Lähtemisen vaikeus

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Lauri68

Lähtemisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Lauri68 »

Päätin, että nyt riittää, pakkasin kamani ja lähdin. Nukuin yhden yön muualla. Häneltä tuli viesti, että on jo itse lähtenyt, ja kysyi, tulenko hoitamaan lemmikit (jotka hän siis oli jättänyt yksin). Vastasin, että tulen. Sitten kun olin melkein perillä, niin tuli viesti, ettei hän ollutkaan lähtenyt, koska oli jouduttu käymään eläinlääkärissä. Kysyi, voidaanko keskustella. Vastasin, että kyllä. Kotiin päästyäni alkoi "keskustelu", jonka pohjalta suhteen ongelmien pääsyy on minun huono kommunikointikykyni. Varmaan siinä on parannettavaa, mutta hänessä ei ollut mitään vikaa, tai tarvetta muutokselle.

Tässä sitä taas ollaan.

Voi helvetin helvetti, aina joku uusi naru löytyy jolla saa vedettyä takaisin. Kuulostaako tutulta? Miten itse olette onnistuneet irrottautumisessa? Monennellako kerralla onnistui?
Niipper

Re: Lähtemisen vaikeus

Viesti Kirjoittaja Niipper »

Hei,
Kuulostaa, ihan samanlaista täälläkin. Sanoisin et 10 epäonnistunutta kertaa takana, mutta aina ne on ollut vähän huonosti suunniteltuja. Tai ei lainkaan suunniteltuja vaan on meinattu lähteä eri teille riidan seurauksena.
Kirsikkamustikka

Viesti Kirjoittaja Kirsikkamustikka »

Hei,
Lähteminen sekä suhteen lopettaminen onnistuu myös narsistista samoin kuin muissakin suhteista. Kun tekee päätöksen alkaa kohtelemaan itseään hyvin. Narsistilla ei ole mitään naruja,vaan itse päättää alkaa välittämään itsestään. Tiedän,kuulostaa tylyltäkin,sillä tuo lähtemisen tie vaatii paljon totuuden katselemista,hyväksymistä,irtipäästämistä sekä omien haavojen näkemistä ja ymmärtämistä sekä rakastamista ja hoivaamista. Sen toisen ja itsen katsomista rehellisesti. Itselle hyvä elämän antamista. On hyvä nähdä,että itse mahdollistaa narsistin käyttäyttymistä ja ainoa tie ulos on vahvistaa itseään ja hyväksyä tiukat faktat.

Tuo kaikki työ kannatta🤩 On paljon ihanampaa elää rauhassa,omana itsenään itseään arvostaen rakkauden ympäröimänä kuin väkivaltaisessa suhteessa joka imee itsen tyhjiin. Tsemppiä kaikille tässä työssä❤
Lauri68

Viesti Kirjoittaja Lauri68 »

Ihan oikeassa olet tietysti. On kestänyt aikansa päätyä tähän tilanteeseen, ja varmaan kestää siksi jonkin aikaa päästä poiskin. Itsehän tässä elämästään kukin vastaa.
Phlox

Viesti Kirjoittaja Phlox »

Oliko se keskimäärin seitsemän kertaa, mitä lähtöä yritetään.
Oma vikani oli ettei ollut mitään tyhjiötä täyttämään. (Ihmisillä joilla on tiivis kaveri/sisarus/suku/työ/harrastus ympyrät, narsisti ei ehkä saa kiilaa iskettyä niin helposti). Narsisti on voinut osaltaan vauhdittaa, ettei uhrilla ole muita. Eli jos vaihtoehdot on yksinolo tai huono kaveri, lähteminen on hankalaa.

Mutta jos voit laatia varasuunnitelman. Hän ei saa enää päätäsi käännettyä, jos suunnittelet ja ennakoit. Jos yksinäisyys iskee, sinulla on monien auttavien puhelinten numerot valmiina puhelimessa. Voit ensin muuttaa esim huoneistohotelliin, siksi aikaa kun saat asunnon järjestettyä.
Suurin virhe että odotetaan lupaa, jopa neuvoa kiusaajalta, ja sitä ei koskaan tule. Osoite on salattava, muuten narsisti ilmestyy ovelle kuin syöpäkasvain, loinen lupia kyselemättä.
Tiedosta että ääni voi mennä "ihon alle", johonkin mielen ytimeen ja siksi vältä äänen kuulemista. Asiat voi hoitaa viestein ja viiveellä.
Siivillä

Viesti Kirjoittaja Siivillä »

Mulla meni kaksi kertaa. M lupasi kaikkensa ja parantaa huonot tapansa. Kun muutin hänen luo takaisin, niin olisiko ollut lupaamansa mies nelisen viikkoa. Sitten palasi samaksi kiusaajaksi. Repipä vielä oikein hiuksistakin aloittaessaan uudelleen kiusaamisensa. Silloin olin jo niin voimaantunut ja sanoin et kukaan ei revi enää koskaan mua hiuksista et sinä eikä (eräs muu mun lapsuudesta) Muistan kun se jähmetty ja päästi irti. Kyllä harmitti, kun tajusin joutuneeni siihen samaan satimeen ja toisen valehdelleen miten parantaa tapansa.

Kun sitten lähdin sen toisen kerran, niin se oli niin muistissa se valehtelu.

Ole armollinen itsellesi. Suunnittele uusi lähtö ja nyt tiedät hänen keinonsa yrittää saada sut takas. Katkaise välit ja kyseenalaista kaikki hänen yhteydenotot ja ehdotukset.
Olet vahvempi seuraavalla kerralla. Puolisosi osaa käyttää lemmikkiä sinua vastaan. Sen asian kanssa sinun pitää tehdä töitä.
Libero67

Viesti Kirjoittaja Libero67 »

Lähtöä suunnittelin monta vuotta, tein sen vain sen kerran. Mutta uskon, että takaisin olisin palannut, pienemmällä suunnittelu ajalla. Vaati siis monia kertoja käydä siinä vielä asioita läpi ja varmistaa, että toinen on todellakin narsisti. Kävimme parisuhdeterapiassa, johon mukaan tulikin hänen toinen puolensa, joka esitti rakastavansa ja olevansa aina minun tukenani. Juuri se puoli johon olin aikoinaan rakastunut, no jäin ja katseltiin elämää, saattoi mennä viikkoja hyvin, kunnes tämä henkisen väkivallan käyttäjä pääsi taas esille. Keskustelu meni siihen, että kun kehuin häntä se oli kuulemma aina loukkaus tms. Kun lopulta erosin, olin kuulemma antanut liian vähän aikaa hänelle (11 vuotta ei siis riitä?) tuhosin tietty samalla perheen ja aina olen lakaissut ongelmat maton alle kuin kohdannut niitä, hmm. Mitähän vielä.. Luovutin liian nopeasti hänen suhteensa, pilasin hänen elämänsä ja 11 vuotta minä olin se joka oli häntä huijannut ja käyttänyt vain hyväkseen. Koko suhteen ajan mietin päivittäin, että olenko se minä joka taas tämän riidan aiheutin, olenko se sittenkin minä joka tuhoan kaiken, enkä ymmärrä häntä?!, olenko se minä joka ei osaa kommunikoida, kohtelenko häntä kuin paskaa, jos minua kehutaan otan sen hyökkäyksenä ja alan haukkumaan toista? Minäkö olen käyttänyt häntä seksuaalisesti hyväkseni nämä vuodet. Ei!! minä en ole täydellinen ihminen, olen kaikkea muuta! Mutta Yritin 11 vuotta muokata itseäni hänen muottiinsa, unohdin kuka olen, muuta kuin hänen vaimo ja hänen elämänsä parantaja, hänen huoransa. Tällä hetkellä voin jopa sanoa, että minä olen minä, tai ainakin muuttumassa omaksi itsekseni jälleen. Olen sitä mieltä, että jos et saa suhteessa olla oma itsesi, lähde. Voimia kaikille
Vastaa Viestiin