Oot ollu rohkea, mistä nostan hattua sulle.
Yritin lähettää yv:tä sulle, mutta mulla on yhä ongelmia viestien lähtemisen kanssa. Lähtevät viiveellä..esim sulle lähetin eilen viestiä ja se oli aamulla lähtevät kansiossa..poistin sen ja totesin, että koitan asiasta kirjoittaa avoimesti. Ylläpito koittaa selvitellä tätä asiaa.
Jos isoimman "tell tell" merkin kuvaisin, niin se oli kasvoissa. Tuntu siltä, että hän "uhkui vilpittömyyttä". Kasvot oli sen näköiset, ettei ikinä vois uskoa mitään pahaa hänestä. Niin kauan kun katsoin häntä kasvoihin, niin unohdin kokemani vääryydet ja annoin asioita anteeksi..epäilin itseäni mielummin.(Tää on myös mun äidin "tell tell")
Sitten kun tajusin voimalla pahoin, että hänen kasvonsa pitää unohtaa, niin aloin tuntea, millainen hirviö hän oli ja kiinnitin vain huomiota hänen käytökseen..se oli ihan karmivaa. Voin todella pahoin ja suurin osa ihmisistä ihmetteli mua..Mikä mua vaivaa?
Mä pelkäsin häntä, koska hän oli ihminen kenen toimintaa ei oikeasti voinut ennakoida mitenkään. Yritin terapiassa valmistautua hänen fyysiseen kohtaamiseen, mutta psyykkistä puolta ei edes mun terapeutti osannu arvioida. Opin silloin, että rauha on pahinta aikaa. Jos tuo ihminen ei tee mitään konkreettista, niin silloin on syytä pelätä eniten..silloin tulee joku isompi juttu eteen..
Lisäks hänen käytös oli outoa, ikäänkun jotain puuttuis, mutta en aikanaan osannu sanoa, mitä se oli..kunnes tosiaan ymmärsin, ettei hänellä ollu normi ihmisen tunne elämää. Hän ei minusta tuntunu ymmärtävän, mitä muut ihmiset todella kokivat, joten käyttäyty välillä tavoin mistä "bizarre" on paras kuvaus. Hän teki paljon outoja asioita ihan "omaksi huvikseen"..tuntui nauttivan siitä, että "sai hallita", sekä ihmisiä, että toimintaa harrastepiirissä ja ympärillään..Hän oli aina muiden yläpuolella ja hän piti huolta siitä, että kaikki muutkin kokivat asian niin.
Mä todella ihmettelin alussa, kun hän teki ihmisille kiusaa ihan vaan koska pysty siihen. Se oli ihan uskomatonta, miten tärkeää hänelle oli tehdä kiusaa ja nauttia siitä. Hän oli siis mulle avoin aikanaan siitä, kuinka hän sai tehtyä muiden elämästä vaikeaa. Mä voin oikeasti aika pahoin kun muistelen, miten sinisilmäinen mä olin ja niin pitkään. En voinu oikeesti uskoa, mitä näin ja kuulin.
Narsisti on mulle ihmisenä enemmän suorasukainen ja "tyhmä". Tää ihminen vaikutti siltä, että hallitsi ihan kaiken siitä asti, miten saa itsensä näyttämään syyttömältä ilman, että ilmeet paljastaa yhtään mitään...eli kiusaa ihan tarkoituksella ja siihen päälle laittaa uhrin täysin miettimään omaa mielenterveyttään..tää laittaa tärisemään vieläkin.
Narsistin mun silmissä jotenkin paljastaa sellainen epäterve tunne-elämä ja se, että puhe ja kehonkieli on erillään toisistaan ja sillon voi miettiä, että hetkinen...
Tuo ihminen viesti noita ristiriitoja harvoin, mutta joskus hänellä oli sellainen outo virne kasvoillaan. Voisin vannoa, että hänen päänsisällään noina hetkinä kuului: "i got you"...
Tää on paras kuvaus siitä, millainen persoona hänellä oli omien kokemusteni pohjalta: https://youtu.be/mGhJ5FuxUZU
En halua mennä liian syvälle tapahtumiin, että mun identiteetti pysyy anonyyminä. Voin kuitenkin koittaa kuvailla tätä ihmistä ja hänen toimintaa. En tiedä saako tekstistä täyttä kuvaa hänestä? Mä kuitenkin muistan hyvin elävästi, miten sairas mieli hänellä on..Järkytyn yhä tosi voimakkaasti muistellessani häntä.