Kun narsku anelee takaisin

Narsistit parisuhteessa/avioliitossa. Täällä voit keskustella kaikista parisuhteeseen, avioliittoon yms. liittyvistä asioista.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Voimaantunut

Re: Kun narsku anelee takaisin

Viesti Kirjoittaja Voimaantunut »

Minulle kävi sama. Aikaa erosta yli puoli vuotta ja narsulla uusi uhri. Puhelu oli lähinnä nykyisen uhrin mustamaalaamista ja narsu itki miten on tämän kamalan ihmisen uhri. Rupesin heti miettimään että näin hän toimi minunkin kohdallani. Yhtäkkiä hänen ystävät, perhe, tutut, tuntemattomat vihasivat minua. Ilmankos. Käänsi minut roistoksi vaikka itse kohteli kaltoin ja haki sääliä.

Tavallaan tuli hyvä olo, sillä narsu oli sössinyt elämänsä uudessa suhteessa oli päihteitä, pettämistä, väkivaltaa, rikoksia, vanhat tutut vaihtuneet juoppoihin ja narkomaaneihin. En halua tälläisiä asioita omaan elämään. Narsu vielä kehtasi lopuksi kysyä voisiko soitella minulle ja selvästi yritti hakea sääliä, tukihenkilöä. Teki varmasti pahaa kuulla että minulla töissä hyvin, urheilen, etelänmatka varattu, mielenterveys paremmassa kunnossa kuin koskaan narsun aikana ja uusi mukava suhde.

Tuttuni olivat järkyttyneitä miksi edes keskustelin hänen kanssaan ja annoin empatiaa. Olen itsekin huolissani. En tunne vihaa, mutta sääliä ihmistä kohtaan joka kuitenkin on yrittänyt tuhota minua kaikin keinoin. Liekö tramumaside vieläkin tallella.

Pelkään että vastaan vielä uudestaan ja homma lipsuu siihen että minusta tulee narsun tsemppaaja ja kannustaja mitä olin koko suhteen ajan. Tai että hän yrittää tehdä avullani uuden naisen mustasukkaiseksi. Edustin hänelle ns.normaalia ja nykyinen puoliso on myös päihteilijä. Tämä exä ei tunne sanaa ei ja sanoinkin lopuksi että mieheni ei pidä soittelustasi. Yrittäkää selvittää nykyisen kanssa ongelmat ja toivon hyvää elämää. Ei kunnoita varmasti pyyntöä. Pelkään että annan pikkusormen ja peto vie koko käden
En ymmärrä miten homma kääntyi tähän.. kokemuksia tästä?
Tess

Viesti Kirjoittaja Tess »

Paljon samanlaisia asioita ex-miehessäni. Juuri nuo päihteet, pettäminen, kaveripiiri muuttui sekakäyttäjiin yms. Lopulta hän hiljentyi täysin ja ei enää tullut sähköposteja. Kun sitten eilen tyhmänä ajattelin, että soitan ja puhun lapsen asioista, niin oli kyllä todella sekava puhelu! Kun puhe meni pettämiseen ja totesin, että turha sitä on läpi enää käydä, kun ei muuta mitään. Totesin, että olisi ollut hyvä sanoa heränneistä tunteista toista naista kohtaan ja haluaa katsoa, tuleeko siitä mitään. Tähän sain kuulla, että jos hän olisi sanonut noin, niin sehän ei olisi ollut totta. En ollenkaan käsittänyt tätä ja ihmettelin, etteihän tunteet neljässä päivässä syty. Tähän vastakysymykseni kuulin, että muistatko kun me tapasimme. Muistan kyllä ja se ei selvennä asiaa yhtään enempää! :)

Lisäksi hän puhui, kuinka kiva on saada jutella kanssani ja huomaa, että meillä on edelleen ”yhteys”. Sanoi miettivänsä asioita parvekkeella. Kysyi, miten lapsella menee päiväkodissa ja miten minulla menee töissä. Sen enempää paljastamatta kerroin menevän hyvin ja etten näe mitään syytä jatkaa juttelemista, koska ei johda mihinkään. Ja hänen mukaansa johtaa, kun onhan meillä yhteinen lapsi. Muistutin, että tapaamiset kyllä järjestyvät muita kautta ja olen edelleen vastassa, kun hän asioita (tapaamiset, päihdearvio) vie eteenpäin. Hän muistutti, että kyllä sekin on yksi vaihtoehto, mutta toinen on se, että me saadaan sovittua. Ja etten ole tyhmä, en ole kuulemma koskaan ollutkaan. Jännä juttu, miten en enää ollutkaan se, jolle sanotaan ”mee hoitoon”.
Siivillä

Viesti Kirjoittaja Siivillä »

Kaikki huomio mitä hän saa sinulta on pelkkää plussaa narsistille. Oli se rakkaudellista lepertelyä tai kylmää kyytiä.

Parasta olisi, kun et enää reagoi mitenkään. Totuus on se, ettei näiden kanssa voi ylläpitää suhdetta. Se illuusio on vaan alistetun ajatuksissa. Toivoisin niin kovin, että saisit etäisyyttä ja näkisit tilanteen ulkopuolisin silmin. Silloin voisit pääästää irti ja jatkaa omaa elämää.
Pisara76

Viesti Kirjoittaja Pisara76 »

Siivillä kirjoitti: 11 Maalis 2023, 05:03 Kaikki huomio mitä hän saa sinulta on pelkkää plussaa narsistille. Oli se rakkaudellista lepertelyä tai kylmää kyytiä.

Parasta olisi, kun et enää reagoi mitenkään. Totuus on se, ettei näiden kanssa voi ylläpitää suhdetta. Se illuusio on vaan alistetun ajatuksissa. Toivoisin niin kovin, että saisit etäisyyttä ja näkisit tilanteen ulkopuolisin silmin. Silloin voisit pääästää irti ja jatkaa omaa elämää.
Tällä hetkellä mulla tilanne on se, etten ole enää reagoinu kyseisen henkilön ajoittaisiin yhteydenottoihin ja hän on estossa.
asev

Viesti Kirjoittaja asev »

Kun kyseenalaistaa suhteen jatkuvuuden, tapahtuu täyskäännös.

Viimeiset 5 vuotta elämässäni kaikki on ollut negatiivisen kommentoinnin tai jonkinlaisen dominoinnin takana. Enkä liioittele, jopa WC-käynnistä tai veden juomisesta voi keksiä moitittavaa.

Kun muutin eri osoitteeseen, alkoi tämä rakkauspommitus. Olen kuulemma se ainut rakkaus, kaikki viimeiseltä 5 vuodelta pitäisi unohtaa ja jatkaa eteenpäin.
Vastaa Viestiin