onko hän narsisti?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Narskuvaiei

onko hän narsisti?

Viesti Kirjoittaja Narskuvaiei »

Hei kaikki.
löysin tämän anonyymisen foorumin ja haluan kertoa tänne huolestani. Tästä tulee pitkä kirjoitus ja toivottavsti, joku jaksaa sen lukea ja antaa minulle lisää tietoutta.
Olen itse aika varmasti sitä mieltä, että tyttäreni mies on Narsisti. Kerron nyt tämän alusta saakka. Tyttärelläni oli päättynyt suhde ja suhteesta hänellä oli 3 vuotias lapsi. Hän oli ollut kauan jo yh äiti ja usein sanoikin, ettei enää ikinä löydä itselleen miestä ja lapsia vielä toivoisi saavan lisää.

Mies löytyi, joka oli tyttären unelmien täyttymys ja miten ihanaa oli myös se, että miehellä oli saman ikäinen lapsi kun tyttärelläni. He olivat kuin luodut toisilleen. Mies kertoi, miten entinen vaimo ei osannut mitään ja hän oli hoitanut lapsen käytännössä kokonaan yksin.

Mies ja lapsi alkoi olemaan useammin tyttären kotona ja kun miehellä oli pieni asunto jossa hänen lapsensa oli isä viikonloppuna niin olivat aina ne viikonloput tyttären luona. Tytär hankki jopa miehen lapselle leluja ja sängyn sekä tilaa vaatekaappiin.

Tyttärelläni on ADD ja hänen on vaikeuksia pitää kotia järjestyksessä ja usein tavarat olivat hujan hajan. Muistan, kun tämä mies sanoi, että sinä päivänä kun hänen nimi lukee myös ovessa niin asunto ei ole koskaan sotkuinen.
Oletin, että hän on ehkä myös siivoushullu, kuin minä joka tätä kirjottaa.

Muuttivat yhteen ja tytär piti miehen lasta kuin omanaan. Lapsi oli viikonloppuisin aina heillä ja tytär järjesti kaikkea kivaa lapsille ja kävi lapsien kanssa joka paikassa.
Mies ei lähtenyt mukaan. Tytär teki kaikki ruoat ja jossain vaiheessa tämä miehen lapsi oli joka toinen viikko heillä ja tytär huolehti, että lapsi kokee olonsa hyväksi. Hän osti lapselle leluja ja vaatteita ja teki kaikkea kivaa oman lapsen ja miehen lapsen kanssa.
Mitä mies sitten teki hän pelasi ja pelasi.
Tytär järjesti aina myös miehen lapsen synttärit. Raha asiat on heillä ollut aina oudosti mies ei osallistu yhtä paljon perheen menoihin kuin tytär. Mies säästää itselleen pahan päivän varalle.

Oman auton huollettaa mutta ei tyttären eikä vaihda edes renkaita. Minun mieheni on usein tehnyt nämä hommat. Meille tuli yksi kerta riitaa miehen kanssa, kun en osannut olla sanomatta sitä, että miksi hän ei osallistu perheen menoihin ja kotitöihin.
Olin hullu anoppi jolla oli hullu ja joutaisi hoitoon. Tuolloin satuin sanomaan sen, että tytär puhunut että sinä et halua enää lasta niin tytär haluaa niin kannattaako teidän miettiä onko teillä erinlaiset unelmat? mies huusi minulle, että jos lapsi joskus tulee sinä et sitä ikinä näe ja teidän sairaaseen sukuun lapsi ei tutustu.

Meni 5 kk kun tytär oli raskaana. ( muistatte varmaan, että mies ei missään tapauksessa halunnut enää lapsia) Olin iloinen ja välit lähenivät jälleen tyttären mieheen. Minä en ymmärrä miehen tekemää aikatauluttamista, että kaikki pitää tapahtua minutilleen. Tytär jos on muualla niin yhdessä vaiheessa piti lähettää live kuvaa, että on varmasti siellä missä on sanonut olevan,

Ruoka pitää olla kaksi kertaa päivässä ja ajasta ei saa poiketa tai tulee riita. Tytär pesee hänen ja kolmen lapsen vaatteet ja mies pesee vain omat vaatteet, kun tytär on niin saamaton ja huono pesemään vaatteita niin pilaa vielä hänen vaatteet.

Asuntoa ei osaa pitää siistinä. Tytär vie roskat mies ei alennu roskia viemään vaikka aamulla lähtee töihin ja roskis on auton vieressä. Ruokakaupassa hän ei käy. Tytär ostaa ja raahaa myös ruoat.
Miehelle käy ostamassa sikarit tietystä paikasta ja tietty kahvikerma mitä on vaan toisessa paikassa.

Tyttärellä todettiin reilu vuosi sitten syöpä joka saatiin onneksi leikattua pois ja hänellä oli täyskielto tehdä mitään. Leikkaus päivän ja yön heidän 4 kk vanha lapsi oli meillä yötä, kun isä halusi nukkua, ettei lapsi itse ja hänellä ei ole kuulemma tissiä mistä antaa maitoa.
Miehen piti siivota kunnolla asunto ja kun tytär pääsi sairaalasta menin heille, että pesen hänen hiukset.
Mies ei ollut tehnyt asunnossa mitään ja istui ruokapöydässä ja tytär yhdellä jalalla hyppien teki keittiössä ruokaa. Perunoissa oli tarkka paistopinta mikä vaan on miehen mieleen siksi minä en voinut tehdä sitä pyttipannua.

Tuolloin tuli taas riita, kun avasin tuosta asiasta suuni, että tyttären piti levätä ja kun ei levännyt niin jotakin nestettä kertyi jalkaan mitä joutui monta kertaa käydä poistattamassa.

Tytär on muuttunut. Hän ei enää meikkaa ja hiuksetkin saattavat olla monta päivää pesemättä. Entiset kauniit vaatteet ovat jääneet pois käytöstä ja hän pukeutuu löysiin vaatteisiin.
Mies kehuu hänelle laihoja naisia ja kerran sanoi, että kun tytär on ollut malli hommissa että olisinpa päässyt sinua tuon kokisena tuuppaamaan.
seksi on myös heillä aikataulutettu. Joka toinen päivä ja kun mien haluaisi joka päivä nii sillä saa korvattu kun antaa yhtenä päivänä pari kertaa ja joutuu harrastamaan anaaliseksiä joka sattuu tytärtä.

Tytär ei uskalla mistään sanoa miehelle, kun mies suuttuu heti. Tänään ja eilen tytär mietti, että jos muuttaisi erilleen kun mies on vihjannut sitä, että kun ei saa olla rauhassa kotona niin hankkii itselleen pikku yksiön missä saa pelata ja tehdä töitä.

Tytär on heillä se, joka laittaa taulut seinille ja vaihtaa yksin kodin järjestystä. Välillä on kuvia kun mies pelaa taustalla ja tyär siirtää painavaa lipastoa ja yrittää siivota.

Tyttäreltä, jos kysyy onko hän varma, että on onnellinen miehensä kanssa ja haluaa jatkaa suhdetta niin tytär vastaa, en tiedä enkä jaksa ajatella.

Mies ei osaa hoitaa heidän yhteistä lasta. hän ei pärjää lapsen kanssa. Tytär on tehnyt töitä ja palannut kotiin niin, että lapsi istuu isän kanssa vielä klo 2.00 sohvalla ja itkee, kun ei isällä ole sitä tissiä niin on äidin vika.
Myös silloin kun mies oli työtön hän pelasi koko pöivän ja tytär oli raskaana töissä ja tuli kaupan kautta kotiin valmistamaan miehelle ruokaa.

Tytär on käynyt tekemäss osa aika työtä vaikka imettää vielä lasta. Heidän kotiin on tulossa iso remppa vesivahingon takia niin nyt tytär oli aamulla sitä mieltä, että muuttaa lapsien kanssa ja mies saa sen yksiönsä.

Hänellä oli jo kaunis koti kiikarissa jonne haluaisi ja lähellä asuisi isomman lapsen ystäviä. Illalla tämä juttu olikin kääntynyt jo niin, että asunto on muuttunut toiseksi ja mies muuttaakin mukaan. Siis tämä kaikki yhden päivän sisällä.
Olivat käyneet katsomassa asuntoja ja tytär kuvasi videota ja yhdessä asunnossa mies sanoo, et tästä hän tykkää tämä on hieno.
Varmaan arvaatte nyt se asunto on etusijalla.
Mies myös on päättänyt tehdä itselleen kauneusleikkauksen ja se maksaa n. 10 000 niin nämä rahat hän ottaa pois yhteisistä rahoista.

Tyttärelle jos alkaa asiasta puhua niin hän ymmärtää mutta ei sitten kuitenkaan. Tänään olen sanonut, että jos jatkatte yhdessä niin teette uudet säännöt tai menette pariterapiaan, sillä tuollain meno ei voi enää jatkua.
Tytär ei näe sitä, että miehensä on narsisti.

Järjestimme tyttärelle ylläri vauva kemut niin mies pilasi tyttären iloin kun valitti puhelimess, että miksi hän ei saanut vauvajuhlia ja laitteli koko ajan viestiä, että joko ne kohta loppuu. Toinen vastaava oli, kun tytär täytti vuosia ja hänellä ollut raskas vuosi syövänkin takia halusimme hänelle lepohetken niin ostimme kimppaan hänelle hemmottelu loman kylpylään. Mies oli katkera ja tiuskaisi lapsille, että toiset ne vaan saa lomia ja hän saa jäädä teitä hoitamaan.
Paljon olisi vielä kirjoitettavaa, mutta kukaan ei enää jaksaisi lukea. Mitä mieltä olette asuuko tyttäreni narsistin kanssa?
Gilda

Re: onko hän narsisti?

Viesti Kirjoittaja Gilda »

Tuli valtava myötätunto tyttäresi ja sinun tilannetta kohtaan.
Jos ihan päällimmäisen ajatukseni tähän vain kirjoitan, se on, että tytärtäsi on syytä auttaa mitä pikimmin irti tästä parisuhteesta, jossa ilmeisesti ei olla naimisissa. Perustelut oletkin jo omaan viestiisi laatinut.

Kerrot, että parisuhteen mies on usealla tavalla hyväksikäyttävä ja kaltoinkohteleva. Kuvassa ovat taloudellinen, emotionaalinen, fyysinen (yksipuolinen palvelusten teettäminen) ja seksuaalinen hyväksikäyttö. Kaikesta tästä on muodostunut parisuhde joka on naista ja lapsia hyväksikäyttävä, riistävä ja myös väkivaltainen heitä kaikkia kohtaan.
Tällaisiin tekoihin kykenevä mies on jo näyttänyt mikä ja millainen hän on. Enää hänellä ei ole näytön paikka. Hän on jo kertonut monipuolisesti ja täydellisesti käytöksellään millainen hän on ja mitä häneltä voi odottaa.
Enää ei voida ottaa vastaan lupauksia paremmasta tulevaisuudesta ja kohtelusta.

Kuvaamallasi tavalla käyttäytyvä henkilö ei muutu olipa hän sitten narsisti, peliriippuvainen, psykopaatti tai muista vakavista ongelmista kärsivä. Usein näitä vaurioita ja addiktioita on useampia päällekkäin.
Missään tapauksessa ei tällaisen henkilön kanssa ole syytä jäädä parisuhteeseen turtumaan ja menettämään terveytensä ja elämänhalunsa.

Tällaiseen ihmissuhteeseen sopeutunut uhri ei yleensä pääse omin avuin suhteesta irti, vaikka sitä ajoittain haluaisi ja elämänsä tuhoisuuden hetkittäin kirkkaasti ymmärtäisi. Häntä on autettava eroamaan. Siihen ovat omat asiantuntevat ammattilaisensa paikallaan, ja kirkon diakoniasta ovat monet saaneet apua.

Joskus voi tapahtua niinkin, että tuhoisan suhteen voi saada päättymään puhuttelemalla hyväksikäyttäjää. Hänelle voi kahden kesken, ulkopuolinen, vaikutusvaltaa tyttäreen omaava henkilö rauhallisesti kertoa, että nyt vävyn peli on nähty. Se ei enää saa jatkoaikaa tässä perheessä. Käytännön asiat, suhde lapseen, jne kyllä järjestyvät kaikille parhaalla mahdollisella tavalla, johin saadaan ammattiapua. Enää ei vävyehdokkaan siis kannata tätä vastustaa, koska asiaan puututaan nyt ulkoapäin, ehkä myös viranomaisten avulla, tytärtä ja lapsia tukien.
Aina tällaisessa rauhallisessa kahdenkeskisessä keskustelussa ei tarvitse luetella tekijälle edes niitä hyväksikäytön, väkivallan ja pakottamisen muotoja, jotka ovat hänen pois lähettämisensä syinä. Hän tietää ne itse.
Narskuvaiei

Viesti Kirjoittaja Narskuvaiei »

Kiitos vastauksesta

Uskon, että hänen kanssaan ei pysty keskustella ja minä äitinä puolustan omaa lasta niin, että saatan hermostua ja alkaa huutamaan.

Lisäksi tämä tyttäreni mies väittää minun olevan psykopaatti ja narsisti itse ja olen kasvattanut itse niin laiskan tyttären, että se on minun syyni, että heille tulee riitaa siivoamisesta tai muuta kotiin liittyvästä asiasta. Minä olen myös hoitanut liikaa tyttären asioita. Tämä on kyllä totta, kun tytär muutti kotoa 18 vuotiaana ja hänellä ADD ja Dysleksia niin jouduin olemaan apuna laskujen maksussa ja virastoihin liittyvissä asioissa.

Eilenkin kun tytär oli meillä, kun tarvitsi apua nyt tähän uuteen asuntoon tehtävissä hakemuksissa niin hän useasti joutui soittamaan miehelleen ja joka puhelun lopussa sanoi: minä rakastan sinua.
Omaan korviini se kuulostaa samalta, kuin heippa. Sillä ei ole mielestäni enää niiku oikeaa tarkoitusta tai se menettää tarkoituksen jos sitä pitää sanoa monta kertaa päivässä.

Minua itseä harmittaa todella paljon ja valvon usein miettien tyttäreni elämää. Toivon hänelle kaikkea hyvää ja rakastan häntä sekä hänen poikaiaan yli kaiken.
Omaa sydäntä sattuu, kun näen miten tytär kärsii vaikka ei sitä myönnä. Tytär tekee heillä kaikki miestenkin työt. Tyttärelläni onkin kasvanut munat :lol:

Muuta en osaa sanoa, että tyttäreni on kyllä sitkeä sissi <3
Dunya

Viesti Kirjoittaja Dunya »

Sitkeitä uhrit yleensä ovat. Sen voi tyttäresikin toivottavasti tulevaisuudessa kanavoida johonkin parempaan kuin mikä nyt on. Itse tällaisen painaismaisen suhteen läpikäyneenä, yksi melko havahduttavista ajatuksista kaiken sen kaaoksen keskellä oli kun esitin itselleni kysymyksen "Haluaisinko että oma tyttäreni olisi tällaisessa suhteessa?" Kun vastaus oli ehdoton ei, mietin että miksi itse haluaisin sitten olla. Tästä aasinsiltana haluan sanoa sinulle, että voin vain kuvitella tuskasi kun seuraat tätä suhdetta läheltä. Ja kun luin kirjoitustasi, kyllä tuolla tulee niin selkeästi esiin se, että toinen on se vastuunkantaja ja huolehtii kaikesta ja tekee ja toinen on lapsi aikuisen ruumiissa.

Ikävää näissä suhteissa on myös se, että lähellä olevat ihmiset tekisivät mitä, se ei välttämättä auta. Suhteessa olevan itsensä täytyy alkaa ajattelemaan että hän haluaa siitä irti ja myös pysyä irti. On hurjaa ajatella, että keskimääräisesti uhri lähtee suhteesta 7 kertaa ennen lopullista lähtöä. Minulla tämä taisi mennä vähän tällä tavalla. Lopulta pysyin suhteessa suunnitellen salaa omaa katoamistani. Se oli melkoista kaksoiselämää ja äärimmäisen raskasta. Hirviö ei ole joka päivä hirviö. Välillä oli ihania vaiheita ja sitten taas toinen pisti sen vaihteen silmään, että halusi riitaa ja tuhota kaiken.
Vastaa Viestiin