Reilu 3 vuotta sitten tapasin unelma tyypin, tai niin ainakin silloin luulin. Olin erittäin väärässä! Alkuhuuman jälkeen iski todellinen luonne päin kasvoja, kaikkea sitä mitä todellinen passiivis-aggressiivinen narsistisen persoonallisuushäiriön omaava ihminen vaan voi suustaan päästää ja käytöksellään aiheuttaa. On päätetty kuitenkin jo muuttaa yhteen ja hankkia yhteinen lapsi (aivan liian nopeasti!) silloin se tuntui hyvältä ajatukselta. Itse pyrin viimeiseen asti välttelemään riitoja, mutta usein turhaan. Siitäkin tuli riita, jos en puhunut mitään..
Oli hyviä kausia ja huonoja kausia, enemmän kuitenkin huonoja. Hyvät on jäänyt hyvin vähiin.. Miten sitä voikin sokeasti ja hyväntahtoisesti uskoa, että toinen haluaa muuttua
Olen monesti käskenyt häntä pakkaamaan kamansa ja lähteä, mutta vasta nyt kun oikeusaputoimisto käskee, hän sen ehkä tajuaa. Hän on myös käskenyt monesti minun pakata kamat ja lähteä. Tosi "helppoa" toteuttaa 4 lapsen kanssa! Ja tietää varsin hyvin miten vaikea minun on saada asuntoa luottotiedottomana ja työttömänä ja hyvin rajalliselta alueelta, koska lasten koulu. Olen hakenut kyllä, mutta tuloksetta. Ikää on pojilla 2, 7, 10 ja 11, hänen edellisestä liitosta oleva poika on 8v, joka asuu vain äitinsä luona (nyt en ihmettele sitäkään enää ollenkaan)
Vihdoin kun nuorin lapsista alkoi nukkumaan yönsä kunnolla aloin keräämään voimia, eli n vuoden verran olen vahvistanut kehoa ja mieltä, hankkinut tietoa ja apuverkostoja valmiiksi. Että olen valmiina tähän varsinaiseen sotaan ja pysyn päätöksessäni erota eikä muuta vaihtoehtoa enää ole
Olen tehnyt eroa henkisesti reilu vuoden, pitäen päätökseni omassa päässäni. Virallisemmin ehkä n10kk koska puolisolle se oli kai virallista silloin, kun hän julkaisi sen Facebookissa..
MonenMonen riidan jälkeen viimeisin pisara on ollut nyt se, kun siskoani kiellettiin tulemasta meille ja ottivat äitini kanssa yhteen myös.. Silloin päätin, että nyt tälle on tehtävä jotain! Tämä ihminen pitää saada pois meidän elämästä!
Kävelin oma tilaan kertomaan tilanteen, sieltä sain heti tukea. He auttavat valmistelemaan eroa ym ja tulevat paikalle jos on tarvis. Olen jutellut psyk sairaanhoitajalle, (jossa käyn alunperin masennuksen takia), perhesosiaali työlle, perheneuvolassa ja neuvolassa meidän perheen tilanteesta ja saanut apua minulle ja lapsille.
Sain myös oikeusaputoimistosta apua, lähettivät kirjeen jossa pyydetään puolisoa muuttamaan pois pikimmiten. Hänellä on nyt n 2 viikkoa aikaa vastata siihen tai sitten lähdemme oikeuden kautta taistelemaan.. Ihan kuinka vaan, mutta olen päättänyt että lasten kanssa ei muuteta enää kertaakaan, jonkun muun takia!
Kunhan saan jotenkin päin nyt maksettua yksin vuokran, kun toinen laittoi rahahanat totaalisesti kiinni marraskuun loppussa.. Ei ole maksanut edes omia laskujaan.. Ei mitään käsitystä mihin se on rahansa työntänyt. Odottelen yhteyden ottoa aikuissosiaalityöltä..
Eilen hän lähti sillä aikaa kun olin hakemassa nuorinta päiväkodista. Ilmeisesti lähti vanhempiensa luokse kauemmas.. Ei mitään tietoa koska tulee, tuleeko poikansa kanssa viikonloppuna tänne vai ei.
Mutta tämä vapauden tunne on ollut ihan huikeeta! Pari päivää ihan omassa rauhassa. Ihan kuin olisi oppinut uudestaan hengittämään! Päästetty kahleista ja otettu pallo jalasta. Onneksi osaan nauttia hetkestä ja tilanteesta niin kauan kun sitä kestää