Harmaus kirjoitti: ↑26 Helmi 2018, 13:13 Tosta sun lahjoihin liittyvästä kokemuksesta. Oliko siis niin että olit sanonut selkeesti mitä haluat mutta silti annettiin jotain muuta? Olisitko mielummin ollut ilman lahjoja kuin saanut vääränlaisia vai tyydyitkö vääränlaiseen ja hyödynsit silti? Ootko antanut muille lahjoja sen mukaan mistä he ovat kertoneet pitävänsä vai mistä haluaisit heidän pitävän (jos annat lahjoja muille)? Ootko siedättänyt noita hävettäviä lahjoja ennen kuin se alko tuntumaan kiusaamiselta? Kiusaisitko ite antamalla lahjoja joista toinen ei välttis pitäisi? Eli lyhkäsesti, millainen olet lahjojen saajana ja antajana?
Mä pyysin ainoastaan majaa itselleni, en ollut sitä siinä 3-5v iässä paremmin osannut määritellä. Kyllä mä käytin sitä majaa välillä, mutta se oli enimmäkseen lelujen säilytyspaikka, koska häpesin vaaleanpunaista väriä majassa. Sillon kun peitin majan mustalla viltillä, niin koin turvaa ja olin siellä..mutta leikki loppu siihen kun nukahdin majaan-> äitini tai siskoni kävi viemässä viltin unien aikaan pois ja heräsin prinsessalinnasta unilta. Molemmat nauroivat sitten mulle, kun nukuin "prinsessaunia". Tais maja hajota, jos oikein muistan.
Jos oikein muistan, niin 5v iässä multa kyseltiin sitten seurusteluasioita jne. Opin silloin, että pitää todistaa, etten ole sitä, mitä kaikki äidin touhu ja puheet antaa ymmärtää. Tuo tädin mies käytöksensä perusteella epäili mua kai homoksi. Isäni oli lähinnä ainut, joka mua puolusti ja näki, että olen vielä pikkupoika, eikä mennyt siihen touhuun mukaan. Mulle tää koko homma on pahimman luokan henkinen raiskaus.
Nyt kun mietin, niin trans lapsen tapauksessa varmaan olis ihan normaalia pukea tytöksi jne...mut tuo saa lähinnä raivostumaan, koska en saanu olla oma itteni!!!
Mä en oikein ole lahja ihmisiä enää..mutta pyrin selvittämään aina, mitä lahjan saaja oikeasti tarvii kysymällä, sillon siis kun lahjoja hankin. Hommaan aina jotain käytännöllistä lähinnä.
Lisään tähän vielä viimeisen "vahingon" lahjojen suhteen. Sain 20v iässä naisten deodoranttia äidiltäni joululahjaksi "vahingossa"..senaikainen tyttöystäväni oli ihan pihalla kun toin tuon "lahjan" kotia.
Lahjan saajana olen taas yleisesti ottaen aika avoin ainakin omasta mielestä..ottaen huomioon sen, mitä olen kokenut.
Nyt pistää kyllä vihaksi, kun avasin tätä aihetta lisää!!! Jos tää kuulostaa liian uskomattomalta touhulta tai siltä, että kuvittelen vaan, niin en mä välttämättä syyttäisi lukijaa. Tässä alkaa itekkin ajatella, miten syvän sairasta touhua tuollainen on ja en mä näistä ääneen uskalla oikein puhua, ettei asioita ymmärretä väärin.