Miten auttaa lasta joka elää narsistin kanssa?
Lähetetty: 27 Maalis 2017, 15:12
Hei
Löysin tämän mahtavan keskustelufoorumin ja pääsin tänne nyt itsekin kirjoittamaan. Poikamme asuu narsistilikkakaverin kanssa, he ovat seurustelleet kohta yhteensä kaksi vuotta. Me vanhempina olemme puhuneet ja vääntäneet rautalankaa useaan kertaan ja neuvoneet lähtemään kierosta ja vinoutuneesta suhteesta, jotta säilyisi itse terveenä ja saisi elämän, omat kaverit, sukulaiset ym. takaisin. Olemme perustelleet, että suhteessa jossa rakkaus on molemminpuolista niin toinen ei käyttäydy sinua kohtaan noin. Pojallamme ei siis ole "omaa elämää" tällä hetkellä ollenkaan, eikä ole paljon suhteen alkamisen jälkeen ollutkaan. Likka käyttää härskisti hyväksi kaikin keinoin, syyttelee, uhkailee, kiristää, pelottelee, jatkuvasti viestittelee taukoamatta, lista on pitkä. Yritin eilen saada poikaamme soittamaan narsistien uhrien tukipuhelimeen johon vastaus oli että hän ei rupea kellekkään tuntemattomille puhumaan ja hän hoitaa tän itte ja älä kysele ja hän ei ole narsistin uhri. Hän on niin narsistin uhri ja narsistilikka on saanut hänet jo niin sairastumaan että poikamme ei näe enää totuutta. Olemme ja tunnemme itsemme täysin kädettömiksi kun me ollaan hössääviä vanhempia ja me ei ymmärretä. Ainoat tilanteet milloin poikamme on kavereille pystynyt sanomaan että heidän suhde on täysin pas.. ja hän ei enää jaksa, on ollut silloin kun hän on humalassa. Onko kokemuksia, mitä itse olette tehneet vastaavassa tilanteessa ja oletteko pystyneet auttamaan lastanne ja avaamaan hänen silmiään jotenkin?
Löysin tämän mahtavan keskustelufoorumin ja pääsin tänne nyt itsekin kirjoittamaan. Poikamme asuu narsistilikkakaverin kanssa, he ovat seurustelleet kohta yhteensä kaksi vuotta. Me vanhempina olemme puhuneet ja vääntäneet rautalankaa useaan kertaan ja neuvoneet lähtemään kierosta ja vinoutuneesta suhteesta, jotta säilyisi itse terveenä ja saisi elämän, omat kaverit, sukulaiset ym. takaisin. Olemme perustelleet, että suhteessa jossa rakkaus on molemminpuolista niin toinen ei käyttäydy sinua kohtaan noin. Pojallamme ei siis ole "omaa elämää" tällä hetkellä ollenkaan, eikä ole paljon suhteen alkamisen jälkeen ollutkaan. Likka käyttää härskisti hyväksi kaikin keinoin, syyttelee, uhkailee, kiristää, pelottelee, jatkuvasti viestittelee taukoamatta, lista on pitkä. Yritin eilen saada poikaamme soittamaan narsistien uhrien tukipuhelimeen johon vastaus oli että hän ei rupea kellekkään tuntemattomille puhumaan ja hän hoitaa tän itte ja älä kysele ja hän ei ole narsistin uhri. Hän on niin narsistin uhri ja narsistilikka on saanut hänet jo niin sairastumaan että poikamme ei näe enää totuutta. Olemme ja tunnemme itsemme täysin kädettömiksi kun me ollaan hössääviä vanhempia ja me ei ymmärretä. Ainoat tilanteet milloin poikamme on kavereille pystynyt sanomaan että heidän suhde on täysin pas.. ja hän ei enää jaksa, on ollut silloin kun hän on humalassa. Onko kokemuksia, mitä itse olette tehneet vastaavassa tilanteessa ja oletteko pystyneet auttamaan lastanne ja avaamaan hänen silmiään jotenkin?