Narsistit ja rakkaus sekä onnellisuus
Lähetetty: 29 Elo 2015, 18:14
Narsistinen ihminen kuvittelee että jopa rakkaus ja onnellisuus on sellaisia asioita jotka on varattu vain tietyille hienoille ihmisille. Heidän mielestään rakkaus pitää ansaita, samoin onnellisuus. Esim. kovasti töitä tekevä voi jossain vaiheessa saavuttaa onnellisuuden, mutta kellekään muulle se ei ole mahdollista. Ne ei ymmärrä että onnellisuus ja rakkaus lähtee ihmisen sisältä eikä niitä tarvitse ansaita, ja että kaikilla on mahdollisuus olla onnellinen ja rakastava sekä itseään että muita ihmisiä kohtaan. Ne ei ole kuin jotain tavaroita jotka ostetaan marketista jos on varaa. He myös halveksivat iloisia ihmisiä, ja kuvittelevat että iloisuuskin on heiltä pois ja on jotain joka pitäisi ansaita.. On hirveää nähdä miten näitä arvoja siirretään sukupolvelta toiselle ja miten ihmiset kärsivät ihan turhaan. Ja se että miten rakkauskin on jotain jota pitää pihdata ja jota voi toiselle antaa vain jos toinen on sellainen kuin "pitää" tai jos olet tehnyt tarpeeksi töitä tai ollut tarpeeksi kiltti...