Listataan narsistien "universaaleja" piirteitä?

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Tuukka

Re: Listataan narsistien "universaaleja" piirteitä?

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Tässä muutama päivä sitten kävi taas tällainen tapaus mun exän kanssa että hänellä oli synttärit ja koska olen ottanut sen lähestymistavan häneen (ja kertonut sen hänelle) että en halua olla missään yhteydessä häneen enempää kuin on pakko (2 yhteistä lasta) niin en myöskään lähettänyt mitään synttäritoivotuksia. No tästähän hän sitten huomautti viestillä sen päivän illalla ja kertoi mulle myös kuinka kusipää olen kun en laita synttäritoivotusta.

Seuraavana päivänä vastasin lyhyesti ja kylmästi että ei mulla ole mitään velvollisuutta laittaa mitään onnitteluja. Perään tuli toistakymmentä viestiä joissa sain kuulla olevani katkera erosta ja lapsellinen ja että mun pitäisi kasvaa aikuiseksi jne. Ja kuinka muut tutut jotka ovat eronneet pystyvät olemaan kavereita keskenään mutta minä en hänen kanssaan koska olen juurikin niin katkeroitunut ja epäkypsä ja blaa blaa blaa.

Näihin vastasin vain että en lähde lainkaan tähän keskusteluun. Jälleen sain samat syytökset. Loppuun vielä kolme viestiä joiden sisältöä en tiedä koska hän ehti poistaa ne viestit ennen kuin luin ne. Mutta ei siellä varmaan mitään anteeksipyyntöä ainakaan ollut :lol:

Tämä nyt oli vain yksi hyvin pieni (ja varsin kesy) tapaus mutta jotenkin tuli tämä ketju mieleen tästä hänen viestittelystään ja ajattelin jakaa sen tänne. Ehkä moni täällä tunnistaa myös tuon tyyppisen käytöksen.

Nyt kun olen itse tutustunut aika paljonkin tähän aiheeseen niin näihin osaa jo suhtautua paremmin ja ne eivät mene ihon alle kuten aiemmin. Aiemmin koitin jotenkin järkeillä tällaista käytöstä omaan ajatusmaailmaani peilaten ja se saattoi aiheuttaa hermostumista ja tilanteesta riippuen saatoin tuntea syyllisyyttä jne. Nyt lähinnä huvittaa tuo kiukuttelu.
krassi

Viesti Kirjoittaja krassi »

Tunnistan tässä sen, että narsistille on tärkeintä ulkoisten muotojen noudattaminen aina samalla tavalla. Synttärikortti täytyy lähettää, koska se on yleinen tapa. Ei ole väliä haluaako lähettää vai ei. Narsisti on niin pinnallinen, että muotoseikat ovat tärkeimpiä.

Minusta narsistin inhottavin tapa on se, että se luulee tietävänsä kumppanin asiat keskustelematta niistä. Narsisti siis on ajatusten lukija. Se tietää kysymättä, mitä kumppani tarvitsee ja ajattelee. Tällaisen käyttäytymisen edessä on aivan voimaton.
Loukussa

Viesti Kirjoittaja Loukussa »

Kuulostaa tutulle moni piirre. Kohta 24 vuotta ollut tämmöisen haavoittuvaisen narsistin kanssa. Alkuvuodesta eksyin lukemaan narsismista ja helpotus oli suuri, en ollutkaan se hullu suhteessa.

Eilen tuli kesken päivän töistä kotiin tenttaamaan minulta, että onko parisuhteessa nyt joku ongelma. Olin aivan äimänä. Vedet silmissä sanoo, että kun vaikuttaa hänen työskentelyyn ja kotona on outo tunnelma. Sanoin ei ja kysyin, onko hänen mielestään parisuhteessa joku vialla. Ei ole. Sit lähtee takas töihin.

Iltapäivällä tulee kotiin, tervehtii ja minä vastaan. Alkaa raivoamaan, ai et edes enää moikkaa. Minä taas äimänä. Alkaa syömään ja paiskoo kaikkia tavaroita. Käy tupakalla, jonka jälkeen käyttäytyy "normaalisti."

Olen myös alkanut kirjoittaa ylös hänen sanomisiaan. Välillä pitää lukea niitä, että en mene enää halpaan, kun hän yrittää olla "ystävällinen". Silloin hän tarjoaa läheisyyttä ja on kiinnostunut minun asioistani.

Olen päättänyt, että en enää raivostu tai suutu mistään, mitä hän manipuloi tai tekee. Yritän olla cool. Näen hänet eri tavalla kuin aiemmin.
Vastaa Viestiin