Totta vai tarua?
Lähetetty: 27 Elo 2017, 00:35
Käsillä on hetki, kun epäilen omaa mielenterveyttäni:
Häiriön omaava henkilö saa käännettyä jokaikisen asian sinun syyksi.
Ilmoitin hänelle halustani erota, mutta hän halusi ilmoittaa siitä nyt uudestaan. Että hänelle riitti. Toki ymmärrän, että narsisti haluaa viimeisen sanan ja olla se, joka ei enää jaksa (minua ja parisuhdettamme).
Olen kuulemma sairas, mestari manipuloimaan ihmisiä, eikä minulle riitä koskaan mikään eikä kukaan. Joten: hänelle riitti.
Yritin toki vedota purkaessani suhdetta hieman muihin asioihin, kuin hänen mielenterveyteen, jotta tästä voisi olevinaan selvitä kunnialla, ja olla menemättä siihen vaaralliseen, mielipuoliseen peliin mukaan, jossa ei ole päätä eikä häntää.
Mutta minä olen se narsisti. Ja "tämä oli tässä". "Tämä oli tässä"-lopetusta edelsi tuntien väsytystaktiikka ja säälipeli, joka ei enää tehonnut minuun. Joten ultimaattinen keino oli kai lopulta sysätä kaikki omat paskat mun niskaan.
Mikä on tietoista? Käännetäänkö asia tietoisesti ja kylmästi vaan toisen syyksi, vai onko se tiedostamaton selviytymismekanismi?
Minua syytettiin asioista, joista en ole häntä syyttänyt, mutta mielessäni monesti miettinyt, joten hänen täytyy tunnistaa ne ongelmat kai itsessään, kun voi minun harteille ne sysätä? Hän ei ansaitse kohtelua jota hänelle annan (rakkautta, nöyristelyä, palvelua) hänen alamaisenaan.
Vai olenkohan mä vain menettämässä järkeni
Menneet vuodet ovat kuluneet "oppikirjamalliin". Hiljakseen alkava hajotus ja hallitseminen, alistaminen. Ei omaatuntoa, empatiaa eikä muutakaan aitoa.
Nyt on sen tason mindf**k kyseessä, ettei oma käsityskyky riitä näkemään, mikä on totta ja mikä ei. Miten nämä ihmiset voi ajaa uhrinsa tähän tilaan?!
Häiriön omaava henkilö saa käännettyä jokaikisen asian sinun syyksi.
Ilmoitin hänelle halustani erota, mutta hän halusi ilmoittaa siitä nyt uudestaan. Että hänelle riitti. Toki ymmärrän, että narsisti haluaa viimeisen sanan ja olla se, joka ei enää jaksa (minua ja parisuhdettamme).
Olen kuulemma sairas, mestari manipuloimaan ihmisiä, eikä minulle riitä koskaan mikään eikä kukaan. Joten: hänelle riitti.
Yritin toki vedota purkaessani suhdetta hieman muihin asioihin, kuin hänen mielenterveyteen, jotta tästä voisi olevinaan selvitä kunnialla, ja olla menemättä siihen vaaralliseen, mielipuoliseen peliin mukaan, jossa ei ole päätä eikä häntää.
Mutta minä olen se narsisti. Ja "tämä oli tässä". "Tämä oli tässä"-lopetusta edelsi tuntien väsytystaktiikka ja säälipeli, joka ei enää tehonnut minuun. Joten ultimaattinen keino oli kai lopulta sysätä kaikki omat paskat mun niskaan.
Mikä on tietoista? Käännetäänkö asia tietoisesti ja kylmästi vaan toisen syyksi, vai onko se tiedostamaton selviytymismekanismi?
Minua syytettiin asioista, joista en ole häntä syyttänyt, mutta mielessäni monesti miettinyt, joten hänen täytyy tunnistaa ne ongelmat kai itsessään, kun voi minun harteille ne sysätä? Hän ei ansaitse kohtelua jota hänelle annan (rakkautta, nöyristelyä, palvelua) hänen alamaisenaan.
Vai olenkohan mä vain menettämässä järkeni
Menneet vuodet ovat kuluneet "oppikirjamalliin". Hiljakseen alkava hajotus ja hallitseminen, alistaminen. Ei omaatuntoa, empatiaa eikä muutakaan aitoa.
Nyt on sen tason mindf**k kyseessä, ettei oma käsityskyky riitä näkemään, mikä on totta ja mikä ei. Miten nämä ihmiset voi ajaa uhrinsa tähän tilaan?!