Sivu 1/1

Dr Phil kohtaa narsistin

Lähetetty: 17 Loka 2014, 19:17
Kirjoittaja elämävoittaa
Hei, kaikille jotka luette!

Mun oli pakko laittaa tämä tänne, koska se ainakin minussa aiheutti tunteita. Selailin YouTubesta narsismiin liittyviä asioita ja törmäsin Dr Philin narsismia käsittelevään juttuun.
Osoite on: http://www.youtube.com/watch?v=Gs-lLR5AmdI Jos haluatte käydä katsomassa.

Siis mä oikeasti miltein loukkaannuin, kun katselin tätä. Tälläisen ihmisen ne valitsee esittämään narsistia! Naurettavaa. Tää ihminen on kyllä varmasti todella ärsyttävä ja rasittava ja TODELLA itsekäs ihminen, mutta ei narsisti siinä mielessä miten me, jotka oikeasti tiedetään mitä se on, se ajatellaan. Ja ensinnäkään Narsisti ei sano olevansa narsisti ja ei halua itse oman ongelmansa takia lähteä hakemaan apua.

MUTTA sitten mä törmäsin toisenlaiseen videoon. Niitä on siis kaksi videota samasta asiasta.
Osoite on: (Video 1) http://www.youtube.com/watch?v=SadhE2ROJvU
(Video 2) http://www.youtube.com/watch?v=Nn6uyZE3Qbg

Ja kun tätä ensimmäistä videota aloin katsomaan, niin tajusin, että no nyt! Nyt ollaan tekemisissä oikean narsistin ja sen uhrin kanssa. Siitä on TODELLA huumori kaukana.
Nämä kaksi videota olisi oikeastaan hyvä sellaisille ihmisille, joille te ehkä yritätte kertoa mitä olette joutunut kokemaan, mutta koska he eivät ole eläneet sitä, niin on vaikea ymmärtää tai käsittää mitä se oikeasti on. Meinaan kun tuota tuon miehen yhtäkkistä raivoa ja naisen aitoa pelkoa katselee, niin rupeaa ymmärtämään. On se niin pysäyttävää katsottavaa.

Ja ton naisen asemaan on niin helppo samaistua. Vaikka näin katsoen on ilmiselvää, että nainen puhuu totta ja mies senkuin valehtelee ja valehtelee. Niin tämä nainen oikeasti sisällään pelkää, että ihmiset uskoo tota miestä, koska on elänyt jo kauan sen miehen huudon, solvaamisen, väkivallan ja alistamisen alla.

Ja ehkä naurettavaa tässä oli se, että vaikka nyt oli kyseessä selkeä narsisti tai psykopaatti, niin Dr Phill ei sanallakaan maininnut, että tämä mies on ehkä narsisti. Kiusaajaksi se sitä vaan sano. Ja henkiseksi pahoinpitelijäksi, joka kyllä on myös totta.

Ja toisen videon loppuvaiheessa, mua alko huvittamaan ja ihan ääneen totesin, että "Hei Dr Phil, edes sinä et saa narsistia tajuamaan olevansa väärässä." :lol:
Tai kyllähän siis se mies välillä myönsi olevansa väärässä, mutta sitten taas seuraavassa hetkessä syytti, että se on ton naisen syytä kaikki. Ja nainen valehtelee ja huoritteli ja ties mitä.
Ja se on todella sitä todellisuutta mitä me narsistien uhrit olemme joutuneet kokemaan. Kaikki on tavalla ja toisella aina meidän syytä ja alusta asti meidän vika.
Oikeesti pahin ja järkyttävin juttu oli heti aika alussa, kun se mies väitti, että joutui puremaan naista kasvoihin, koska hänellä ei ollut mitään muuta vaihtoehtoa. Nainen kuulemma työnsi kasvojaan niin kovaa miehen naamaa vastaan, ettei hän voinut muuta kuin purra. Ja nainen kuulemma pahoinpitelee häntä kokoajan. Siis ARGH!!!

Jää mietityttämään miten ne sai ton miehen tohon ohjelmaan, mutta ehkä se mies meni sinne, koska oli niin varma, että on oikeassa ja halusi vaan päästä julkisestikin osoittamaan, että nainen on väärässä. Tekemään nainen naurunalaiseksi, jotta voi taas viedä sen kotiinsa ja entistä pahemmin pahoinpidellä ja hyväksikäyttää. Joo..
Mutta, onneksi se ei päättynyt niin.

Kiitos!

Re: Dr Phil kohtaa narsistin

Lähetetty: 20 Marras 2014, 18:26
Kirjoittaja Entinenuhri
Vähän epäilen, että olisi jopa jenkeissä epäeettistä alkaa tv:ssä jakelemaan diagnooseja, jos miehellä ei niitä etukäteen vielä ollut.

Mutta juu, tutulta kyllä kuulosti. Ja naisparka näytti juuri niin ahdistuneelta ja pelokkaalta, mitä itsekin tunsi silloin ennen.

Pahintahan tuossa pahoinpitelyn kieltämisessä on, että ne eivät myönnä sitä edes itselleen. Minäkin sain ex-mieheltä turpaan monta kertaa. Välillä oli silmä mustana, välillä leukaperässä mustelma, pari hammasta haljennut, apua huutaessani piti kättä suutani edessä ja samalla kynnellä raapi isoja kappaleita irti suuni sisäpuolelta, pääni oli usein kuhmuilla kun otti hiuksistani kiinni ja hakkasi päätäni lattiaan tai seinään, kerran hakkasi lattiaharjalla käteeni niin, että käsivarteeni nousi iso kuhmu jne jne. äh, suututtaa vaan kun muistelee :evil:
Pari kertaa puolustin itseäni, kun muilutus meni siihen että pelkäsin tosissaan jo henkeni puolesta ja löin häntä nyrkillä, jotta saisin hänet irti itsestäni. No, minuthan sitten hakattiin lähes tajuttomaksi siitä hyvästä.
Mutta minähän olin tämän jälkeen väkivaltainen ja mielisairas hullu, kun olin häntä lyönyt. Selitti myös eron jälkeen ihmisille, että kaikessa rauhassa oltiin oltu ja yhtäkkiä olin vaan "seonnut ja pamauttanut häntä nyrkillä".
Tuntui ja tuntuu edelleen, että hän tosissaan taisi ajatella niin, että minun lähes kuoliaaksi hakkaamiseni oli täysin korrektia ja ok, mutta onneton ja hätääntynyt huitasuni häntä nyrkillä oli törkeää väkivaltaa.

Viimeisenähän tuo yritti tukehduttaa minut hengiltä, kun oli kuullut että halusin eron. Sitäkin jälkikäteen seliteltiin ihan pokkana, että "Noku sä ärsytit mua. Jos et olis ärsyttäny, niin mun ei olisi tarvinnut tehdä noin".

Re: Dr Phil kohtaa narsistin

Lähetetty: 01 Tammi 2015, 20:19
Kirjoittaja Hiirihaukka
Heippa,

ensimmäisenä - olipa hyviä videoita kaikki kolme!

Jälkimmäiset kaksi videota ovat kokonaan oma lukunsa - mies selvästi tarvitsee apua ja tukea.

Mutta tuossa ensimmäiseen videoon tarvitsee tarjota myös omaa mielipidettä. Tuo nainen on erittäin ulkokultainen ja selvästi omistushaluinen. Narsismi voi ilmetä tuolla tavalla ja narsistinen ihminen voi jopa myöntää käyttäytyvänsä tuolla tavalla. Mutta iso asia on, että tästä tunnustuksesta täytyy olla joku etuus. Tuolla tunnustuksella narsistinen ja ulkokultainen ihminen saa oman nimensä ja kasvonsa televisioon. Narsistin motiivi voi yksinertaisuudessaan olla jo tuossa.