Mistä hakea apua?
Lähetetty: 04 Tammi 2021, 00:54
Varmaan monen mielestä tyhmä kysymys, mutta olen jumissa, lukossa, neuvoton ja peloissaan.
Lyhyesti taustaa: Olen eroamassa, päätös tehty ja olen tehnyt käytännön valmisteluja asian suhteen. Tosin mieheni ei tiedä vielä mitään. Ongelma on tässä: meillä on pieni, 2,5 v lapsi, ja on varsin todennäköistä että mieheni tulee käyttämään lasta koston välineenä. Olen hajalla tästä kaikesta. Pää on aivan pyörryksissä ja ajatukset kiertää kehää. Tajusin vuosi sitten syyn mieheni käytökselle ja siitä saakka kaikki on toisaalta mennyt paremmin, koska selitys löytyi, toisaalta huonommin koska epäilen itseäni ja kaikkea kokemaani. Liioittelenko, kuvittelenko, näänkö narsistisia piirteitä nyt selvemmin vain koska ilmiö on auennut?
Mistä olette hakeneet apua? Terveyskeskuksestako? Seurakunnasta? Perheneuvonnasta? Neuvolasta?
Miten pääsen selvittämään päätäni ja voinko mennä perheneuvontaan puhumaan huolistani jo etukäteen ennen huoltajuusneuvotteluja? Pahoittelut sekavasta kysymystulvasta, en vain tiedä mistä alkaa tätä vyyhtiä purkamaan. Pelkään, että jos menemme yhdessä huoltajuusneuvotteluun, hän valehtelee ja manipuloi viranomaiset puolelleen.
Lyhyesti taustaa: Olen eroamassa, päätös tehty ja olen tehnyt käytännön valmisteluja asian suhteen. Tosin mieheni ei tiedä vielä mitään. Ongelma on tässä: meillä on pieni, 2,5 v lapsi, ja on varsin todennäköistä että mieheni tulee käyttämään lasta koston välineenä. Olen hajalla tästä kaikesta. Pää on aivan pyörryksissä ja ajatukset kiertää kehää. Tajusin vuosi sitten syyn mieheni käytökselle ja siitä saakka kaikki on toisaalta mennyt paremmin, koska selitys löytyi, toisaalta huonommin koska epäilen itseäni ja kaikkea kokemaani. Liioittelenko, kuvittelenko, näänkö narsistisia piirteitä nyt selvemmin vain koska ilmiö on auennut?
Mistä olette hakeneet apua? Terveyskeskuksestako? Seurakunnasta? Perheneuvonnasta? Neuvolasta?
Miten pääsen selvittämään päätäni ja voinko mennä perheneuvontaan puhumaan huolistani jo etukäteen ennen huoltajuusneuvotteluja? Pahoittelut sekavasta kysymystulvasta, en vain tiedä mistä alkaa tätä vyyhtiä purkamaan. Pelkään, että jos menemme yhdessä huoltajuusneuvotteluun, hän valehtelee ja manipuloi viranomaiset puolelleen.