narsistinen luonne kysyttävää
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
johanna63
Re: narsistinen luonne kysyttävää
Olen nyt ruennut miettimään, että tämä kehuminen, kaipaaminen, seksin haluaminen, voi sanoa että ylistäminen eron jälkeen on jonkinlainen koukku. Hyvä koukku onkin. Sama mies joka aiheutti ränsistymiseni ja traumani, nykyisen masennukseni ja erakoitumiseni, kertoo taas jälleen kerran miten rakastaa ja haluaa ja ja vain minua. Ylistää taas muiden yläpuolelle. Ja minä per....le tarvin sellaisia sanoja nyt, kun olen aivan maassa. Ja pakko vaan myöntää, olen aina tykännyt kun joku kehuu mua. Mutta, Tää on väärää. Voi olla, ettei tällä ole muuta tarkotusta kuin pitää vielä jotenkin kiinni ja kostaa vielä jotenkin. Ihmiset on näille tavaraa,hylkäämistä ne ei kestä, ja ne haluaa kostaa. Olen siis vielä koukussa.pelkään kuitenkin sitä miestä.kun uskaltaisin sulkea viimeisenkin sähköpostin johon hänen viestinsä tulee. Pelkään että Se alkaa taas seuraan kotimatkoilla tai tulee ovelle jos suljen. Toisaalta säilytän kaikki karmeat uhkailu Ym haukkumaviestit, jos tarvin niitä esim lähestymiskieltoon.miten tästä pääsee irti. Oma elämä on niin tylsää,ja olen niin rikki etten voi rakentaa uutta.
-
Vilijonkka
Kuulin että on uudehko laki jonka mukaan myös näistä ylistävästä viesteistä voi ilmoittaa poliisille jos ne siis itsestä tuntuu ahdistavilta.
Ex jättää mut nykyään melko hyvin rauhaan. Olen tiukasti noudattanut ohjetta olla vastaamatta puheluihin/viesteihin ja en anna hänelle sitä nautintoa että hän näkisi mitään tunnetta, hyvää tai pahaa, minusta.
Ex jättää mut nykyään melko hyvin rauhaan. Olen tiukasti noudattanut ohjetta olla vastaamatta puheluihin/viesteihin ja en anna hänelle sitä nautintoa että hän näkisi mitään tunnetta, hyvää tai pahaa, minusta.
-
SininenEnkeli
Mä en oikein osaa sanoa että millä tavalla tämä narsismi luokitellaan jos ihmisellä on vain joitain narsistisia piirteitä? Itse seurustelin noin 8-9kk ja hän ei varsinaisesti ikinä pitänyt tai haukkunut minua tyhmäksi, rumaksi tai osaamattomaksi. Sen sijaan hän arvosti minun fiksuutta ja työtä ja luonteenpiirteitä mutta silti sitä haukkumista tuli jostain asioista... Monesti olin huora, lehmä, lokki, idiootti jne. Haukkumisen vastapainona oli todellista jalustalle nostamista, kehumista ja hehkuttamista ja usein hän sanoi että minä olen paljon parempi kuin hän; fiksumpi, parempi ihminen, kauniimpi jne joka saa kyllä kenet tahansa miehen. Halusi vuoron perään mennä kihloihin ja toisaalta taas erota koko ajan...
-
Lite
Toisen haukkuminen on henkistä väkivaltaa, mutta olen ymmärtänyt että henkistä väkivaltaa voi harjoittaa myös ilman haukkumista. Minun exä ei ikinä hauaukkunut tai nimitellyt, mutta käytti hyvin muita keinoja. Kannattaa lukea netistä epäsuorasta ja peitellystä henkisestä väkivallasta.
Mitä itse olen lukenut niin sosiaalisesti lahjakkaammat osaa käyttää näitä epäsuoria henkisen väkivallan muotoja, kun vähemmän lahjakkaat käyttävät sitten suoraa henkistä väkivaltaa eli nimittelyä ym.
Mitä itse olen lukenut niin sosiaalisesti lahjakkaammat osaa käyttää näitä epäsuoria henkisen väkivallan muotoja, kun vähemmän lahjakkaat käyttävät sitten suoraa henkistä väkivaltaa eli nimittelyä ym.
-
lekapi
Löysin netistä mielenkiintoisen tutkimuksen parisuhdeväkivallasta, missä käsiteltiin esimerkiksi epäsuoraa väkivaltaa ja kaksoisviestintää. Tuli mieleen oma parisuhteeni, jossa mies mielellään otti sohvapöytäni säilytettäväksi varastoonsa, lupasi sen minulle ensin ehdoitta ja puheenvuoronsa lopuksi käski minua olemaan kiltti ja nöyrä tyttö, jotta saan sitten maksamani pöydän häneltä. Luulen, että ystävälläni on nyt sama ongelma, hänenkin ostama kallis tavara on mesystävänsä säilytettävänä ja ystäväni pitää olla nöyrä. Lisäksi tuli mieleen ystävieni miesten lupaukset mm. siitä, että ystäväni saa ottaa viinilasillisen, jotta rentoutuu jotain (seksiä?) varten ja sitten torjui ystäväni, koska tämä haisi inhottavasti alkoholille. Lisäksi mietin sitä, kun ystäväni oli sopinut miesystävänsä kanssa tekevänsä jotain ystäväni ehdottamaa asiaa, niin mies muuttikin yhtäkkiä suunnitelmia ja menivät miehen harrastukseen. Ja sainhan minä exältäni luvan opiskella ja mennä tentteihin tai tavata ystäviäni, mutta eihän ne sitten enää exälleni sopineetkaan. Kaikkien näiden lupausten jälkeen tapahtunut torjuntaa, syyllistämistä, haukkumista tai kiristämistä. Tämä lienee juuri sitä kaksoisviestintää.Taitaahan tuollainen viitata narsitisuuteeb tai on ainakin henkistä väkivaltaa. Minä olen onneksi päässyt lopullisesti exästäni eroon, mutta olen kuulolla parin ystäväni vuoksi. Todellakin haluan heitä tukea ja auttaa ja säästää mahdollisimman monelta kurjalta kokemukselta, sillä en halua heidän joutuvan esimerkiksi tähän onnettoman itsetunnon aiheuttanaan hetteikköön, missä omanarvon tunne on pohjamudissa. Ajattelin vinkata molemmille ystävilleni ehkä tästä tutkimuksesta jotain. Ainakin toisen silmät ovat aukeamassa. Löytyy ainakin kun googlettaa sanan parisuhdeväkivalta.