Taloyhtiökiusaajat

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
pikselit

Taloyhtiökiusaajat

Viesti Kirjoittaja pikselit »

Onko Teillä kellään kokemusta taloyhtiön kiusaajista?

Sen ei aina tarvitse olla varsinaista naapurikiusaa vaan kyse voi olla muualla asuvasta sijoittajaosakkaasta, joka on ottanut kiusanteon kohteekseen oman yhtiönsä.
Itse olen kohta kolme vuotta saanut seurata erään yhtiön tapahtumia. HUH HUH :(

Varatuomariksi itseään tituleeraava sijoittajaosakas L nosti kaverinsa, sijoittajaosakas G:n kanssa oikeusjutun yhtiön remontista. Yhtiön (eli siis muiden osakkaiden) olisi pitänyt maksaa korvausta yhdenvertaisuuden perusteella L & G:lle siksi että remontti tuli koko yhtiölle liian kalliiksi. No, tällainen ei tietenkään menestynyt käräjillä, joka totesi että kantajataho on väärä. Kaikki syytekohdat hylättiin. Mutta kunnon narsu ei lannistu; he jatkoivat valitusta hoviin. Odotettavissa ainakin 150 000 € maksettavaa kun häviävät senkin.

Oikeusjuttu ei riittänyt riidan aiheeksi. Lisäksi piti ruveta kiristämään yhtiötä toisella, remonttiin liittymättömällä asialla kun siihen tuli tilaisuus. Kyse on yhtiön ja kaupungin välisestä maanvuokrasopimuksesta, jonka muuttamiseksi kaupunki vaati yhtiöltä ensin kaikkien osakkaiden suostumusta. Shikaanin unelmatilanne! Vastoin omaa etuaan he tekivät suostumuksen antamisesta KOSTON välineen, jolla yrittävät etua oikeusjutussa. Tärkeintä on voittaa peli; ei haittaa vaikka sivulliset kärsivät, myös muut kuin entiset hallituksen jäsenet, joita vastaan he käyvät oikeutta. Nyt he ovat menettäneet veto-oikeutensa kun kaupunki vhdoin huomasi ettei yksimielisyyttä ole laillista vaatia eikä vaatimus enää ole voimassa. Mutta valittamalla asiasta oikeustietä he saavat olla vallankahvassa vielä 1- 2 vuotta, ehkä jopa kolme!

Muuta: L&G kiusaavat yhtiökokouksia jatkuvilla turhilla äänestyksillä ja normaalien sääntömääräisten asioiden vastustamisella. Hallitusta ei saisi valita ollenkaan: Kaikkia, jotka noin vuodesta 2007 olleet hallituksessa ovat kelvottomia, itse he eivät suostu, ketään muuta ei ole heillä esittää talon sisältä eikä ulkopuolelta. 2 h ennen yhtiökokousta tulee 3 - 10 liuskaaa kysymyksiä, joihin edellytetään vastausta kokouksessa tai jos ei ehdi kokouksessa, vaaditaan vastauksia 2 viikon kuluessa. Kysymysten laajuus ja aihe menevät useimmiten ohi sen, mitä tarvitaan asian arvioimiseen. Hallitus ja isännöitsijä eivät saisi muuta tehdäkään kuin vastata L:n kysymyksiin, jos kaikki otettaisiin vakavasti. Vastikkeita jätetään systemaattisesti maksamatta kiusantekomielessä. Puheenjohtajaa pommitetaan uhkailevilla tekstiviesteillä jne.

Taitaa olla niin, että kaikki luonteet eivät yksinkertaisesti sovellu sellaiseen yhteisomistuksen muotoon kuin asunto-osake-yhtiö. Varsinkin jos on sen lajin narsu, jolla ei ole itsesuojeluvaistoa eikä taloudellista ajattelukykyä ollenkaan. Yhdenvertaisuudesta heillä tuntuu olevan käsitys, että jos talon yhdessä asunnossa menee hana rikki, on se yhdenvertaisuuden nimissä vaihdettava kaikkiin asuntoihin.
terrieri

Re: Taloyhtiökiusaajat

Viesti Kirjoittaja terrieri »

Itsellä kokemusta lähinnä jonkinlaisesta 'kaikki-mulle-nyt-ja heti' poppoosta. Kyseessä oli uusi rivitaloyhtiö. Ennen pitkää kävi aika selväksi, että kaikki luulivat asuvansa omassa omakotitalossaan. On ihan OK asua omassa talossaan omilla säännöillään, muuttaaa kun ei oikeasti asukaan siellä niin...
Voi vaikka naamioida oman mustasukkaisuutensa esim. naapurin koiraan. Voi tulla kello puoli neljä yöllä soittamaan ovikelloa väittäen koiran haukunnan häiritsevän omaa yöuntaan. (Tottahan se silloin haukkuikin, siis siihen yllättävään ovikellon soimiseen.) Siitä voi sitten kätevästi jatkaa, haukkumistaan koirien kasvatustavasta, vaikka ei itse koiraa omistaisikaa, mutta kun on se mies, mitä pitää varjella kaikilta häiriötekijöilta ennen ensi aamuna koittavaa maraton extrafitnesspyöräilyä (mies oli auttanut taloyhtiön talkoissa tätä voimattomampaa naapuria koira-aidan uudellenpystytyksessä).

Tuli kevät, tuli yhtiökokous. On kamalaa kun ei voi seurata edes Euroviisuja rauhassa koiran haukunnalta.
Tuli kesä, tuli eräs toinen naapuri kyselemään, onko koiranomistajalla ollenkaan itsellään lapsia, kun koira ne herättelee ihan joka ikinen kerta pihalla.( Pettynyt kalastelija poistui saaneena tietämään, että lapsia sitä on ihan kaksin kappalein, ja ihan täysjärkisiä vieläkin, vaikka on totuteltu nukkumaan meluisessakin ympäristössä.)

Tuli syksy ja taloyhtiössä havahduttii siihen, ettei ollutkaan olemassa talon omia järjestyssääntöjä. (Yleiset tosin pätevät ilman ihku omaakin.) niitä sitten väsäämään. Kielletyksi tuli mm. lemmikkieläinten pissaaminen kunkin osakkaan omalle pihalle. (En ole lainoppinut, mutta jotenkin tuntuu perustuslainvastaiselta alkaa kieltämään ihmistä lemmikkeineen liikkumasta omalla pihamaallaan.

Elämäni jatkui tavalliseen tapaansa ja koirakin siinä mukanani, ja eräänä päivänä minulle alettini pitämään saarnaa keskeltä pihamaata vastuutomasta käytöksestä ollessamme parvekkeella. Se loppui sanoihin: JO FYSIIKAN LAIT... Tästä viimeistään kait olisi pitänyt nostaa se kunnianloukkaussyyte, mutta kiltti kun taidan olla niin, annoin olla, ja sitä paitsi olen koulutukseltani fyysikko.

Tuli taas eräs kesä, ja haastemies ovelle. Jos en saa koiraani kuriin, niin asunnon haltuunottoa aletaan valmistella.

Jotenkin olin jo sattunut hokaamaan, ettei tämä tainnut olla sopiva ympäristö asumiseemme, joten olin jo aloittanut asunnon kauppaamisen. Muutin onnistuneesti toiseen pikkukaupunkiin.

Viikko muuton jälkeen koirani kuoli stressin aiheuttamaan yleismyrkytykseen syliini yöllä nukkuessamme.

Nyt tosin olen saanut kirjeen ilmeisesti isännöitsijän saneleman kirjeen hallitukselta, jossa mm. opastetaan kuinka minun pitäisi taluttaa uutta koiraani oikeaoppisesti. Kirje tosin ei ollut osoitettu minulle, vaan jo kuolleelle äidilleni. Tästä on sentään jo kulunut yli puoli vuotta, ja suurin osa naapureista ainoastaan nauraa tapahtunutta. Joten eiköhän tämä tästä.
EnHaluaUhriksi

Re: Taloyhtiökiusaajat

Viesti Kirjoittaja EnHaluaUhriksi »

Taidan tunnistaa tapauksen keskusteluketjun aloittaneen tapauksen.

Tiedän sen verran että oikeusasteet (3 kpl) ovat nyt noiden narsistien kanteet lopullisesti hylänneet. Eivät saaneet valituslupaa korkeimmasta oikeudesta ja joutuvat maksamaan n. 170 000 € oikeuskulut.
Narsisteille tyypilliseen tapaan, tämä tappio ei näytä hetkauttavan heitä mihinkään. He jatkavat entistä räksytystä yhtiökokouksessa; jopa esittävät samoja valhellisia syytöksiä
uudelleen, jotka oikeus on jo todennut vääriksi. Ja jatkuvasti yritetään tehdä normaaleja kokouksia laittomiksi tekaistuilla juridisilla väitteillä. Silkkaa kiusanteko ilman järkeä ja päämäärää.
Onneksi heidän laintuntemuksensa on huono vaikka toinen väittääkin olevansa varatuomari.

Lisäksi vielä samassa yhtiössä on vireillä näiden shikaaninarsistien valitus eräästä kaupungin tekemästä yhtiötä koskevasta päätöksestä. Valitus tehtiin kostoksi, jotta yhtiölle ja osakkaille myönteisen asian voimaantuloa saataisiin pitkitettyä/estettyä. Näin siis shikaanit ottavat itselleen vahingon ja kostavat sivullisillekin vain jotta saisivat kostaa.

Tämä koston silmittömyys ja järjen puute ihmetyttää minua jutussa kaikkein eniten. Kiusaajien urina voi siis olla myös taloyhtiö ja enemmistö osakkaista. Ja oikeus on mainio kiusaamisen väline. Tehtailemalla järjettömiä valituksia voi tehdä paljon pahaa. Kuulin jopa toisesta tapauksesta, jossa joku on tästä hankkinut itselleen ansaintakeinon. Turha valitus esim. rakennusprojektista ja sitten myydään "konsulttipalveluita" rakantajalle, jolla lupa vedetään takaisin.
Vastaa Viestiin