Sivu 1/1

Enpä olis ikinä uskonut…

Lähetetty: 18 Touko 2022, 18:22
Kirjoittaja Stardust89
Kun vihdoin pääsin narsistisesta suhteesta eroon viime talvena, alkoi tuntemani paras ystävä kohdella mua todella oudosti. Kyse on koirasta, joka tuli häneltä mun luokse kokeiluun. Kaikki meni hyvin ja hän oli ymmärtäväinen mua kohtaan. Tietää hyvin mitä kaikkea p****a olen joutunut kokemaan parisuhteissa. Tiesi myös koko ajan että etsimme kipeästi uutta asuntoa, sillä nykyisessä paha sisäilma/homeongelma. Tytär sairastellut koko tämän ajan mitä tässä asunnossa ollaan asuttu. Joten aloin etsimään asuntoa jotta päästään tästä helvetistä pois. Löysimme vihdoin asunnon yksityiseltä vuokranantajalta. Vuokrasopimus tosin kieltää lemmikit eikä tämä vuokranantaja taipunut asiassa. Nyt joudumme antamaan koiran takaisin hänelle ja se näyttää olevan suuri ongelma. Sain kuulla syyllistämistä ja kuulemma tyttäreni mielenterveys on vaarantumassa tämän luopumisen takia. Olen tyttäreni kanssa asiasta keskustellut, eikä hän ole sitä itkenyt tai edes sanonut että ei luovuta. Hän on vain tyytyväinen että pääsee tästä asunnosta ulos ja ettei tarvitse kärsiä jatkuvista hengitystieoireista sekä iho-oireista. Mutta nyt mut leimattiin paskaksi mutsiksi koska välitän tyttäreni (ja myös omasta) terveydestä. Tuli muistot mieleen menneestä. Tämän ystävän mielestä mun olisi pitänyt hylätä tuleva asunto ja odottaa ties kuinka pitkään että sopivalla vuokralla (jonka myös Kela hyväksyy) löytyisi PK-seudulta. Tai että pitäisin salaa koiraa uudessa asunnossa vastoin kaikkia sopimusehtoja jolloin eläisin päivittäin kalvavan tunteen kanssa tietäen että pahimmassa tapauksessa lentäisimme pihalle valheen takia. Mä en olis kaivannut tuollaista tekstiä nyt ollenkaan elämääni, sillä olen muutenkin aivan loppu. Joka viikko joudun avaamaan vanhat haavat seksuaalisen väkivallan suhteen tapaamisissa raiskaustukikeskuksen kanssa, siihen päälle uniongelmat, ahdistus, paniikki ja masennus. Kuntouttavassa työtoiminnassa käyminen, lapsesta huolehtiminen (on siis 4v) sekä tuleva muutto. Oon itkenyt todella paljon nyt kun mun läheisin ystävä käytti mun menneisyyttä mua vastaan.

Re: Enpä olis ikinä uskonut…

Lähetetty: 19 Touko 2022, 13:18
Kirjoittaja Illuusioelämää
Hei.

Olisiko tässä kohtaa sinun ja tyttäresi paras se tärkein? Nyt ei kuulosta parhaan ystävän toiminnalta, jos tulee sinua kohtaan tällaista kohtelua. Mikäli koira on hänen, kuuluu hänen etsiä sille toinen koti, jos ei itse sitä pysty pitämään. Etäisyyden pitäminen, ehkä yhteydenpidonkin katkaisu häneen voisi helpottaa oloasi. Menneisyyden traumat voivat olla koko ajan tätä hetkeä, jos myös nykyiset ihmissuhteet ovat kuormittavia. Voimia sinulle.