Sivu 1/1

Sosiaalitoimen ihmisten tuntemus

Lähetetty: 27 Elo 2016, 19:12
Kirjoittaja Äiti72
Mistä johtuu että sosiaalitoimessa eli lastensuojelussa työskentelevät ihmiset pystyvät hoitamaan vuosia asioita lapsiperheessä tunnistamatta tätä ihmistyyppiä? Käytös tämänlaisella ihmisellä on yleensä niin "normaalista poikkeavaa" mutta silti ei vaan myönnetä että tässä olisi jotakin normaalista poikkeavaa. Viimeiseen saakka vaalitaan lapsen etua tavata toista vanhempaa, vaikka vanhempi olisi tehnyt "vaikka mitä".Jopa väkivalta jätetään näkemättä. Paremmin on asiat lakimiehillä ja naisilla kun tunnistavat nämä ihmiset ja osaavat auttaa toista osapuolta. Kuka näitä sossuja kouluttaa jos ollaan näin alkutaipaleella vuonna 2016?

Re: Sosiaalitoimen ihmisten tuntemus

Lähetetty: 19 Syys 2016, 19:11
Kirjoittaja GreatPretender
Riippuu varmaan sosiaalityöntekijästä. Ja paikkakunnasta. Kun mulla oli huoltajuuskiista, alkoivat sossut vähitellen näkemään, mikä mies oli. Kun miehelle ei kaikki tullut kun tarjottimella ja se alko hermostuun, se paljasti oikean luonteensa. (Oon kirjottanut huoltajuuskiistasta tänne). Nyt taas kun olen saanut apua masennukseen ja pojan masennukseen (joka näky siten, ettei se käynyt koulussa...onneksi se on ohi), niin sossut itse asiassa saivat mut näkemään, että ympärilläni on ollut useampikin narsisti... mahdollisesti äitini. Eivät sanoneet suoraan, mutta esittivät sellaisia kysymyksiä, ("Käyttäytyikö äitisi mielestäsi oikein sua kohtaan?" "Miksi teet aina kaiken toisten hyväksi, entä sinä itse?"), jotta rupesin itse pohtimaan... ja nyt olen täällä :) Voisiko sitä suoraan pyytää ja kysyä, että onko siellä jotakuta, joka on työskennellyt tällaisten persoonallisuushäiriöisten kanssa ja voisiko mahdollisesti puhua hänelle?...