Sivu 1/1

Miksi niin kylmä?

Lähetetty: 20 Marras 2022, 21:56
Kirjoittaja Nanna86
Miten narsisti voi olla niin kylmä, ettei ajattele edes omia lapsiaan, jos on joku tärkeä asia itselle? Silloin hän menee kaiken edelle, kaiken! Miten kukaan voi olla noin julma?
Jos eroan narsistipuolisostani, hän ei kuulemma halua nähdä lapsia enään. Se on joko kaikki tai ei mitään.. Tämäkin tuntuu vaan uhkauksesta, ettei eroa tulisi. Mutta mitä jos se on totta? Lapset tulevat olemaan aivan hajalla jos näin käy. :?

Mistä voi saada tietoa muista persoonallisuushäiriöistä?
Puoliso käyttäytyy nykyään kuin aivan eri ihminen, kuin vuosia sitten. En tunne tätä ihmistä lainkaan. Narsismi on pahentunut vuosi vuodelta.. :(

Re: Miksi niin kylmä?

Lähetetty: 22 Marras 2022, 18:56
Kirjoittaja Illuusioelämää
Hei.
Netissä on monelaista tietoa mielenterveyden häiriöistä sekä.myös persoonallisuushäiriöistä. YouTubesta löydät myös monelaisia videoita aiheeseen liittyen. Narsismista itsestään on paljon videoita, esim Dr Ramanin videot Narsisti vs minä, Ihminen Tavattavissa jne jne.

Re: Miksi niin kylmä?

Lähetetty: 25 Marras 2022, 13:14
Kirjoittaja Minhe
Pohjimmiltaan siksi, että narsistilla on vain kaksi aitoa tunnetta: kateus ja viha. Totta kai myös omiin lapsiin liittyvät myönteiset asiat ovat poissa narskulta. Samasta syystä pitää pilata kaikki synttärit, matkat, muiden ilonaiheet (koulutus,palkankorotus,pikkujoulut). Narsisti ei rakasta empaattisella tavalla edes lapsiaan.

Re: Miksi niin kylmä?

Lähetetty: 25 Marras 2022, 13:14
Kirjoittaja Minhe
Pohjimmiltaan siksi, että narsistilla on vain kaksi aitoa tunnetta: kateus ja viha. Totta kai myös omiin lapsiin liittyvät myönteiset asiat ovat poissa narskulta. Samasta syystä pitää pilata kaikki synttärit, matkat, muiden ilonaiheet (koulutus,palkankorotus,pikkujoulut). Narsisti ei rakasta empaattisella tavalla edes lapsiaan.

Re: Miksi niin kylmä?

Lähetetty: 27 Marras 2022, 11:27
Kirjoittaja Nanna86
Aika karua ajatella, että tuollaisen kanssa on sitten lapsia hankkinut.. :cry: Ja mietin myös, miten nämä piirteet mahtavat tarttua lapsiin? Kun näkevät, miten isä käyttäytyy.. Heille isi on mahtava tyyppi, joka välittää heistä.
Olen saanut kuulla, miten olen muuttunut ja miten hän ei tunne minua enää. Välillä mietinkin, onko hän oikeassa..?! Olen vuodet kerännyt rohkeutta. Samalla toivoen, että asiat muuttuisi. Kun oikeasti, kaikki on mennyt paljon pahemmaksi. En vaan jaksa enää miellyttää, ja elää toisen säännöillä ja tavalla.
Olenko huono ihminen?

Re: Miksi niin kylmä?

Lähetetty: 27 Marras 2022, 19:53
Kirjoittaja Gilda
Hei, Nanna86,
en usko, että lapsesi täysin tajuavat isänsä luonnetta.'Isä on kiva' lapselle monista syistä, joita lapsi ei vielä ymmärrä.
Voi olla, että lapset käsittävät isän olevan heikompi, ihmisenä vajavaisemmin kyvyin varustettu, verrattuna sinuun, heidän äitiinsä. Lapsi saattaa hävetä isäänsä, vaikkei juuri missään tapauksessa sano asiaa ääneen. Lapsi on myötätuntoinen, ja vaistoaa aikuisessa henkisen tason, joka näyttäytyy johdonmukaisesti samanlaisena aikuisen toiminnassa.
Lapsi näkee, nauraako vanhempi vahingoniloisesti toisen epäonnelle, puhuuko selän takana ihmisistä pahaa, onko vanhempi itsekeskeinen, epärehellinen tai pakoileeko tämä vastuuta ja pettääkö tämä lupauksensa. Lapsi saattaa hiljaisesti surra perheen narsistivanhemman käytöstä ja luonnetta oman ymmärryksensä tasolla, ja koettaa parantaa tilannetta olemalla tälle mieliksi.
Lapset saattavat asettua ihmisenä heikommalta vaikuttavan eli narsistivanhemman puolelle, vaikka he sisimmässään toivovat rauhallista kodin ilmapiiriä.
Kun narsisti sanoo eroa suunnittelevalle puolisolle, että olet muuttunut eikä hän enää tunne sinua, se on varsin todennäköisesti merkki siitä, että olet tervehtynyt.
Narsisti ei pidä siitä, että olet herännyt ymmärtämään asioita. Hän ei pidä muutoksestasi parempaan suuntaan.

Kun erosin aikanaan lasteni isästä, hän syytti minua loppuaikana siitä ettei enää voinut luottaa minuun. Hän oli omahyväisyyttä täynnä, kun arvioi minua epäluotettavaksi sen perusteella että olin lopettanut uhriutumiseni ja laittanut asioitani kuntoon. Hän oli olevinaan harmissaan yllätyskäänteestä: Ei enää suljetussa kehässä pyöriviä jankkaavia keskusteluja, ei vaatimuksia töihin menosta, remontin teosta, ei yhä uusien lupausten vastaanottamisia entiseen malliin. Olin muuttunut tälle narsistille huonoksi uhriksi. Minusta ei enää saanut irti mitään.

Re: Miksi niin kylmä?

Lähetetty: 29 Marras 2022, 20:23
Kirjoittaja krassi
Teki niin tai näin lapset kärsivät. Minun lapset menivät erossa narsisti-isän puolelle. Jos sanon jotain negatiivista heidän isästään, he ovat miltei paniikissa. Eivät ilmeisesti voi vielä tajuta sitä, että isä ei ole täydellinen. On tullut ilmi konkreettisia asioita, jotka osoittavat, että minua alistettiin. Lapseni eivät voi keskustella näistä asioista, ahdistuvat. Minuun lapset ovat pitäneet muodollisia välejä ja sanovat olevansa puolueettomia. Tätä puolueettomuutta en usko.