minun tarinani
Lähetetty: 16 Joulu 2014, 18:46
Hei! Ihan lyhyesti tähän alkuun...Olen eronnut seitsemän vuotta sitten avoliitosta narsisti miehestä ja meillä kolme yhteistä lasta. Tuo yhteiselo oli painajaismaista...väkivaltaa, manipulointia, kontrolointia ym. kaikki tapahtuneet asiat tuntuvat näin jälkikäteen ajateltuna aivan uskomattomilta...painajaismaiselta. Viisi vuotta suunnittelin ja tein lähtöä kunnes vihdoin onnistuin...lähinnä siinä vaiheessa huoli lapsista ja omasta hengestä oli niin suuri. En palaa meidän suhteeseen ja mitä siinä tapahtui kun tapahtuneet asiat ovat kuin kopio muiden kertomuksia tai kirjoitettuja kirjoja narsismista. Ongelmana on nykyhetki...eihän narsistista pääse eroon eroamalla...lasten kautta yrittää hallita ja kiusata jatkuvasti..hankaloittaa elämääni kaikintavoin. Meidän yhteiset lapset jo 12-vuotias sekä 11-vuotiaat kaksoset, joita ei suostunut tunnustamaan kuin vasta 9-vuotiaina(sekin ihan oma sairas tarinansa) ja silti luuli että hänellä samat oikeudet kuin muillakin isillä jotka tunnustaneet mutta ei mitään velvollisuuksia mm. ei elatusmaksuja ym. Kaksi vuotta sitten eli viisi vuotta eron jälkeen saimme vasta tehtyä tapaamis ja elatuspaperit ja nekin tehtiin niin kuin exäni vaati....elatusmaksut minimit vaikka laskelmat kertoivat muuta, taapamiset siten menee yhdelläpäivällä yli sen rajan jolloin saa tehdä luonapitovähennyksen muutenkin minimistä elatusmaksuista jne.
Sopimuksessa ei lue tarkkoja päiviä milloin isällään kun isä halusi että katsotaan joka kuukausi miten hänelle sopii ottaa lapset. Nyt se riemu sitten repesi kun 12-vuotias tyttö ilmoitti että ei halua mennä isälleen enää...aikaisemmin olen joutunut väkisin pakottamaan mutta nyt itki ja oli aivan hysteerinen joten ei mennyt isälleen vain kaksoset menivät. isä raivoistui niin totaalisesti että uhkasi tehdä rikosilmoituksen ym. ja väitti eilen tehneensä. Kävin poliisiasemalla kysymässä..mutta rikosilmoitusta ei ollut tehty ja poliisi sanoi että ei ole edes syytä tehdä. Lisäksi soitellut taas lastenvalvojat ym. läpi. Lastenvalvoja totesi että 12-vuotiasta kuunneellaan mutta vanhemmat päättävät nämä asiat...miten narsistin kanssa voi päättää? Tytär pelkää isäänsä...ilmoitin lastenvalvojalle kuinka isä oli ollut kesällä väkivaltainen kaksosia kohtaan mutta lastenvalvoja ei reagoinut tähän. Mainitsin myös kuinka kokoajan kiristää elatusmaksujen maksulla että maksa jne. lastenvalvoja vain totesi että jos tulisimme yhdessä käymään ja kävisimme sopimukset yhdessä läpi...TÄH! lastenvalvoja tietää kuinka pelkään exääni enkä koskaan suostu yhteiseen tapaamiseen...eli en nytkään ja silti ehdottaa?
Tuntuu, että oma pää hajoaa...haluaisin vain elää rauhallista elämää...tuntuu että narsisti tekee minusta ihan sekopäisen kaikkien silmissä ja hän itkee ja kerää myötätuntoa viranomaisissa. Nytkin uhkasi ottaa lapset jouluksi että näkisi lapsiani jouluna aina ennen olemme jakaneet jouluaaton puoliksi...en halua antaa eikä lapsetkaan halua niin...eikä 12-vuotias halua isälleen ollenkaan. Onko kenelläkään ratkaisua tai tietoa 12-v tilanteessa jossa lapsi ei halua isälleen...minun tietääkseni ei voi pakottaa? Pelkään että jos en anna lapsia jouluksi niin soittelee taas lastenvalvojat ym läpi. Tuntuu että lastenvalvoja ei tajua ollenkaan tilannetta...haluaisin elatusmaksutkin suoraan kelan maksettavaksi. Tässä vain pintaraapaisua tämän hetken huolista...olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata. Olen aina yhtä ymmälläni siinä miten exäni osaa kääntää kaikki asiat minua vastaan vaikka hänessä syy...jotenkin ne syytkin ovat loppuen lopuksi aina minussa...minä olen se sairas valehtelija joka ei pidä sopimuksista kiinni jne. vaikka totuus päinvastainen. Huh! En vain jaksa tätä enää...onko minulla oikeus olla olematta missään tekemisissä narsistin kanssa? Onko minun pakko antaa hänelle puhelinnumeroni? Kiitos vastauksista!

Sopimuksessa ei lue tarkkoja päiviä milloin isällään kun isä halusi että katsotaan joka kuukausi miten hänelle sopii ottaa lapset. Nyt se riemu sitten repesi kun 12-vuotias tyttö ilmoitti että ei halua mennä isälleen enää...aikaisemmin olen joutunut väkisin pakottamaan mutta nyt itki ja oli aivan hysteerinen joten ei mennyt isälleen vain kaksoset menivät. isä raivoistui niin totaalisesti että uhkasi tehdä rikosilmoituksen ym. ja väitti eilen tehneensä. Kävin poliisiasemalla kysymässä..mutta rikosilmoitusta ei ollut tehty ja poliisi sanoi että ei ole edes syytä tehdä. Lisäksi soitellut taas lastenvalvojat ym. läpi. Lastenvalvoja totesi että 12-vuotiasta kuunneellaan mutta vanhemmat päättävät nämä asiat...miten narsistin kanssa voi päättää? Tytär pelkää isäänsä...ilmoitin lastenvalvojalle kuinka isä oli ollut kesällä väkivaltainen kaksosia kohtaan mutta lastenvalvoja ei reagoinut tähän. Mainitsin myös kuinka kokoajan kiristää elatusmaksujen maksulla että maksa jne. lastenvalvoja vain totesi että jos tulisimme yhdessä käymään ja kävisimme sopimukset yhdessä läpi...TÄH! lastenvalvoja tietää kuinka pelkään exääni enkä koskaan suostu yhteiseen tapaamiseen...eli en nytkään ja silti ehdottaa?
Tuntuu, että oma pää hajoaa...haluaisin vain elää rauhallista elämää...tuntuu että narsisti tekee minusta ihan sekopäisen kaikkien silmissä ja hän itkee ja kerää myötätuntoa viranomaisissa. Nytkin uhkasi ottaa lapset jouluksi että näkisi lapsiani jouluna aina ennen olemme jakaneet jouluaaton puoliksi...en halua antaa eikä lapsetkaan halua niin...eikä 12-vuotias halua isälleen ollenkaan. Onko kenelläkään ratkaisua tai tietoa 12-v tilanteessa jossa lapsi ei halua isälleen...minun tietääkseni ei voi pakottaa? Pelkään että jos en anna lapsia jouluksi niin soittelee taas lastenvalvojat ym läpi. Tuntuu että lastenvalvoja ei tajua ollenkaan tilannetta...haluaisin elatusmaksutkin suoraan kelan maksettavaksi. Tässä vain pintaraapaisua tämän hetken huolista...olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata. Olen aina yhtä ymmälläni siinä miten exäni osaa kääntää kaikki asiat minua vastaan vaikka hänessä syy...jotenkin ne syytkin ovat loppuen lopuksi aina minussa...minä olen se sairas valehtelija joka ei pidä sopimuksista kiinni jne. vaikka totuus päinvastainen. Huh! En vain jaksa tätä enää...onko minulla oikeus olla olematta missään tekemisissä narsistin kanssa? Onko minun pakko antaa hänelle puhelinnumeroni? Kiitos vastauksista!