Voiko puolisollani olla narsistinen häiriö

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, Notavictim

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (NUT ry.) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Kirsikkamustikka

Re: Voiko puolisollani olla narsistinen häiriö

Viesti Kirjoittaja Kirsikkamustikka »

Heippa,

Muistattehan,että ei ole olemassa velvollisuutta kuunnella/lukea eksiltä tulleita viestejä. Joten kannattaa säästää itseään ahdistukselta, jonka voi blokata elämästä pois. Estot päälle jos ei ole alaikäisiä yhteisiä lapsia. Jos on, ei kannata lukea🤷‍♀️ kiusaajalle voi ja pitää asettaa rajat myös lasten asioita hoitaessa;voi esim.ilmoittaa että lukee vain sellaiset viestit, jotka koskevat lasten asioita. Muita ei lue ollenkaan.

Pitäkää siis huolta itsestänne ja ottakaa naiset valta takaisin itsellenne asioissa,joissa se kuuluu teille❤
Voiei

Viesti Kirjoittaja Voiei »

Heippa Kirsikkamustikka, kiitos muistutuksesta. :)

Näin olen nyt tehnytkin, kun viestejä on sadellut pitkin päivää.
Lapsia on, joten ei voi estää kokonaan.

Se vaan on vähän vaikea juttu, koska se on pahinta mitä (ex) puolisolle voi mielestään tehdä, että jättää hänet huomiotta. Olen kuullut paljon häneltä, että se on pahinta henkistä väkivaltaa mitä toiselle voi tehdä, ja syytöstä mykkäkoulusta. Kuulemma tahallista kiusaamista ja provosointia, tai sellaisenä hän sen ottaa. Silloin hänellä saattaa kilahtaa pahasti yli. Hieman pelottaa, että mitä tapahtuu, jos hänellä nyt eron jälkeen kilahtaa päässä... :? (Tuleekö tänne uuteen kotiin vainoamaan tms..)

Ja tässä taustalla tosiaan se, että hän on esiintynyt erittäin mukavana ja ystävällisenä viime ajat, joten suojaukset ei olleet itsellä valmiina tällaiseen. :!:

No, täytyy tolkuttaa itselleen edelleen, että ei kannata sanoa sinne suuntaan MITÄÄN mikä ei ole pakko!
Tein sen virheen muutama päivä sitten, että keskustelin hieman, ja kerroin asiallisesti, syyttelemättä häntä, vähän ajatuksiani tällä hetkellä, niihin hän tarttui ja käänsi kaikki nyt nurinpäin.
Dunya

Viesti Kirjoittaja Dunya »

Narsistilla ei ole rajoja loppujen lopuksi. Hän saattaa vaikuttaa todella jyrkältä ja autoritääriseltä ja antaa ymmärtää että suhteessa noudatetaan hänen sääntöjään tai sitten ei olla suhteessa ollenkaan. Jotkut ovat väkivaltaisia ja kyllä siinä aika moni alkaa tottelemaan. Mutta, kun alkaa näyttämään siltä että he menettävät uhrinsa, he ovat valmiina nielemään sääntönsä. Kunnes sitten taas kiristävät ne myöhemmin takaisin vähän kovempana versiona. Kaikki on yhtä suurta pyöritystä.

Minä sanoin hänelle lopulta, että en rakasta häntä. En nähnyt hänessä mitään rakastettavaa. Hän oli todella komea ja fyysisesti vetovoimainen. Mutta hänen puheensa ja hänen käytöksensä tekivät hänestä kuvottavan. Kauniit sanat olivat lopulta vain hänen manipulaationsa koodikieltä, ei aitoja sanoja. Hän sanoi rakastavansa minua. Ja että häntä sattuu, kun käyttäydyn niin kammottavasti että vedän suhteemme vessanpöntöstä alas. Kun kysyin, sattuiko häntä silloin kun hän petti minua? Kun hän sanoi kamalia sanoja minulle? Kun hän oli väkivaltainen? Hiljaisuus. Sitten hetken päästä yritettiin kokeilla "kauniit sanat"-korttia tai "seksi"-korttia. Parin päivän päästä tästä hän käänsikin kylmyyteni täysin ylösalaisin ja lähetti viestin "Miksi et vain voi sanoa että rakastat minua ja olen miehesi ja haluat elää kanssani? Siinä ei ole mitään hävettävää. Miksi sinun pitää olla jääräpäinen?" Täysin sekopäistä. Mistä tuo tuli? En ollut tehnyt mitään, pitänyt vain oman linjani. Nämä ihmiset yrittävät kaikki ikkunat ja ovet, josko jostain pääsisi sisään. He saavat toiselta kaunista ja hyvää, tarjoten itse toiselle helvettiä ja ihmettelevät kun ihmiset häviävät elämästä.

Minä lähdin tästä suhteesta varmaan sen seitsemän kertaa. Jokainen kierros oli entistä kammottavampi ja se sai uusia sairaita sävyjä. Hänen käytöksensä tuntui kuin jostain elokuvasta revityltä. Luulen, että monia pitää suhteessa juurikin se toivo ja se ettei halua uskoa että joku olisi täydellinen hirviö. Mutta sellaisia on.
Vastaa Viestiin