Täytyy sellainen juttu lisätä, että mun senaikainen tyttöystävä oli mun tuki ja turva, enkä olisi aikanaan osannut pärjätä ilman häntä. Ilman hänen vaikutustaan en osaa edes arvioida missä olisin juuri nyt, todennäköisesti en ainakaan tällä foorumilla.
En siis tietoisesti katkonut sillon nyörejä, ne vaan katkesi, koska perheen naiset eivät käyneet kylässä. Tyttöystäväni perhe ihmetteli monesti minua, kun kerroin ettei äitini välitä olla muiden seurassa. Naiseni äiti etenkin luuli, että kyse on vain mun näkemyksestä ja että minä keksin vain sen, minkä kysymättä tiesin. + Painostuksen jälkeen kysyinkin äitiäni joihinkin juhliin ja totesin, että tiesinhän minä äidilläni olevan muuta tekemistä aina.
Sinäänsä päällisin puolin tunsin 19v iässä, että jotain on pahasti pielessä, mutta mulla ei ollut aikanaan sanoja sille, mitä oli pielessä. Poistuin ongelmia alkoholiin, töihin, tekemiseen ja harrastuksiin. + Tyttöystävä oli todella tärkeä ihmissuhde siihen väliin. Mutta 25v iässä aloin oikeasti alkaa nähdä asioita eromme jälkeen. Se nosti isoja konflikteja meidän perheessä...silloin musta leivottiin täys narsisti, koska poistuin todella äitini vaikutuspiiristä.Marianne kirjoitti: ↑01 Huhti 2018, 01:16 Sinä olet saanut oman elämäsi itsellesi jo nuorena ja huomannut, että nyt on vanhemmilla asiat pielessä. Sinä voit itse päättää mitä haluat tehdä ja millaisen elämän itsellesi rakennat. Täältä sille iso peukku. Oma koti on ihana asia. Oma tupa, oma lupa ja oma sielunrauha.
Tuota tyttöystävää tuun luultavasti aina rakastamaan, vaikkakin meidän yhteinen taival on loppunut tämän elämän osalta. Olen niin kiitollinen hänelle ja perheelleen kaikesta tuesta.
Mut tänäpäivänä tilanne on lähellä: "Oma tupa, oma lupa ja oma sielunrauha." Vaikkakin jäljellä on silti pitkä savotta päänsisäistä työtä.
Lisäys: Mitä oon sun kirjoituksia lueskellu, niin minusta on kuulostanut siltä, että sullakin on jo hyvää etäisyyttä narsistiin. Missä vaiheessa sä aloit havahtua kunnolla, että nyt pitää jotain muuttua suhteesa äitiisi?