksi. Kerran luokseni tuotiin eräs vakavista mielenterveysongelmista kärsivä, akuutissa kriisissä oleva tuntematon ihminen yöpymään, kun Surutar on niin ihana ihminen ja aina auttaa. Silloinen puoliso taisi olla yhtä rajaton kuin minä, kun ei viheltänyt peliä poikki.
Tähän liittyi tietenkin myös se, että kun lopulta sain vähän avauduttua, kuinka itsellänikin on tosi paha olla, nämä ympärilläni pyörivät "ystävät" joko vaihtoivat puheenaihetta, käskivät olla hiljaa kun "eihän sulla voi mitään olla, sullahan on asiat niin hyvin, sulla on niin ihana koti ja mies ja sä olet aina niin tasapainoinen" tai yksinkertaisesti vain poistuivat paikalta.
Ja minä vain mietin itseni tappamista, kaiken "tasapainoisuuteni" keskellä. Tuntuu todella oudolta muistella kaikkea tätä.
Niiltä fyysisesti huonossa kunnossa olevilta kaipasin myös sitä, että he saivat ympäristöstään myötätuntoa ja ymmärrystä.