Auttakaa..

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Vastaa Viestiin
Halkopino

Auttakaa..

Viesti Kirjoittaja Halkopino »

Mies pommittaa..minun puolustus alkaa horjua ja alan ajatella että ikävöi. Tekisi mieli soittaa, kuulla äänensä ja kuulla rakkauden sanoja. Näin kaipaava kuitenkin olen. Kuitenkin tiedän että kaipausta, rakkautta ei ole. Belle mietti että onko hän jotenkin "viallinen" kun tuntee ehkä samoin. Aloin miettimään samaa. Onko minussa jokin vialla että odotan onnellista lopputulosta narsistisen miehen kanssa?! Tämä on niin järjetöntä, hyvänen aika sentään! Tämähän on toistoa..Järjellä tiedän että kyseessä ei ole normaali, rakastava ihminen. Tunne ja muisto vie toiseen suuntaan. Miten tästä pääsee eroon? Luulosta että hän rakasti? Voiko kukaan/ virkavalta ns. lopettaa sitä että soittaa vaikka on estot? Nyt näen että on soittanut, enkä pysty siihen vaikuttamaan.
Emäntä

Re: Auttakaa..

Viesti Kirjoittaja Emäntä »

Sen vaan tietää että jos toisen päästää yhtään ihon alle, se kostautuu jossain vaiheessa. Pakko vaan olla mahdollisimman kylmä. Pommittaminen saattaa loppua siinä vaiheessa kun löytää uuden kohteen...
krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Ei sinussa ole mitään vikaa, vaikka toivot onnellista loppua narsistin kanssa. Et vain ole vielä sisäistänyt sitä, että narsisti ei muutu koskaan. Toivon, että uskot asian, etkä kokeile uudelleen. Tiedon hankkiminen narsismista auttaa pitämään narsistit kaukana. Lue lisää. Uskon, että pysyt lujana, etkä retkahda tyhjiin sanoihin. Pitkässä juoksussa elämäsi paranee väistämällä narsistin.
Belle

Viesti Kirjoittaja Belle »

Halkopino kirjoitti: 19 Kesä 2019, 21:28 Mies pommittaa..minun puolustus alkaa horjua ja alan ajatella että ikävöi. Tekisi mieli soittaa, kuulla äänensä ja kuulla rakkauden sanoja. Näin kaipaava kuitenkin olen. Kuitenkin tiedän että kaipausta, rakkautta ei ole. Belle mietti että onko hän jotenkin "viallinen" kun tuntee ehkä samoin. Aloin miettimään samaa. Onko minussa jokin vialla että odotan onnellista lopputulosta narsistisen miehen kanssa?! Tämä on niin järjetöntä, hyvänen aika sentään! Tämähän on toistoa..Järjellä tiedän että kyseessä ei ole normaali, rakastava ihminen. Tunne ja muisto vie toiseen suuntaan. Miten tästä pääsee eroon? Luulosta että hän rakasti? Voiko kukaan/ virkavalta ns. lopettaa sitä että soittaa vaikka on estot? Nyt näen että on soittanut, enkä pysty siihen vaikuttamaan.
Itse olen ajatellut, että vaikka tuntuu, että rakastan narsistia, niin oikeasti en rakasta häntä, vaan sitä tunnetta, jonka hän minussa herättää. Olen miettinyt omalla kohdallani, mikä se tunne lopulta on, mikä on minulle niin tärkeä ja koukuttava. Mihin tarpeeseeni narsistin huomio vastaa? Auttaisiko sinua miettiä, minkä tunteen narsistin "rakkaus" sinussa herättää ja mihin tarpeeseen tämä narsisti on sinulla "lääke"? Kuitenkin kun asiaa järjellä ajattelee, niin miten voisi muka oikeasti rakastaa ihmistä, joka käyttäytyy niin typerästi ja moukkamaisesti?

Jos pystyisit alkaa lääkitsemään itseäsi jollain kestävämmällä, kuin narsistin avulla, pääsisit ehkä jotenkin hänen virittämästään tunnekoukusta eroon. Tämän kanssa siis itsekin kamppailen edelleen. Ja vaikka tajuaakin näitä juttuja ja taustoja sille, miksi on niin altis narsistille, niin silti omia tunteitaan on vaikea muuttaa, tai käyttäytymistään. Kyse on lopulta ehkä aika isoistakin omaa persoonaa määrittävistä tekijöistä, joita on vaikea muuttaa. Työskentely itsensä kanssa tuntuu kuitenkin ainoalta tavalta päästä jotenkin eteen päin. Kuuntelepa sellaista kanavaa you tubesta kuin Narcissism 101. Siinä miellyttävä mies puhuu hyvää asiaa selkeällä ja kiinnostavalla tavalla. Hän ei ole mikään kuiva tohtori, eikä aihetta käsitellä liian tylsästi, mutta videoissa on kuitenkin paljon hyvää asiaa. Muitakin hyviä kanavia aiheesta löytyy, itse olen saanut näistä paljon apua.

Omalla kohdallani olen tajunnut mm. senkin, että minulle on lapsuudesta muodostunut "automaatio", joka saa minut vastaamaan läheisten tarpeisiin, arvioimaan heidän tunnetilojaan ja vastaamaan heidän onnellisuudestaan. Jonkilaista läheisriippuvaisuutta siis. Tällaiselle ihmisille narsisti on hyvin koukuttava haaste; narsistia kun en todella voi koskaan tehdä onnelliseksi. Koska itselläni on alitajuinen tarve vastata toisten onnellisuudesta ja samalla tulla itse hyväksytyksi, en meinaa päästä irti narsistista, koska "tehtäväni" ei ole tehty. Ehkä tunnen olevani arvokas vasta sitten, kun olen tehnyt narsistista onnellisen ja hän on antanut minulle hyväksynnän. Näin ei kuitenkaan koskaan tule tapahtumaan, paitsi hetkittäin, joista minä saan kiksini. Sehän tässä kuviossa koukuttaa, että välillä tuntuu siltä, että narsisti on kanssani onnellinen, ihanaa! Se on kuitenkin aina vain väliaikaista, ja kohta hän kääntää kylmästi minulle selkänsä. - Ansa ja haaste viritetty, seuraava kierros valmiina alkamaan..
Viimeksi muokannut Belle, 20 Kesä 2019, 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Noukin bellen kirjoituksesta sen ajatuksen, että itsensä kanssa on tärkeä työskennellä. Olen samaa mieltä. Omat ajatus- ja käytösmallit voivat muuttua, muutos on hidasta. Ero narsistiin on siinä, että narsisti ei pysty muuttumaan. Minusta on hyvin surullista se, että narsisti ei muutu. Selviytymisen kannalta se täytyy kuitenkin hyväksyä.
Halkopino

Kiitos teille kaikille tuhannesti!!! Tuli jonkinnäköinen pohjakosketus eilen, mutta onneksi en aloittanut yhteydenpitoa, huh!
Turhauttavaa on kuitenkin välillä ja myös siksi että narsisti on ajatuksissani enemmän kuin pitäisi. Eikä vähiten sen vuoksi, ettei hän jätä vieläkään kokonaan rauhaan. Nyt kiire kotitoimiin, mutta mietin sanomisianne, sain niistä voimaa ja käyn You Tubessa katsomassa Bellen suositteleman nauhoituksen. Hyvää juhannusta kaikille!
Belle

Tässä mainitsemaltani YouTube kanavalta uusin video. Hyvä setti taas kerran, suosittelen. https://www.youtube.com/watch?v=Z3RAZ0tNcUg

Olen kuunnellut tuota miestä jo niin paljon, että olen kohta rakastunut häneen, hän ymmärtää tätä! :D
Halkopino

Jestas...olipa hyvä klippi! Kiitos 😃
Belle

Halkopino kirjoitti: 22 Kesä 2019, 09:37 Jestas...olipa hyvä klippi! Kiitos 😃
Ne on kaikki todella hyviä, moni heikko hetki on tuntunut itselläni paremmalta, kun on kuunnellut kanavalta videon tai pari. Näissä on hyvää juuri se, että niissä tunnutaan puhuttavan narsismista juuri sillä tasolla, jolla olen sen itse kokenut. En koskaan asunut narsistin kanssa saman katon alla tai kokenut muutakaan ääriheviä hyväksikäyttöä. Koin narsistista käytöstä juuri sillä tasolla, millä siitä videoissa puhutaan. Siksi näihin voi niin paljon samaistua.
Elzwyer

Viesti Kirjoittaja Elzwyer »

Hyvä ettet repsahtanut!

Mikäs tilanne sulla tällä hetkellä?
Mua myös auttaneet tooodella paljon Youtube-kanavat esim sellanen ku soul gps.

Kiitoksia linkistä, otan myös katseluun!
Vastaa Viestiin