Ero, raskaana ja hyvä ihme!!😩

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Karju, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
moonaliisa

Ero, raskaana ja hyvä ihme!!😩

Viesti Kirjoittaja moonaliisa »

Sain tänään tietää olevani raskaana exälleni. Olen kirjoitellut tänne jo muutaman postauksen.

Järkytys on suuri. Ja vaikka lapsen haluankin pitää ja rakastaisin paljon pientä, toivon sisimmissä, että luonto hoitaisi tässä vaiheessa pienen parempaan talteen tästä tilanteesta ❤️😭

Miten ihmeessä suojelen lasta hänen isänsä tunnekylmyydeltä, rajattomuudelta ja samalla kun hän yrittää periksi antamalla ostaa jo aikaisemman lapsensa puolelleen hänen lapsensa äidiltä?

Miten käy minulle? Tuleeko exä rajattomana yrittämään jotain silmänkääntötemppua, jossa minä olen hullu, kuten tähänkin asti? Tuleeko hän vaikeuttamaan mun äitiyttä ja tulevaisuutta jotenkin esim sosiaalihuollolla jne? Pitääkö tässä pelätä vai ei?

Kyllä tämä on shokki. Myönnän, etten huolehtinut ehkäisystä kunnolla, koska aivan aidosti olen välillä kokenut exäni kanssa, että hän on niin ihana, ettei haittaisi jos tulisikin lapsi. Vaikka sitten toisena hetkenä olen taas hänen aiheettomien epäilyksiensä ja haukkujensa lyttäämänä, ilman anteeksipyyntöä, paha olo rinnassa ahdistaen niin perkeleesti. En siis voi syyttää kuin itseäni typeryydestä.

Jos nyt saisin päättää, en tutustuisi koko ihmiseen.

Tiedän selviäväni lasteni kanssa. Mutta miten lapsi selviää isänsä kanssa? Ja miten minä selviän eksäni kanssa?
Toipuva12

Re: Ero, raskaana ja hyvä ihme!!😩

Viesti Kirjoittaja Toipuva12 »

Voi sua. En halua syyllistää sinua mutta olet kyllä aikamoiseen liemeen itsesi saattanut. Luin noi useat postauksesi ja en tiedä miten kommentoisin etten loukkaisi sinua kommenteillani, sillä tuossa suhteessasi mieheesi on mielestäni niin paljon epäterveitä piirteitä, molemminpuolista epävakautta, rajattomuutta ja holtittomuutta että suosittelisin sinua hakeutumaan ammattiauttajalle. Siellä voit turvallisesti puhua ja selvittää asioitasi. Tuntuu että olet tällä hetkellä hukassa myös itsesi kanssa ja avun tarpeessa. Sen kuvan sain tilanteestasi tekstiesi perusteella että elämäsi on kovin turvatonta ollut jo pitkään. Rivien välistä niin kuin teksteistäsi voi lukea hätäsi ja sen että kiintymyssuhdemalleihisi sinun kannattaa perehtyä. Mieti myös sitä mikä sai sinut tulemaan uudestaan raskaaksi samalle narsistimiehelle jolle olit abortin tehnyt aiemmin, etkä sitä lasta silloin halunnut ja tästä kyseisestä miehestä olet tiedostanut haluavasi päästä eroon. Olet kokenut rankkoja asioita myös menneisyydessäsi, kuten lapsuudessasi. Näkisin että sinulla on traumaa niistä menneistäkin asioista joita täytyy vielä käsitellä. Sinulla on todella paljon painolastia jota kannat, eikä mikään ihme ole että tuollaisessa suhteessa noin käy. Se pitäisi purkaa ja perinjuurin käsitellä. Älä ole miehen kanssa missään tekemisissä ellei ole pakko, vaan ainoastaan tulevan yhteisen lapsenne välttämättömissä asioissa. Jos jäät yhtään tuohon vuoristorataan niin se ei tee sinulle eikä lapsillesi hyvää.

Hyvä että tiedostat paljon niitä asioita jotka ei tee sinulle hyvää ja olet alkanut irtiottoon niistä. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja että saat asiasi kuntoon pikimmiten. Rakasta, arvosta ja kunnioita itseäsi. Älä jää yksin ja pidä huolta itsestäsi. Puhu ammattiauttajalle ja luottoystävillesi jotka tiedät olevan sinulle tukena, sillä juuri nyt sitä tukea sinä tarvitset 🤗
Viimeksi muokannut Toipuva12, 19 Helmi 2024, 21:43. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
moonaliisa

Miksi kirjoitat, jos epäilet loukkaavasi?

En oikeastaan hakenut neuvoja ja kehotuksia edes sinulta. Ajattelin tämän olevan palsta, jossa jaetaan omia kokemuksia ja vertaistukea sitä kautta. Jossa saa olla tasavertainen tulematta säälityksi, oli oma tilanne kuinka vaikea tahansa. En etsi täältä terapeuttia. Ja niin haluan ajatella edelleenkin.
moonaliisa

Okei, muokkailit tekstiäsi vähemmän hyökkääväksi. Olen jokatapauksessa hakemassa täältä vertaistukea muiden samaa kokeneiden kanssa ja en ohjeita, neuvoja, sääliä, enkä arviointeja. Ehkä tämä palsta ei sitten ole sellainen, mistä sellaista voisi saada, sellaiseen halukkaat ihmiset ovat jossain muualla. 🙏
Toipuva12

Sulla on täällä paljon kysymyksiä ja selkeästi kaipaat neuvoja ja tukea sekä ymmärrystä. En usko että täällä sulle kukaan voi antaa niitä vastauksia joita haet. Vai haluatko pelkästään ymmärtäjiä komppaamaan sinun tilannettasi? Siksi ammattiauttaja tms.voi tietää ne vastaukset paremmin. Me tuskin kukaan täällä virallisia terapeutteja ollaan tai niiden oikeiden vastausten antajia. Mutta monesti kyllä samoja kokemuksia läpi käyneitä kylläkin, jotkut enemmän jotkut vähemmän. Ja joillakin on sinnepäin. Vertaistuki on mielestäni just sitä että asioista voi täällä avoimesti puhua ja niitä neuvojakin jakaa ja erinäkökulmia avata. Kirjoitit itsekin rohkeasti ja avautuen tilanteestasi.

Ehkä joku sulle antaa täällä ne kaipaamasi vastaukset. Jään mielenkiinnolla odottamaan ja lukemaan kun ilmaantuu.
moonaliisa

Tietty on kysymyksiä ja ajatuksia traumaa ja väkivqltaa kokeneilla. Mutta tokkopa niihin kukaan vastata osaa, eikä se ole tarkoituksen mukaistakaan alkaa niihin vastailemaan päällepäsmärinä. Mutta trauman kokeneen avautuminen voi herättää muille halun avautua siitä omasta tarinasta käsin, käydä omaa polkuaan läpi uudelleen ja jakaa myötätuntoa puolin ja toisin, ymmärtäen toista.

Eikö vaan voisi lukea toisen tekstiä, kuunnella toisen tilannetta, kertoa omaa akuuttia tilannettaan/selviytymistarinaansa, tsempata helvetisti ja olla hetken ihan läsnä, sekä myötätuntoinen?

Jää vain odottelemaan jos siltä tuntuu 👍
Gilda

Viesti Kirjoittaja Gilda »

Hei, Toipuva12,

Kirjoitat, muun muassa:
Sulla on täällä paljon kysymyksiä ja selkeästi kaipaat neuvoja ja tukea sekä ymmärrystä. En usko että täällä sulle kukaan voi antaa niitä vastauksia joita haet. Vai haluatko pelkästään ymmärtäjiä komppaamaan sinun tilannettasi? Siksi ammattiauttaja tms.voi tietää ne vastaukset paremmin. Me tuskin kukaan täällä virallisia terapeutteja ollaan tai niiden oikeiden vastausten antajia.
Toipuva12, olet selvästikin perehtynyt terapiasanastoon ja ammattiauttamisen käsitteisiin. Tunnet terapia-aluetta ilmeisen hyvin, ja haluaisinkin siksi kuulla sinulta muutaman tärkeimmän, ehkä kolme tärkeintä esimerkkiä kysymyksistä, joita aloittaja esittää, ja joihin sinun tiedoillasi ja osaamisellasi varustettu toipuja tai mainitsemasi ammattiauttajataho voisi antaa vastaukset.

Miilaisia ammattiauttajan tms. henkilön vastaukset aloittajalle voisivat mielestäsi olla?

Olisin kanssatoipujana ja sivuston pitkäaikaisena seuraajana kiitollinen, jos haluaisit terapiaa tuntevana kommentoida lyhyesti - tai pitemmänkin kaavan mukaan, näkökulmaasi varsinkin tähän ajatukseesi, jonka lausut aloittajalle :
En usko että täällä sulle kukaan voi antaa niitä vastauksia joita haet.
Tietenkin tämä vaivannäkö, ajatustesi syventäminen sinulta minulle tapahtuisi vain siinä tapauksessa, että pidät pointtejani edes hiukankin olennaisina.
Jos näkökulmani, nämä kommenteistasi esille poimimani lauseet, eivät ole mielestäsi relevantteja, mikä on todellakin ehkä jopa todennäköistä, ymmärrän, jos vastaat johonkin itse valitsemaasi asianmukaisempaan näkökulmaan, nimenomaan aloittajan kertomusta ajatellen.
Toipuva12

Hei Gilda+aloittaja,
Olen lukenut paljon hyviä tekstejäsi ja analyysejasi täällä Gilda. Ja komppaan monia ajatuksiasi. Sinulla on monipuolinen käsitys asioista pintaa syvemmältä ja olet selvästi hyvin perehtynyt tällä foorumilla esiin tuotaviin asioihin. En itse ole todellakaan mikään asiantuntija enkä terapeutti enkä siihen pyri enkä ole niin väittänytkään. Tottakai täällä voi hakea sympatiaa ja tukea itselleen. Mutta ammattiauttajalle suositteleminen ei minusta myöskään ole väärin jos elämäntilanne on pahasti solmussa. Ainoastaan ajatukseni oli se että minusta tuntui kirjoitusten perusteella että aloittaja haluaa kuulla tietyt asiat haluamallaan tavallaan ja valita sieltä itselleen sopivat asiat näkökulmineen jolla saa itselleen ja toiminnalleen tukea/hyväksyntää tai ymmärrystä. Useinhan se niinkin menee ettei kaikki ole vastaanottavia kun kipeitä asioita nousee esiin. Kyseenalaistan vaan sen että onko tämä oikea paikka ja riittääkö apu jota aloittaja hakee tämän foorumin taholta hänelle ja onko niitä oikeita vastauksia saatavissa täällä. Haluni oli vaan auttaa aloittajaa hakemaan itselleen apua ja tukea sekä tuoda oma näkemys että hän tarkastelisi asioitaan kokonaisvaltaisesti, ei loukata tai arvostella. Mutta taisin epäonnistua ja ilmaista asiat epäselvästi sekä ilmeisesti liian suoraan.
Gilda

Viesti Kirjoittaja Gilda »

Heissan, jälleen, Toipuva12 ja moonaliisa

Kiitos tarkennuksista Toipuva.

Lukaisin vielä kerran ketjun läpi. Minussa vahvistui ensivaikutelma, jonka sain aloittajasta ja sinusta, Toipuva12.

Te kirjoitatte kumpikin omalta kypsyystasoltanne. Ja minä omaltani. Tottakai, kuinka muuten voisikaan olla. Tällaisiahan me ihmiset kohdatessamme aina olemme, eri vaiheissa, eri kypsyys- ja ymmärrystasoilla. Se on luonnollinen itsestäänselvyys ja hyvä tiedostaa.

Tyydyn nyt ainoastaan toteamaan omaa subjektiivista havainnointiani, että aloittajan kypsyys, kun hän kertoo haastavasta tilanteestaan,
- on vakuuttavampaa ja perustellumpaa pohdintaa kuin mitä olen aikoihin mistään lukenut.
Aloittaja osoittaa olevansa vaikuttavalla tavalla ajatuksiltaan selkeä ja todellisuudentajuinen. Ja peloton kertomaan oman kantansa sellaisena kuin sen kokee.
Aloittaja muistuttaa ettei hän ole täällä neuvoja hakemassa. Hän haluaa keskustella, jakaa kokemuksia, tunteita, ja näin saada kaikupohjaa omille ajatuksilleen.

En epäile aloittajan kykyä lopulta vertaistuessa ja/tai muualla keskusteltuaan päättää mitä ratkaisuja hän tekee.

Kuten aloittaja itse sanoo, uskon, että hänellä tulee menemään hyvin.
Vastaa Viestiin