Tuska

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Aino

Tuska

Viesti Kirjoittaja Aino »

Olen ollut kaksi vuotta kaukosuhteessa narsistiseen mieheen, josta kihloissa 1,5 vuotta.

Ongelmat, joihin olen törmännyt ovat lähinnä ajankäytössä. Mies toivoo, että vietän aikaa mahdollisimman paljon hänen luonaan, mutta koska hän asuu maalla ja hänellä on paljon harrastelua maatilalla, menee minun viikonloput hänen luonaan lähinnä siihen, että odotan häntä.

Hän ei siis voi järjestellä töitään siten, että meille jäisi yhteistä aikaa, kun ajan hänen luokseen ja takaisin kotiin yhteensä n.600 km. En kuitenkaan ihan joka viikko. :(
Minulla on koira, jota mies ei voi sietää. Joudun viemään sen aina hoitoon, kun lähden hänen luokseen tai jos hän joskus käy luonani.
Hänen "harrastuksiaan", joista kaikki eivät siis todellakaan ole pakollisia maatilan töitä, minun on kuitenkin siedettävä ja odotettava nätisti aina, että hän saa minun ja suhteemme edelle menevät harrastuksensa hoidettua.

Tänä viikonloppuna olisi ollut lentonäytös, josta hän soitti tänä aamuna(!) Minun olisi pitänyt huomenna aamulla olla valmis ajamaan 150 km lentonäytökseen, joka ei edes hirveästi kiinnosta minua! Laitoin hänelle viestiä, että asia olisi voitu sopia aiemmin, että olisimme voineet mennä ko. paikkakunnalle jo tänä iltana ja huomenna sitten lentonäytökseen. Vastausta ei ole kuulunut, vaikka viestin lähettämisestä on monta tuntia. Itselläni on vielä sovittuna meno tälle illalle, jonka olisin voinut jättää sopimatta, jos olisin tiennyt ajoissa lentonäytöksestä.
Haluaisin muutenkin tehdä asiat rauhassa, mutta hänellä on aina kiire jonnekin. Tuntuu, että hän ei haluakaan keskittyä minuun ja meihin. Silti hän on syyttänyt minua, että olen hätäinen=kiireinen. Josta kukaan normaali ihminen ei ole minua koskaan syyttänyt. Ainoastaan toinen narsisti, ex-aviomieheni.

Huomaan, että olen täysin koukussa tähän ihmissuhteeseen, josta kyllä haluaisin jo pois. Elämän varrelle mahtuu niin paljon tunne-elämän kipua, että en ole vielä valmis eroprosessin tuomaan kipuun. Varmaan vuodattelen tänne jatkossakin. Onko jollain samantapaisia kokemuksia?
Kohtivaloa

Re: Tuska

Viesti Kirjoittaja Kohtivaloa »

Narsistin kanssa kaikki asiat menevät heidän ehdoilla. Joko hyväksyy ne tai tai ei, jälkimmäinen vaihtoehto tuo vaikeuksia ja ensimmäinen tuhoaa oman minuuden pikku hiljaa. Narsisti ei noudata sopimuksia, ei pidä lupauksia ja muiden ihmisten pitää vain osata lukea ajatuksia ja ikään kuin toimia niiden mukaan, sen enempää selittelemättä. Narsistille tulee aina kiinnostavampia asioita kun sinä. Jos pystyt, lähde vielä kun voit. Mitä kauemmin aikaa menee, sen enemmän menet hajalle ja sitä vaikeampaa lähteminen on.
Vastaa Viestiin