Onko ex-puolisoni narsisti?
Lähetetty: 29 Heinä 2024, 18:10
Hei.
Kaipaisin teiltä hieman vertaistukea ja ajatuksia.. Lähinnä koska minulla ei ole aiempaa kokemusta narsisteista niin haluaisin tietää olenko kenties sellaisen uhri.
Olimme 8 vuotta yhdessä. Heti alussa jo hän alkoi pettää minua. Pettäminen oli seksistisiä viestejä ja nakukuvia toisille naisille. Kun hän jäi kiinni hän aina sanoi että se on vain hänen itsetuntonsa pönkittämistä varten, ettei hän oikeasti ole niistä naisista kiinnostunut tai että esim. kiihottuisi heidän kuvistaan. Uskoin tähän, ja jatkoimme suhdetta. Kun pettämistä oli taas ja sanoin että haluan erota, erosimmekin hetkeksi mutta sitten hän alkoi laittamaan viestiä että on pahoillaan ja haluaisi minut takaisin. Minä tietenkin uskoin että hän on muuttunut mies ja menimme takaisin yhteen. Jopa niin pysyvästi että muutimme yhteiseen asuntoon HÄNEN paikkakunnalleen. Minä jätin työni ja ystäväni ja muutin hänen luokse. Voi kuinka kadunkaan sitä päätöstä toisaalta nyt.
Hetki (muutamia kuukausia) meni ihan hyvin, kunnes ei mennyt. Sitten tuli ensin kosinta, mentäisiinkö kihloihin. Mietin kauan ja kävimme pitkän keskustelun siitä kuinka tulisi pettämisen loppua ja pitäisi alkaa rakentaa ensin parempaa luottamusta meidän välillemme. Hän puhui kauniisti, pahoitteli käytöstään muttei tiennyt mistä se johtuu. Kunnes yllättäen kaikki johtuikin minusta työstressistä, meidän seksielämän huonoudesta ym ym.. Minä rajoitin liikaa menemisiä, pyysin liikaa kahdenkeskistä aikaa ja rajoitin likaa harrastuksia ym.
Sovimme että annan hänelle enemmän tilaa (vaikka nyt jo olimme erkaantuneet pahasti emmekä tehneet yhdessä juuri mitään) ja hän antaa läsnä ollessaan minulle enemmän hellyyttä ja huomiota.
Menimme kihloihin... Hän antoi huomiota ja läheisyyttä enemmän ja halusi tehdä yhteisen lapsen. Virhe.. Tämä kaikki reilussa vuodessa.
Jäin odottamaan meidän lastamme. Pettäminen räjähti. Olin iljettävä, inhottava, ällöttävä. Hän ei antanut enää suukkoja eikä suostunut seksiin.. Hän ei ollut enää kotona koskaan. Löysin hänen puhelimesta alastonkuvia harvase päivä ja seksiviestejä hirvittävän määrän.. Pettämisen syy oli minun ällöttävyys ja pelko lapsen tulosta..9kk, en saanut minkäänlaista huomiota. Lapsi syntyi ja sain huomiota vielä vähemmän. Hän ei koskaan herännyt lapsen kanssa. Hän ei syöttänyt lasta, ei leikkinyt.. Hän ei koskaan hoitanut lasta... Hänen piti päästä pois kotoa kokoajan koska hän kävi töissä ja se oli rankkaa.. Viikonloput meni kaatokännissä...
Tätä jatkui pahenevana sinne 8 vuoteen asti.. Kunnes minä itse väsyin.. Ja sanoin että joko minä alan käyttäytyä häntä kohtaa samoin tai eroamme. Vastaus tuli heti että eroamme..
Käytös eron jälkeen on ollut kammottavaa. Uhkaillaan oikeudella lapsen asioissa, syytellään perättömästi kaikesta, haukutaan pitkin kaupunkia, puhutaan niin alentavasti että minulla on aina silmäkulmat kosteana. Ahdistun ja nieleskelen paniikkikohtausta aina kun joudun olemaan hänen kanssaan tekemisissä. Ja sitten tämä viha.... Vihaan häntä niin paljon, että itseänikin pelottaa..
En tiedä mitä tehdä tälle nykyiselle ololleni. Hän kohtelee minua edelleen niin epäarvokkaasti, alentavasti ja rumasti aina kun olemme tekemisissä lapsen asioiden vuoksi. Tunnen itseni niin loppuun kuluneeksi, väsyneeksi elämään, surulliseksi, tyhjäksi ja hauraaksi.. En jaksa taistella enää..
Kaipaisin teiltä hieman vertaistukea ja ajatuksia.. Lähinnä koska minulla ei ole aiempaa kokemusta narsisteista niin haluaisin tietää olenko kenties sellaisen uhri.
Olimme 8 vuotta yhdessä. Heti alussa jo hän alkoi pettää minua. Pettäminen oli seksistisiä viestejä ja nakukuvia toisille naisille. Kun hän jäi kiinni hän aina sanoi että se on vain hänen itsetuntonsa pönkittämistä varten, ettei hän oikeasti ole niistä naisista kiinnostunut tai että esim. kiihottuisi heidän kuvistaan. Uskoin tähän, ja jatkoimme suhdetta. Kun pettämistä oli taas ja sanoin että haluan erota, erosimmekin hetkeksi mutta sitten hän alkoi laittamaan viestiä että on pahoillaan ja haluaisi minut takaisin. Minä tietenkin uskoin että hän on muuttunut mies ja menimme takaisin yhteen. Jopa niin pysyvästi että muutimme yhteiseen asuntoon HÄNEN paikkakunnalleen. Minä jätin työni ja ystäväni ja muutin hänen luokse. Voi kuinka kadunkaan sitä päätöstä toisaalta nyt.
Hetki (muutamia kuukausia) meni ihan hyvin, kunnes ei mennyt. Sitten tuli ensin kosinta, mentäisiinkö kihloihin. Mietin kauan ja kävimme pitkän keskustelun siitä kuinka tulisi pettämisen loppua ja pitäisi alkaa rakentaa ensin parempaa luottamusta meidän välillemme. Hän puhui kauniisti, pahoitteli käytöstään muttei tiennyt mistä se johtuu. Kunnes yllättäen kaikki johtuikin minusta työstressistä, meidän seksielämän huonoudesta ym ym.. Minä rajoitin liikaa menemisiä, pyysin liikaa kahdenkeskistä aikaa ja rajoitin likaa harrastuksia ym.
Sovimme että annan hänelle enemmän tilaa (vaikka nyt jo olimme erkaantuneet pahasti emmekä tehneet yhdessä juuri mitään) ja hän antaa läsnä ollessaan minulle enemmän hellyyttä ja huomiota.
Menimme kihloihin... Hän antoi huomiota ja läheisyyttä enemmän ja halusi tehdä yhteisen lapsen. Virhe.. Tämä kaikki reilussa vuodessa.
Jäin odottamaan meidän lastamme. Pettäminen räjähti. Olin iljettävä, inhottava, ällöttävä. Hän ei antanut enää suukkoja eikä suostunut seksiin.. Hän ei ollut enää kotona koskaan. Löysin hänen puhelimesta alastonkuvia harvase päivä ja seksiviestejä hirvittävän määrän.. Pettämisen syy oli minun ällöttävyys ja pelko lapsen tulosta..9kk, en saanut minkäänlaista huomiota. Lapsi syntyi ja sain huomiota vielä vähemmän. Hän ei koskaan herännyt lapsen kanssa. Hän ei syöttänyt lasta, ei leikkinyt.. Hän ei koskaan hoitanut lasta... Hänen piti päästä pois kotoa kokoajan koska hän kävi töissä ja se oli rankkaa.. Viikonloput meni kaatokännissä...
Tätä jatkui pahenevana sinne 8 vuoteen asti.. Kunnes minä itse väsyin.. Ja sanoin että joko minä alan käyttäytyä häntä kohtaa samoin tai eroamme. Vastaus tuli heti että eroamme..
Käytös eron jälkeen on ollut kammottavaa. Uhkaillaan oikeudella lapsen asioissa, syytellään perättömästi kaikesta, haukutaan pitkin kaupunkia, puhutaan niin alentavasti että minulla on aina silmäkulmat kosteana. Ahdistun ja nieleskelen paniikkikohtausta aina kun joudun olemaan hänen kanssaan tekemisissä. Ja sitten tämä viha.... Vihaan häntä niin paljon, että itseänikin pelottaa..
En tiedä mitä tehdä tälle nykyiselle ololleni. Hän kohtelee minua edelleen niin epäarvokkaasti, alentavasti ja rumasti aina kun olemme tekemisissä lapsen asioiden vuoksi. Tunnen itseni niin loppuun kuluneeksi, väsyneeksi elämään, surulliseksi, tyhjäksi ja hauraaksi.. En jaksa taistella enää..