Hei!
Haluaisin kysyä teiltä onko yhteishuoltajuus onnistunut narsistipuolison kanssa ja mitä ongelmia teillä on ollut?
Tilanne meillä on sellainen, että koen mieheni kaikesta huolimatta olevan hyvä isä lapsilleen ja rakastavan heitä aidosti. Vihassaan minua kohtaan hän tosin manipuloi vanhempaa lastamme esim kertomalla kuinka äiti ei rakasta, välitä tai että äidin käytöksestä johtuen lapsemme ei nyt saa jotain tai pääse johonkin tms. Näistä keskustellessamme kommentti on, että hän saa lapsilleen sanoa tällaisia asioita, jos hänestä siltä tuntuu. Hän ei siis riidan yhteydessä välitä lainkaan siitä kuinka paljon hän lapsiamme vahingoittaa. Ero on mielessäni vasta harkinnassa, mutta pelko lasten menettämisestä on valtava.
Pelkoni on siis se, tai itse asiassa en edes tiedä mikä on suurin pelkoni.. Että käymme loputtomiin oikeustaisteluita hänen halutessa yksinhuoltajuuden, että hän manipuloi lapsiamme vihaamaan minua, että hän tekee elämästämme todella vaikeaa pienillä asioilla. Kertokaa ihmiset kokemuksianne.
Yhteishuoltajuus
Valvojat: Purple, NinniAnniina
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Notavictim
Re: Yhteishuoltajuus
Mä olen kertonut tarkemmin tuolla Omat tarinat-osiossa omia kokemuksiani, mutta yhteishuoltajuuden olen nyt riitauttanut. Perjantaina on oikeuskäsittely asiasta. Katsotaan mitä siellä nyt sitten sanotaan.
-
marian85
Re: Yhteishuoltajuus
No, mitä sanottiin? Tieto olisi tosiaan tarpeen, sillä mietin, onko minulla mitään mahdollisuuksia - ja missä vaiheessa - saada yksinhuoltajuutta. Asioiden keskusteleminen lapsen isän kanssa on aikalailla mahdotonta - minkä hän toki antaa ymmärtää johtuvan minusta (kuten nyt yleensäkin tietysti kaiken). Minä en usko hänen olevan hyväksi lapselle. Kaikki selitykset siitä, että tällainen ihminen vio kuitenkin olla tosi hyvä isä on minusta ihan utopiaa, koska heiltä puuttuu empatia, kyky eläytyä toisten tunteisiin ja vastata niihin lämpimästi, ja he tarvitsevat muiden ihailua ja heidän alapuolelleen asettumista hauraan egonsa pönkittämiseen. Jossei lapsi näihin alistu, hänkin joutunee sen tuntemaan nahoissaan. Lapsi kasvaa vinoon, jos hän joutuu pienestä pitäen olemaan vähän itseään pienempi, huonompi, saadakseen (ehdollista) hyväksyntää. Minä en halua lapselleni sitä. Ja yhteishuoltajuuteen - mies käyttää kaikkea keskustelua sen osoittamiseen, miten minä olen viallinen, mahdoton jne - tai rivien välissä tapahtuvaan (hyvin taitavaan) manipulointiin ja uhkailuun. Hän lupailee paljon, pitää hyvin vähän. Mm virallisissa asioissakin hän lupaa hoitaa, väittää jopa hoitaneensa, mutta mitään ei tapahdu oikeasti. Ja tämä on keino / yritys pitää minua yhä vallassaan - esim. taloudellisesti riippuvaisena (mitä onneksi oikeasti en ole).