Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Vastaa Viestiin
PerheellinenM

Re: Neuvoja narsistisen appiukon + lapseni + vaimon suhteen

Viesti Kirjoittaja PerheellinenM »

JennL kirjoitti: 20 Marras 2021, 16:01
PerheellinenM kirjoitti: 19 Marras 2021, 21:29
JennL kirjoitti: 19 Marras 2021, 19:55 Oon tosi ilonen, että pääsit pois, vaikka ex-appiukko lähellä pyöriikin.

Voisko kyseessä olla entisellä vaimollasi sekin, että hän on kasvanut tuohon alistamiseen ja ylikävelyyn?

Mutta tosiaan onneks pääsit pois!
Joo moni ystäväni sanoi, että kävi miten kävi osituksessa - pääasia on, että pääsit siitä ympyrästä irti. Millään muulla ei ole väliä. Ei rahalla etenkään. Kaikista tärkeintä on, että pääsit pois siitä ja uskalsit ja löysit voimia lähteä. En edelleenkään tiedä mistä ne löysin, ne henkiset voimat.

En tiedä exästä miten hän tämän pystyy sallia, oman isänsä laittamaan kaiken edelle. Jopa perheensä. Mutta se ei tiedä muusta. Mistään muusta kasvastus-käytösmallista kuin se, mitä hänen isänsä on tolkuttanut. En vaan ikinä uskonut, että asiat pystyy ja voi yksinkertasesti mennä näin käsittämättömän sairaiksi mitä ne on menneet. Kun kaikki palaset laittaa yhteen ja aikajanalle, niin ei voi kun hämmästellä. Ja vaikka itse tunnen itteni aika idiootiksi, kun en vaan tajunnut. Mutta oikeasti ei ole mitään syytä hävetä, vaikka vähän ahistaakin, että miksi en reagoinut tai alkanut messoomaan. Moni olisi haastanut, silti uskon, että vaikka olisin sanonut suoraan, ettei käy, niin asia ois jollain tavalla vain ohitettu.

Tämä kaikki johtuu siitä, että et usko lähimmäistesi käyttäytyvän sinua kohtaan niin. Et usko, että on pokkaa ja et usko, että kukaan voi olla niin ilkeä ja ajaa omaa etuaan. "Miehen sana" on Suomessa sellanen, johon uskotaan. Jos joku sanoo sulle, että "teen näin ja lupaan", ni siihen uskot. Ja kun se ei pidäkään..... Kuinka moni uskaltaa mennä kyseenalastamaan asiaa ihmiseltä, jonka kokee jollain tavalla ahdistavan uhkaavaksi ja hyvin vallan tietoiseksi ja sellaiseksi, joka pystyy sanallisesti lyömään sinut millon vaan? Aika harva lähtee haastamaan. Etenkin kun niitä on 2 kappaletta vastassa samaan aikaan. Narsitihan osaksi onnistuu sillä, että hän sanoo niin suoraan niin jyrkästi ja niin yllättäen asiat, ettet osaa sanoa siihen mitään. Mutta 5 minuuttia myöhemmin kun tilanne on ohi ja asiat "sovittu", osaisit sanoa paljonkin.

Kyse voi olla ihan yksinkertaisesti siitä, että yhtäkkiä kesken kauppareissun sinulle sanotaan, että "Miksi sulla on tollaset kengät...miksi pistit tollaset kengät kauppaan". Tää on ihan tosi tarina. Siinä on niin hölmistynyt, että koitat vaan ohittaa koko asian vaikka toinen tivaa sulta, että miksi sulla on tollaset kengät........................... Nää ihmiset osaa sen. Taidon kyykyttää ja arvostella. Pistää sut miettimään, että onko sussa jokin vikana kun et osaa ees haravoida oikein. Nää on siinä todella taitavia. Henkisessä vallankäytössä.

Juu sitähän ne kyllä on, taitavia nöyryyttämään henkisesti. Usein julkisesti kokenut juuri tuon, ja silti sitä on niin poljettu, että sitä miettii sillä hetkellä että kaikki oli omaa vikaa. Vasta jälkikäteen tajuaa, miten sairas asetelma se on!
Niipä. Sen alkaa tajuta kun hakee apua ja kun ammatti-ihmiset sen sulle kertoo, että mistä oikeasti on kyse. Kun tapahtuu tää herääminen, alkaa parantuminen. Joka on kyllä erittäin vaativa ja erittäin voimia vievä prosessi ja pitkä. Mutta jos haluaa oman elämän takas, itsenäisyyden ni ei ole vaihtoehtoja. Vaikka toinen miten mielistelisi toisinaan niin ei mitään armoa. Sehän se just näissä tilanteissa on, kun hetken päästä toinen on niin ihana niin sovitteleva ja taas hetken päästä olet maailman pskin ihminen. Se jos mikä sekottaa pään ja saa pyörtämään jo tehtyjä päätöksiä, esim. eroista ja omista periaatteista..... Niin syvältä.

Itse kun päätin, että ei helvetti. Nyt riittää. En kääntänyt kelkkaa missään kohtaa. Enkä olisi kääntänyt. Mistään syystä kelkkaa. Oma elämä ku on pelissä, oma talous ja siihen vielä poika perään, josta olet vastuussa. Kun mietit kaikkea sitä pskaa mitä tästä seuraa, ja mietit että miksi et toiminut vuosia sitten jo, jos siihen jäät...ja alat toimimaan kun olet jo ihan totaallisessa kusessa......

Niin pahalle ja vaikeelle ku se tuntuukin, niin se on vaan sitten tehtävä. Sano toinen mitä tahansa.
PerheellinenM

Pieni päivitys.

Avioero tuli voimaan tänään. Ensi viikolla pankkiin sopimaan lainajärjestelyistä.
2,5 vuotta pitkä taistelu on viimistä suoraa vaille valmis. Älkää kysykö miten voin, en löydä nyt just sanoja. Mistä lie ne voimat löyty lähteä, vaikka diakonin toimistolta lähtiessä 2019 marraskuisena talviaamuna olo oli muserrettu, enhän minä voi. Se on ihan poissuljettua, että voisin edes harkita avioeroa. Kaikki lainat ja asunnot ja yksi lapsikin.... en minä voi. 2,5 vuotta myöhemmin olen viikkoa vaille vapaa kaikesta. Poikani on onnellisempi kuin ikinä ilmeisesti..... Menee kauan ymmärtää tämä kaikki.

Päivitän vielä jotain jossain kohtaa ja haluaisiko joku kuulla tarinani täällä, jos kirjotan jonkun short briiffin tänne, että paskastakin tilanteesta (monella on kyllä vieläkin paskempi tilanne kun mulla oli) voi lähteä. Jos joku saa siitä voimia, uskoa ja ennen kaikkea voimaa taistella ja lähteä, niin voisin kirjottaa oman tarinani tänne jossain kohtaa.

Haluan jo nyt kiittää Teitä kaikkia, jotka kommentoitte tähän topikkiin, ja tuitte ja annoitte oman mielipiteenne tänne. Merkitsi paljon, että huolimatta siitä että täällä on paljon hyvin vaikeassa tilanteessa olevia - jaksoitte vielä tähän minunkin tilanteeseen sanoa jotain. Suuri kiitos siitä. Oikeasti.
Niipper

Viesti Kirjoittaja Niipper »

Hei,
Olen seurannut matkaasi ehkä noin vuoden. Kirjoituksistasi on kadonnut ahdistus, sen voi lukea rivien välistä. Pian vaihtuu vuosi, olkoon se onnen vuotesi!
PerheellinenM

Niipper kirjoitti: 24 Marras 2021, 20:58 Hei,
Olen seurannut matkaasi ehkä noin vuoden. Kirjoituksistasi on kadonnut ahdistus, sen voi lukea rivien välistä. Pian vaihtuu vuosi, olkoon se onnen vuotesi!
Joo kyllä tässä on paljon parempi mieli ja fiilis kun vuosi sitten. Tuleva 365 päivää pyhitän täysin sille, että saan elämäni kuntoon kaiken osalta. Uutta parisuhdetta? Sattumalle pitää jättää tilaa, mutta väkisin en sitä etsi. Katsotana rauhassa. Vihdoinkin vapaa ja oma elämä, ensi viikon viikonloppuna täysin oma.
huonovaimo

Viesti Kirjoittaja huonovaimo »

PerheellinenM kirjoitti: 24 Marras 2021, 18:41 Pieni päivitys.

Avioero tuli voimaan tänään. Ensi viikolla pankkiin sopimaan lainajärjestelyistä.
2,5 vuotta pitkä taistelu on viimistä suoraa vaille valmis. Älkää kysykö miten voin, en löydä nyt just sanoja. Mistä lie ne voimat löyty lähteä, vaikka diakonin toimistolta lähtiessä 2019 marraskuisena talviaamuna olo oli muserrettu, enhän minä voi. Se on ihan poissuljettua, että voisin edes harkita avioeroa. Kaikki lainat ja asunnot ja yksi lapsikin.... en minä voi. 2,5 vuotta myöhemmin olen viikkoa vaille vapaa kaikesta. Poikani on onnellisempi kuin ikinä ilmeisesti..... Menee kauan ymmärtää tämä kaikki.

Päivitän vielä jotain jossain kohtaa ja haluaisiko joku kuulla tarinani täällä, jos kirjotan jonkun short briiffin tänne, että paskastakin tilanteesta (monella on kyllä vieläkin paskempi tilanne kun mulla oli) voi lähteä. Jos joku saa siitä voimia, uskoa ja ennen kaikkea voimaa taistella ja lähteä, niin voisin kirjottaa oman tarinani tänne jossain kohtaa.

Haluan jo nyt kiittää Teitä kaikkia, jotka kommentoitte tähän topikkiin, ja tuitte ja annoitte oman mielipiteenne tänne. Merkitsi paljon, että huolimatta siitä että täällä on paljon hyvin vaikeassa tilanteessa olevia - jaksoitte vielä tähän minunkin tilanteeseen sanoa jotain. Suuri kiitos siitä. Oikeasti.
Isot onnittelut avioeron johdosta! Kiitos paljon neuvoista omaankin tilanteeseeni. Nyt pää pystyssä kohti uutta tuntematonta.
PerheellinenM

huonovaimo kirjoitti: 29 Marras 2021, 09:29
PerheellinenM kirjoitti: 24 Marras 2021, 18:41 Pieni päivitys.

Isot onnittelut avioeron johdosta! Kiitos paljon neuvoista omaankin tilanteeseeni. Nyt pää pystyssä kohti uutta tuntematonta.
Kiitos paljon. Ja upeaa kuulla, jos olet saanut jotain vinkkejä ja neuvoja omaan elämääsi. Aivan mahtavaa!
Moni ottaa osaa avioeroon ja on surullinen, mutta sanon aina siihen, että ei mitään surua kuule. Parempi näin ja kohti uutta. Tällä viikolla laitan tonne TARINA puolelle oman tarinani teille luettavaksi ja laitan linkin tähän, jotta löydätte sen. Jos vaan voin jotain muuta auttaa tälla omalla tarinallani, niin se riittää.
PerheellinenM

Avioero on selvä. Ositus on selvä. Omaisuuden jako on selvä. Asuntolainat ovat selvät. Kaikki yhteinen on purettu. Jäljellä on vain yhteishuoltajuus. Olen vapaa. Selvisin. Fyysisesti ja henkisesti ehjänä. En varmasti ymmärrä tätä vielä pitkään aikaan.

Tässä oma tarinani. Jos vaan joku tästä saa voimia jaksaa ja taistella, kenties ne lopulliset voimat uskoa ja lähteä. Niin tiedän, että siitä oli apua.
viewtopic.php?t=1253

Kiitos kaikille tuesta. Tämä foruumi toi osansa tähän selviytymiseen, vaikkei tilanteeni ollut lähellekkään pahin mahdollinen. Kiitos. Oikeasti.
krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Onneksi olkoon!
PerheellinenM

krassi kirjoitti: 02 Joulu 2021, 20:09Onneksi olkoon!
Kiitos!
Vastaa Viestiin