Meidän tarina, klassinen tarina..

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
sätkynukke100

Re: Meidän tarina, klassinen tarina..

Viesti Kirjoittaja sätkynukke100 »

Vie lapses äkkiä tollasesta elämästä pois!
shei

Viesti Kirjoittaja shei »

Sellaista tässä pohdin.. kun meilläkin on tietysti tämä narsisti-kortti otettu pöydälle riitojen aikana / seurauksena. Ja miehen vastaus on perinteisesti aika usein syytökseen se että se taidankin olla minä se tämän suhteen narsisti.. ja mitä enemmän mä luen näitä kirjoituksia täällä, sitä enemmän tunnistan myös itsestäni tällaista aivan kamalaa käytöstä? Tämän 1,5 vuoden mittaisen riidan aikana minustakin on tullut jotenkin tosi ailahtelevainen, välillä vihaan, vihaan niin äärettömästi ettei sitä voi kuvata mitenkään, ja sitten kuitenkin rakastan? Alusta asti olen ihmetellyt narsistin kykyä palata katastrofaalisesta riitatilanteesta täysin normaaliin mielentilaan. On saattanut sanoa mulle todella pahoja asioita joiden seurauksena itken sohvalla aivan lohdutonta itkua, ja mitä tekee mies? Istuu siinä samalla sohvalla, syö, katsoo simpsoneita, nauraa. Saattaa kysyä aivan muina miehinä että mikä sulla oikein on kun taas itket?

Anteeksipyyntö on meillä vieras asia. Itse pidän sitä tärkeänä asiana jonka olen halunnut myös lapsilleni opettaa. Riita pitäsi päättyä sovintoon, yhteisymmärrykseen, yhteiseen säveleen. Narsistin mielestä hänen ei omassa talossaan tarvitse perässä kulkea ja pyydellä anteeksi.
Venica

Viesti Kirjoittaja Venica »

Kuulostaa aivan samalta paskiaiselta josta olen jo onneksi eroon päässy.

Parasta olisi kun vain.lähtisit mutta taidat odottaa sitä viimeistä niittiä vielä...
shei

Sitä parempaa huomistahan tässä on odotettu. Ollaan parhaillaan lasten kans mummulassa, taas kerran. Mun äiti sanoi että nyt tälle laitetan stoppi. Itse huomaan toivovani vieläkin että ehkä se muuttuu kuitenkin, kun muut arjen huolet tässä helpottaa. Tyhmää, tiedän, ei se mene niin. Oon niin väsynyt.. niin väsynyt kuin vaan voi olla.

Raastavan nopeasti tämä kaikki tuli esiin, n. 1,5 vuotta ensitapaamisesta tähän hetkeen. Mies ei tee kotona mitään, siis ei yhtään mitään. Koska käy töissä. Pelaa pleikkaria tai makaa sohvalla. Kaiken vapaa-aikansa. Oon pyytänyt että kävis mun kans joskus lenkillä tai saunassa, mutta ei. Oon liian vaativa, ahdistan nurkkaan, kyttään hänen tekemisiä, hengitän niskaan. Ylinukkuu, pitkien yöunien lisäksi pitkiä päiväunia, joiden aikana muu perhe ei saa esim. kulkea ulko-ovesta koska häiritsee. Lähinnä tämä koskee mun lapsia, ne kun saattaa kesällä kulkea siinä enemmänkin leikkiensä lomassa. Joudutaan olemaan koko ajan varpaisillaan kilareiden pelossa. Suuttuu aivan kohtuuttomasti, jos pyydän että lopettaisi pelaamisen, että saataisiin lasten kanssa katsoa telkkaria yhdessä hetki ennen nukkumaanmenoa. Mua on kohdeltu niinkuin ilmaa nyt vuoden verran, mitä tulee seksiin, läheisyyteen ja keskusteluun, yhdessä tekemiseen yms. Kilareiden syyksi riittää se etten ymmärrä peitellä häntä kun on nukahtanut sohvalle, ymmärrä sekunnin murto-osassa vastata johonkin kysymykseen, jos annan vahingossa väärän ajo-ohjeen, ihan mitä tahansa.
Venica

Äitisi ei halua kuin sinun ja lastesi parasta. Ole onnellineb.jos ymmärsin oikein että teillä ei ole yhteisiä lapsia. Ero on huomattavasti helpompi.

Tiedätkö miehesi menneisyydestä mitään? Siellä on varmasti samanlaista käytöstä kaikkia naisia.kohtaan.
Minä lupaan.että se heti helpottaa kun.olet päässyt lastesi kanssa omille. Muista että ansaitset parasta. Hän.ei voi sitä sinulle antaa.
Hertta

Viesti Kirjoittaja Hertta »

Vaikka mies olisi sairas, työtön, uhkailisi itsemurhalla tai lupaisi muuttuvansa ( kunhan sinä ymmärrät että vika oli sinussa) lähde. Lähde ennen ensimmäistä lyöntiä.
Minä jätin vähän liian myöhään ja itseäni korjailen kai vielä pitkään. Päivääkään en lähtöäni kadu ja elämään on tullut uusia ihania asioita. Vielä pitkään aikaan en usko yhtään hyvää sanaa minusta ja epäilen kaikkien pelaavan sairasta peliä. Silti elämä on niin hienoa. Ja normaalia ja rauhallista. Olin vain unohtanut mikä on normaalia.

Lähde äläkä ikinä ikinä mene takaisin. Yksinäisyys on hinta joka kannattaa maksaa vapaudesta ja siitä että ei tarvitse pelätä koko ajan.
shei

En ole saanut tehtyä meidän tilanteelle kertakaikkiaan mitään. Oli tuossa taannoin rauhallisempaa, miten tuo saakin mut aina uskomaan uudestaan valheisiinsa.. ensin suunnitellaan häitä ja sitten aloitetaan raivoisa draama aiheena kuinka paskaa parisuhde mun kans on. Hän ei saa tältä paskasuhteelta mitään.

No aha. Haluaisin kirjoittaa tähän monia esimerkkejä, mutta luulen että en voi sitä tehdä. Aivan kaiken suhteen pätee kuitenkin sama logiikka: Hän joko itse järjestää jotakin, tai vaihtoehtoisesti on täysin passiivinen jonkin asian suhteen, ja sitten minä olen kuitenkin siihen syyllinen. SYitä haetaan asiaan kuin asiaan mun luonteesta, persoonasta, tavoista, käytöksestä tyyliin "en nuku sinun vieressäsi enää yhtään yötä kun olet tuollainen ja suhde on tällainen".

Kiinnostaisi kovin, että miten uusioperheissä muiden narsistiset puolisot on suhtautuneet lapsiin jotka ei ole narsistin omia? Meillä on kovin kimurantti suhde myös tuolta osin. Lapsiini ei varsinaisesti kohdistu mitään pahaa (muuta kuin ylenpalttinen valehtelu ja lupailu asioista jotka ei koskaan toteudu, esim. lomamatkat), mutta ei kyllä juuri sitten hyvääkään. On todella passiivinen ja luotaantyöntävä, ei tietenkään tee ruokaa, pese pyykkiä tai siivoa tms. Saattaa satunnaisesti keksiä jotakin kivaa, mutta lopputulos on se että sitten huutaa mulle juurikin siitä että mä olen järjestänyt hänelle ohjelmaa ja päätän hänen ajankäytöstään yms. Puhumattakaan siitä kuinka suuri vääryys on, että hän laittaa rahaa muiden lapsiin. :roll:

Kuulemma tuntee tällä tavalla, koska parisuhde mun kanssa on pelkkää paskaa.
krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Klassisista tarinoista tulee mieleen, miten voitaisiin levittää tietoa narsismista?Ja informoida ihmisiä, että eivät tekisi suuria päätöksiä lyhyen rakastumisen perusteella?
Venica

Jospa shei saisit pian voimia lähteä.

Mun eksä narsku nosteli päätään nyt. On tehny uuden profiilin faceen kun.entisen tietenki estin. Nyt.se sillä uudella on kännissä viestitelly.
Tiiti

Viesti Kirjoittaja Tiiti »

Siis uskomatonta. Mitä enemmän näitä lukee, sitä vahvemmin tuntuu kuin olisi seurusteltu saman miehen kanssa. Täysin sama kaava, hullua, nopea yhteenmuutto... Emmerdalen katsominen, vähättely, nauraminen... Kaikki.

Miten on voinut olla niin sokea tilanteelle. Toinen saanut täysin manipuloitua oman mielen. Ihan kuin katsoisin nyt tilannetta ulkopuolisen silmin.

Ihan fyysisesti paha olla, kun tajuaa olleensa tyhmä ja noin toisen vietävissä.

Mutta tästä vahvana eteenpäin.
Vastaa Viestiin