voisin kirjoittaa vaikka kuinka pitkän viestin, mutta yritän rajoittaa kertomukseni vain noihin tapahtumiin, mitkä tapahuivat lapseni syntymän jälkeen. Olen 37v, Italiasta, opiskellut suomea Suomessa ja Italiassa, tällä hetkellä asun Prahassa. Minulla on lievä CP-vamma. Kun lapseni syntyi, ajattelin, että voisin pyytää äidiltä apua, koska mun puolison piti palata toimistolle isyysloman jälkeen ja minulla on lieviä liikumisvaikeuksia. Siitä alkoi helvetti. Äiti ei tehnyt yhtään mitään, ei vaihtanut vaippoja, ei laittanut ruokaa, ei käynyt kaupassa, ei auttanut lapsen pukemisessa. Siihen mä jotenkin tottuin, mutta pääongelma oli se että tarvitsin todellakin apua kun mun piti imettää lastani koska en pystynyt pitämään hänen päätänsä rinnan kohdalla. En myöskään pystynyt avaamaan rintaliivejä yms joten mun piti olla puoliksi alasti että pystyisin ruokkimaan lastani. Sitä äiti käytti hyväksi, koska hän kyllä auttoi lapsen pitämisessä mutta AINA sylitti häntä kun mä olin imettämässä ja olin varsin alistetussa asemassa koska olin puoliksi alasti enkä voinut kertoa sille että mene pois siihen aikaan kun imetän koska muuten en olisi pystynyt imettämään. Kun mä kerroin sille, etten halua, että koske lasta kun mä imetän sitä, hän toisti mun sanoja "lasten" äänisävyllä ("valentina kertoi että älä koske lasta kun imetän") tai kosketti häntä luvatta ja sitten löi lasta koskenutta kättä toisella kädellä ja sanoi että "paha! paha käsi" tai sitten sanoi että oli "unohtanut" (äiti oli 65v tapahtumien aikana....). Tietysti jos tuli joku ulkopuolinen, jos esimerkiksi veljeni soitti, hän lopetti sen eli en usko siihen selitykseen, että ei tiennyt, mitä tekee.
Sitten se meni vain pahemmaksi koska hän alkoi VAATIA että mä palvelen sitä vaikka mulla oli vastasyntynyt lapsi ja vielä se vamma. Aterioiden aikana hän kysyy että milloin tulee lounas mutta sellaisella äänellä kuten puhuisi jollekin tarjoilijoille jolle kestaa tuoda ruokaa pöytään. Hän myös sitten sanoi että ruoka, jota minä tai puolisoni laitoimme on "hyi" ja syö mieluiten valmisruokaa kaupasta. Myös sanoi että asunnon kunto on hirvittävää. Lapsen kohdalla hän haki jatkuvasti sen huomiota, haukkoi, ulvosi (monet kysyivät, tarkoitanko sitä kirjaimellisesti ja valitettavasti kyllä, haukkoi kun koira, otti lasta mun sylistä niin että loppujen lopuksi mun piti lopettaa imetyksen kun mulla ei ollut enää raivon vuoksi mitään maitoa ja tietysti myös siksi että hän ei jättänyt mua minuuttiakaan yksin lapseni kanssa vaan otti koko ajan sylistä. Yöllä kun piti herätä ja imettää hän alkoi huuhtaa OLD MC DONALD HAD A FARM (oli klo 2 yöllä) ja kun mä sanoin ettei saa, niin alkoi huuhtaa I! I! I! Mulla jo meni hermot ja kysyin mitä se tekee ja se vain sanoi että teki mieli huuhtaa I! I! I! Myös käytti sitä etten voi kävellä kovin nopeasti ja "karkasi" lastenvaunun kanssa. Tietysti joka kertoa kun piti tehdä mitä vaan (vaihtaa vaippoja, pukea, ruokkia) kyseessä oli taas mun lapsi mutta sen jälkeen mun piti luovuttaa häntä hänelle jotta hän voisi jatkaa ulvomista yms. Se meni niin pitkälle että mä jouduin desinfioimaan vessaa koska hän oli ulostanut KAIKKIALLE - en usko, että se oli virhe tai iän vuoksi, koska se ei ollut tarha, se oli kaikkialla ja hän nauroi asialle eikä pyytänyt anteeksi.
Tietysti oli kaikenlaista muuta narsisistista p*** niin että no kun naapuri imetti 3v saakka (kun multa se ei sujunut), näytät hirveeltä (en ollut nukkunut), tai haukkumista koska mä ostin lapselleni ruokaa kun taas naapuri tietysti ei osta vaan keittää yms (äiti jätti mua usein ilman ruokaa tai saattoi antaa salaattilehtiä tai munan - vain kultalapsi - mun veli - sai ruokaa). Hän jaksoi samalla haukkua mua koska en pysty / onnistu , mutta samalla olla tekemättä mitään helpottaakseen tilannetta. Sanoisin jopa, että hän aktiivisesti sabotoi mua koska mulla ei ollut maitoa häntä vuoksi. Oli myös tervehtimättä mua tai puhumatta mulle kun lapsi oli hereillä. Aloin sitten soittaa hänelle vasta silloin kun lapsi nukkuu ja siitä tietenkin tuli sanomista että soitan sille vain kun lapsi nukkuu. Meille tuli sitten kauhea riita ja sen lopuksi kun mä kysyin että miksi hän teki näin niin vastaus oli että VELJENI KÄRSI MUN SYNTYMÄN JÄLKEEN (varmasti vamman vuoksi, mutta tätä hän ei suoraan sanottu). No, kätkäisin kaikki välit ja nyt 1,5v sen jälkeen äiti oli tänään mun ulko-oven edessä (tänään on sen synttärit) Prahassa eli 1,000km päästä sen kotoa ja mukana oli myös lentävä apina - mun serkku, jota mä en nähnyt 20 vuoteen. Tuli aivan pakokauhu ja sanoin sille että lähde pois. Kiitos jos jaksoitte lukea ja anteeksi muodosta, mulla oli vain vähän aikaa kirjoittaa tätä koska lapsi on uimahallissa