Kokemuksia digivainosta
Lähetetty: 01 Joulu 2023, 08:31
Hei
Tajusin tässä kuluvan vuonna 'narsistit ympärilläni' mm. äitini ja ex puoliso ovat lajin edustajia. Muutkin ovat pystyneet hyväksikäyttää
Olen erityisesti tässä viimeviikkoina joutunut todeta, että juuri mikään asia, mitä yritän hoitaa netissä ei onnistu normaalisti, koska en pääse kirjautumaan järjestelmiin, tai netti ei toimi ollenkaan. Jos soittaa viranomaisnumeroihin, jonotusajat ovat poikkeuksellisen pitkiä, puheluita on myös katkennut. Viranomaisasiat eivät suju haasteitta, vaan aina on jotain erityistä lisäsetvittävää ja korjauksia vaativia virheitä.
Myös mobiiliverkossa on ollut lyhyitä katkoksia. Suomi.fi tunnistautuminen toimii silloin tällöin.
Lisäksi lapset eivät pääse omiin opiskeluun liittyviin oppimisympäristöihinsä, välillä on netflix kiinni, tietokone hidastelee tai ei toimi hetkittäin ollenkaan, omasta puhelimesta ei yhtäkkiä voikaan jakaa mobiiliverkkoa.
Näitä ongelmia ei ole ollut ennen kevättä.
Tässä vaikuttaa myös olevan kaava, että mitä enemmän olen puhunut narsismista kotona tai puhelimessa, sitä useampia ja pitkäkestoisempia digiongelmia esiintyy ja kaikilla perheenjäsenillä.
Nämä tyypit ovat 'raivona', että on nähty ja ymmärretty mitä he ovat. Tästä digihaastevyörystä ja niiden ajoituksista päätellen raivo ei riitä, vaan elämää tehdään mahdollisimman monella tapaa vaikeaksi.
Tuntuu kuin olisi Venäjän kohteena samaan tyyliin kuin itäraja. Arki yritetään saada hankaluuksia täyteen.
Ono kenelläkään muulla mistään vastaavasta kokemuksia?
Tätäkään viestiä en voinut lähettää ensimmäisellä yrittämällä ongelmitta, koska "Et voi tehdä uutta viestiä näin pian edellisen jälkeen" vaikka en edes tehnyt mitään viestiä.
Tajusin tässä kuluvan vuonna 'narsistit ympärilläni' mm. äitini ja ex puoliso ovat lajin edustajia. Muutkin ovat pystyneet hyväksikäyttää
Olen erityisesti tässä viimeviikkoina joutunut todeta, että juuri mikään asia, mitä yritän hoitaa netissä ei onnistu normaalisti, koska en pääse kirjautumaan järjestelmiin, tai netti ei toimi ollenkaan. Jos soittaa viranomaisnumeroihin, jonotusajat ovat poikkeuksellisen pitkiä, puheluita on myös katkennut. Viranomaisasiat eivät suju haasteitta, vaan aina on jotain erityistä lisäsetvittävää ja korjauksia vaativia virheitä.
Myös mobiiliverkossa on ollut lyhyitä katkoksia. Suomi.fi tunnistautuminen toimii silloin tällöin.
Lisäksi lapset eivät pääse omiin opiskeluun liittyviin oppimisympäristöihinsä, välillä on netflix kiinni, tietokone hidastelee tai ei toimi hetkittäin ollenkaan, omasta puhelimesta ei yhtäkkiä voikaan jakaa mobiiliverkkoa.
Näitä ongelmia ei ole ollut ennen kevättä.
Tässä vaikuttaa myös olevan kaava, että mitä enemmän olen puhunut narsismista kotona tai puhelimessa, sitä useampia ja pitkäkestoisempia digiongelmia esiintyy ja kaikilla perheenjäsenillä.
Nämä tyypit ovat 'raivona', että on nähty ja ymmärretty mitä he ovat. Tästä digihaastevyörystä ja niiden ajoituksista päätellen raivo ei riitä, vaan elämää tehdään mahdollisimman monella tapaa vaikeaksi.
Tuntuu kuin olisi Venäjän kohteena samaan tyyliin kuin itäraja. Arki yritetään saada hankaluuksia täyteen.
Ono kenelläkään muulla mistään vastaavasta kokemuksia?
Tätäkään viestiä en voinut lähettää ensimmäisellä yrittämällä ongelmitta, koska "Et voi tehdä uutta viestiä näin pian edellisen jälkeen" vaikka en edes tehnyt mitään viestiä.