Lapsuuden Psykoperheen Triangulaatio
Lähetetty: 09 Marras 2019, 15:35
Hei!
Olen tuolla "lastenpalstalla" jo avautunutkin suhteesta narsistiäitiin, jonka kanssa välit on ollu nyt poikki reilun vuoden. Jo sitä ennen mulla oli hänen kanssa välit poikki yhden kerran kaksi vuotta, mutta silloin ajattelin, että narsisti olisi ehkä muuttunut ja alkanut kunnioittamaan minun rajoja, heh!! Nyt kun olen tällä ja muilla palstoilla pyörinyt 1.5 vuotta ja viisastunut, on vihdoin alkanut tajuamaan, että ei kyseessä edes ole irtiotto yhdestä ihmisestä..mukaan sotkeutuu väistämättä kokonainen porukka.
Kun palasin eka "no contactin" jälkeen narsistin yhteyksiin, sain kuulla, että sillä välin sisko oli hankituttanut äidillä häälahjan (noin 15 000 euroa), jonka jälkeen äitini oli naureskellut sukulaisille, että "kyllä sekin (minä) menee nyt naimisiin kun näkee mistä jää paitsi", ja että hankin sen kun "pääsin yhdestä tyttärestä eroon". Sisko oli nimittäin mennyt hissukseen naimisiin maistraatissa vuotta aikasemmin miehen kanssa jonka oli tuntenut noin 2 kuukautta ja jota minä en edes tavannut ennen naimisiinmenoa. Siis kun palasin yhteyksiin niin sain kuulla, että tämä lahja oli ostettu vuotta aikaisemmin. Se mua mikä tässä riipii on se, että narsisti teki tämän ihan kostaakseen mulle välien poikki laittamisen. Ja sisko tiesi, että hänen tilaisuutensa on koittanut kun narsisti on täynnä kostonhalua. Nyt kuitenkin kävi niin, että he molemmat käänsivät asiat siten, että minä olen se tässä ongelma, ja se joka on rahanahne. Ja asia käännettiin myös niin, että tämä tavara ostettiin vaan jotta minua kannustettaisiin avioliittoon (mulla ei ole edes miestä)!! Ja vielä se lisähuomautus, että kyseessä ei ollut auto tmv. arkipäivän asia, vaan täysin huvituskäyttöön.
Tässä pieni ote meidän keskustelusta joka ei vain edennyt ihan mihinkään. Oppikirja "gaslighting".
Sisko:
Se osti sen ---n että menisit naimisiin. Se oli häälahja. Eihän se kertonu tuota ku vasta jälkikäteen.
Mä sanoin sen jo sillon enkä muista miksi. Ehkä siksi että tietäsit että saat jotain isompaa ku meet naimisiin. Mun mielestä tuo ei ees oo niin paha juttu ku ottaa huomioon mistä isovanhemmat haaveilee. Saatathan sää vieläki mennä naimisiin. Mutta eikö tuo oo sadistista puhua tuosta just nyt ku mulla avioero uhka päällä. Jos me ei olla paremmissa väleissä nii ethän sää ees voi tulla tänne. En tienny että sulla on tommonen mieliala. Mulla ei käyny mielessäkään et voitas riidellä jostain.
Minä:
sadistista? mä puhun nyt siitä että sä puukotat mua selkään toistamiseen ja sitten viet tämän keskustelun ihan sivuraiteille. siis joo on avioero iso juttu, mutta se olikin vain esimerkki siitä että sulla tai äitillä ei näytä olevan mitään kiinnostusta mun tunteita kohtaan.
Sisko:
Siis määhän sanoin monta kertaa ettei susta ollu mitään puhetta sillon ku sitä oltiin hankkimassa
Lue nuo keskustelut uudestaan jos joku jäi epäselväksi. Sanoin ton 2 kertaa aiemmin
Sitä paitsi joku muu vois aatella että ois rakkaudellista kannustaa avioliittoon
Ku en oo tuosta jutusta muutenkaan samaa mieltä sun kaa vaikka äiti muuten törkee onki nii tuota en pidä niin törkeenä. Siks en jaksais väitellä tästä.
Olen tuolla "lastenpalstalla" jo avautunutkin suhteesta narsistiäitiin, jonka kanssa välit on ollu nyt poikki reilun vuoden. Jo sitä ennen mulla oli hänen kanssa välit poikki yhden kerran kaksi vuotta, mutta silloin ajattelin, että narsisti olisi ehkä muuttunut ja alkanut kunnioittamaan minun rajoja, heh!! Nyt kun olen tällä ja muilla palstoilla pyörinyt 1.5 vuotta ja viisastunut, on vihdoin alkanut tajuamaan, että ei kyseessä edes ole irtiotto yhdestä ihmisestä..mukaan sotkeutuu väistämättä kokonainen porukka.
Kun palasin eka "no contactin" jälkeen narsistin yhteyksiin, sain kuulla, että sillä välin sisko oli hankituttanut äidillä häälahjan (noin 15 000 euroa), jonka jälkeen äitini oli naureskellut sukulaisille, että "kyllä sekin (minä) menee nyt naimisiin kun näkee mistä jää paitsi", ja että hankin sen kun "pääsin yhdestä tyttärestä eroon". Sisko oli nimittäin mennyt hissukseen naimisiin maistraatissa vuotta aikasemmin miehen kanssa jonka oli tuntenut noin 2 kuukautta ja jota minä en edes tavannut ennen naimisiinmenoa. Siis kun palasin yhteyksiin niin sain kuulla, että tämä lahja oli ostettu vuotta aikaisemmin. Se mua mikä tässä riipii on se, että narsisti teki tämän ihan kostaakseen mulle välien poikki laittamisen. Ja sisko tiesi, että hänen tilaisuutensa on koittanut kun narsisti on täynnä kostonhalua. Nyt kuitenkin kävi niin, että he molemmat käänsivät asiat siten, että minä olen se tässä ongelma, ja se joka on rahanahne. Ja asia käännettiin myös niin, että tämä tavara ostettiin vaan jotta minua kannustettaisiin avioliittoon (mulla ei ole edes miestä)!! Ja vielä se lisähuomautus, että kyseessä ei ollut auto tmv. arkipäivän asia, vaan täysin huvituskäyttöön.
Tässä pieni ote meidän keskustelusta joka ei vain edennyt ihan mihinkään. Oppikirja "gaslighting".
Sisko:
Se osti sen ---n että menisit naimisiin. Se oli häälahja. Eihän se kertonu tuota ku vasta jälkikäteen.
Mä sanoin sen jo sillon enkä muista miksi. Ehkä siksi että tietäsit että saat jotain isompaa ku meet naimisiin. Mun mielestä tuo ei ees oo niin paha juttu ku ottaa huomioon mistä isovanhemmat haaveilee. Saatathan sää vieläki mennä naimisiin. Mutta eikö tuo oo sadistista puhua tuosta just nyt ku mulla avioero uhka päällä. Jos me ei olla paremmissa väleissä nii ethän sää ees voi tulla tänne. En tienny että sulla on tommonen mieliala. Mulla ei käyny mielessäkään et voitas riidellä jostain.
Minä:
sadistista? mä puhun nyt siitä että sä puukotat mua selkään toistamiseen ja sitten viet tämän keskustelun ihan sivuraiteille. siis joo on avioero iso juttu, mutta se olikin vain esimerkki siitä että sulla tai äitillä ei näytä olevan mitään kiinnostusta mun tunteita kohtaan.
Sisko:
Siis määhän sanoin monta kertaa ettei susta ollu mitään puhetta sillon ku sitä oltiin hankkimassa
Lue nuo keskustelut uudestaan jos joku jäi epäselväksi. Sanoin ton 2 kertaa aiemmin
Sitä paitsi joku muu vois aatella että ois rakkaudellista kannustaa avioliittoon
Ku en oo tuosta jutusta muutenkaan samaa mieltä sun kaa vaikka äiti muuten törkee onki nii tuota en pidä niin törkeenä. Siks en jaksais väitellä tästä.