Narsisteja on joka paikassa
Lähetetty: 13 Maalis 2018, 17:38
Kun luulee jo olevansa selvillä vesillä ja tunnistavansa narsistit, tuleekin takapakkia. Luulin tunnistaneeni suvustani kaikki narsistit. Yllätys, yllätys ilmeni, että yksi henkilö, jota pidin tavallisena ihmisenä onkin narsistinen. Asia oli samalla kertaa järkytys ja helpotus. Jotkut henkilöön liittyvät epäselvyydet selvisivät minulle. Vapauduin tämän ihmisen kahleista, joita kannoin huomaamattani.
Sitten narsistit harrastuksissa ja töissä, muualla kodin ulkopuolella. Harrastuspiirissä tunnistin heti uuden tulokkaan narsistiksi ja vetäydyin harrastuksestani. Se oli minulle parempi ratkaisu, kun katsella hänen käyttäytymistään. On myös niitä, joita ei tunnista heti. Se on hankala tilanne. Tunnistuksen jälkeen joutuu muuttamaan käyttäytymistään kyseistä henkilöä kohtaan.
Tuntuu, että minusta on tullut "ammattivalittaja". Jos koen vääryyttä ja on olemassa valitusmahdollisuus, käytän sitä heti. Entisenä kilttinä minulla on tarve pitää puoliani. Valitukset eivät aina tuota tulosta, mutta tulee tunne, että on tehnyt parhaansa. Pääsisi helpommalla, jos katsoisi asioita läpi sormien.
Sitten narsistit harrastuksissa ja töissä, muualla kodin ulkopuolella. Harrastuspiirissä tunnistin heti uuden tulokkaan narsistiksi ja vetäydyin harrastuksestani. Se oli minulle parempi ratkaisu, kun katsella hänen käyttäytymistään. On myös niitä, joita ei tunnista heti. Se on hankala tilanne. Tunnistuksen jälkeen joutuu muuttamaan käyttäytymistään kyseistä henkilöä kohtaan.
Tuntuu, että minusta on tullut "ammattivalittaja". Jos koen vääryyttä ja on olemassa valitusmahdollisuus, käytän sitä heti. Entisenä kilttinä minulla on tarve pitää puoliani. Valitukset eivät aina tuota tulosta, mutta tulee tunne, että on tehnyt parhaansa. Pääsisi helpommalla, jos katsoisi asioita läpi sormien.