Lausahduksia tai sanoja, joita narsisti käyttää useasti
Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.
Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.
Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.
Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
-
Re: Lausahduksia tai sanoja, joita narsisti käyttää useasti
Ja tämän hetken trendi unohtui;
-"älä käännä tota niin, mä en ole noin sanonut. Sä vaan käännät sen asian sun päässä niin"
Eli riidan aikana manipuloi mut luulemaan, että olen tulossa hulluksi ja vain kuvittelen asioita. Vaikka oikeasti 5-vuotiaskin osaisi rivien välistä lukea, mitä tietyillä sanoilla tarkoitetaan. Hän vaan "ei suoraan sanonut" tätä asiaa.
Oletteko muuten ajatelleet koskaan nauhoittaa salaa narsistin laukomuksia, jos riitatilanne riistäytyy välillä käsistä!?
-"älä käännä tota niin, mä en ole noin sanonut. Sä vaan käännät sen asian sun päässä niin"
Eli riidan aikana manipuloi mut luulemaan, että olen tulossa hulluksi ja vain kuvittelen asioita. Vaikka oikeasti 5-vuotiaskin osaisi rivien välistä lukea, mitä tietyillä sanoilla tarkoitetaan. Hän vaan "ei suoraan sanonut" tätä asiaa.
Oletteko muuten ajatelleet koskaan nauhoittaa salaa narsistin laukomuksia, jos riitatilanne riistäytyy välillä käsistä!?
-
Mielestäni edellisessä on kyse siitä, että narsisti syyttää uhriaan omista virheistään. Minhellä on useita lausahduksia. Minun ex piti lähes kaiken sisällään. Jälkikäteen olen kuullut muilta, mitä kaikkea hän on puhunut minusta selkäni takana. Olisin varmaan tyytyväisempi, jos ex olisi suoraan sättinyt minua ja selvästi. Silloin olisin aikaisemmin huomannut hänen kieroutensa. Tällaiselle narsistille, joka on selvästi introvertti on oma nimensäkin. Nämä hiljaiset ja peitetysti narsistit ovat joidenkin mielestä katalampia kuin julkinarsistit.
-
Kun hän on ÄÄRETTÖMÄN hyvä jossain, tai tehnyt jotain ÄÄRETTÖMÄN hyvin.
Mä vihaan tota sanaa
Mä vihaan tota sanaa
-
- oot hullu
- kaikki muutkin tietää että olet hullu
- oot niin katkera
- jos olisit kauniimpi niin susta vois tykätä
- näytät ihan mieheltä(kun lihaksia treenin seurauksena)
- sun ei kannata mennä töihin kun et pärjää työelämässä
- kuka tahansa pystyy hoitajaksi
- et omista mitään, kun et on koskaan tehnyt mitään (ison perheen kotiäiti olin)
- kaikki muutkin tietää että olet hullu
- oot niin katkera
- jos olisit kauniimpi niin susta vois tykätä
- näytät ihan mieheltä(kun lihaksia treenin seurauksena)
- sun ei kannata mennä töihin kun et pärjää työelämässä
- kuka tahansa pystyy hoitajaksi
- et omista mitään, kun et on koskaan tehnyt mitään (ison perheen kotiäiti olin)
-
Kuulostaa niin tutulta. Narsistin kanssa eläminen on yhtä helvettiä. Minäkin puolustin itseäni ja lastani. Narsisti eksäni huomasi, ettei saa minua murtumaan niin kohdisti vihansa lapseemme.Illuusioelämää kirjoitti: ↑13 Elo 2021, 09:22 Lukiessa edellisiä viestejä, niin eipä juuri ole lisättävää. Meilläkin kääntyi lopulta niin, että minä aloin puolustamaan itseäni ja lapsia ja totesin miehelle suoraan tämän olevan sairas ja tarvitsevan apua. Se, kun alkaa puolustamaan rajojaan, niin alussa tulenee monelle uhrille ylireagointia josta sitten kantaa huonoa omatuntoa. Mutta itselläni olen huomannut, että aika auttaa ja omatkin ylireagoinnit tasoittuu ja jäävät pois. Suhde ex-puolisoon neutralisoituu, häneen suhtautuu niinkuin yleensäkin mieleltään sairaaseen eli ei pidä lähteä pyöritykseensä mukaan. Etäisyys on paras lääke.
Kohtuuttomia rangaistuksia pienelle tytölle esim.valot oli jääneet päälle huoneeseen nii hän otti koko hehkulampun pois ja tokaisi että oppiipahan olemaan kun on jonkun aikaa pimeässä (kävin itse laittamassa hehkun takaisin, että näkee läksyt tehdä huoneessa). Lapsi oli kotiintuloajasta 2 min. Myöhässä niin tästä sai rangaistukseksi ettei hän ottanut lasta mummolaan mukaan (mihin oli kovasti odottanut pääsevänsä kylään). Ja se helvetin virnuilu kun omalle lapselle tulee paha mieli ja hänelle vallan tunne kun pelolla yrittää kasvattaa. Tässä muutama esimerkki.
Itse olen saanut kuulla esim:
Ei sinun pennosillasi meidän taloudessa mitään tee
Taasko sinä märiset
Ansaitset huonoa kohtelua
Puhelin täynnä vieraitten naisten yhteystietoja, näin aina vierestä sohvalla kun viestejä kilahteli ja kun asiasta kysyin vastaus oli vittuako se sulle kuuluu.
Ystäväni huomasi kerran minulle tympeäsi puhumisen ja kysyi narsistilta, että miksi puhut noin ilkeästi. Hän ei tilanteessa vastannut mitään mutta ystäväni lähdettyä sanoi, että ystävälläni ei ole mitään asiaa enää meille.
Työreissuille kun lähti niin ilmoitti kyllä kavereilleen ja facebookkiin mutta minulle unohti ilmoittaa ja suuttui kun kysyin asiasta.
Huomasin sellaisen asian, että narsisti pystyy loukkaamaan ihmisiä ja nukkumaan yönsä kuin pikkuvauva, ilman mitään omantunnontuskia.
Pahoittelut sekavasta tekstistä mutta saipahan jotakin kirjoitettua
-
…tuosta narsistin äänittämisestä. Muistan ekan ajatuksen tästä, kun lapsena makasin peiton alla sängyssä narsistin raivotessa ja syytellessä. Ajatus helpotti kestämään ja on aina välillä helpottanut 40 vuotta. Ulkopuolinen ei voi käsittää, millainen ihminen minut on kasvattanut ja edelleen yrittää syyllistää ja aivopestä rajaamisestani huolimatta.
-
- Sun syy, ku tein näin ( Raivostuneena )
- Me vaa juteltii ( 3 tutia autos klo 3-6 vieraan miehen kaa )
- Iltaulkoa klo 2 yöllä, väkisin haluaa seksiä... anna tai...
- Miks sun pittää olla tollane nössö
- Susta ei oo mihinkää
- Nää oot onneto paska.. luuseri
- Muille mun tutuille... on se nii reppana ( ja nauraa päälle )
- Oisit nääki joskus mies
- Paranna tapas tai meen vieraisiin ( virnuillen )
- Hän saa kattoo muita miehii, koska hän on haluttava
Iha vaa muutamia narsisti exän suusta... pahinta henkinen solvaus, syyllistäminen, alistaminen, itsetunnon vieminen, sun elämän kontrolli ja koko sinun hitaasti tuhoaminen...
- Me vaa juteltii ( 3 tutia autos klo 3-6 vieraan miehen kaa )
- Iltaulkoa klo 2 yöllä, väkisin haluaa seksiä... anna tai...
- Miks sun pittää olla tollane nössö
- Susta ei oo mihinkää
- Nää oot onneto paska.. luuseri
- Muille mun tutuille... on se nii reppana ( ja nauraa päälle )
- Oisit nääki joskus mies
- Paranna tapas tai meen vieraisiin ( virnuillen )
- Hän saa kattoo muita miehii, koska hän on haluttava
Iha vaa muutamia narsisti exän suusta... pahinta henkinen solvaus, syyllistäminen, alistaminen, itsetunnon vieminen, sun elämän kontrolli ja koko sinun hitaasti tuhoaminen...
-
Riitatilanteessa, kun on pettänyt taas lupauksensa:
- En ole sanonut/tehnyt
- Sano kellonaika, millon olen sanonut/tehnyt
- Se (työkaverinsa) sanoi, että en asia on näin
- Olet keksinyt omasta päästä tämän
- Olet masentunut/psykoosissa (tämä aina jos olen huonolla tuulella, aina pitäisi olla hyvällä tuulella)
- jaaha, mikä nyt TAAS on?
- Ei ole kenenkään syy, kun on ensin vääntänyt ja kääntänyt sanomisiani ja syyllistänyt minua. Ikinä mikään ei ole hänen syy.
En enää itke hänen aikaan, koska se osoittaa heikkoutta. Eilen viimeksi paloi hihat hänen jatkuvaan kaljan juomiseen. Juo viikolla, vaikka seuraavana päivänä on työpäivä. Aina on joku tekosyy juoda. Eilen Suomen jääkiekkopeli, kun ei voi selvinpäin sitä katsoa. Mykkäkoulua oli eilinen ilta, herkkua on odotettavissa kun tulee töistä. Yllämainitut lauseet saan taas kuulla ja miten kaikki on minun syytä, olen kohtuuton ja ylireagoin. Lupaa olla juomatta pari päivää ja sitten palaa taas ihan samaan paskaan käytökseen kuin ennenkin. Pyörä se vaan pyörii, milloinhan tästä saisi voimia hypättyä pois...
- En ole sanonut/tehnyt
- Sano kellonaika, millon olen sanonut/tehnyt
- Se (työkaverinsa) sanoi, että en asia on näin
- Olet keksinyt omasta päästä tämän
- Olet masentunut/psykoosissa (tämä aina jos olen huonolla tuulella, aina pitäisi olla hyvällä tuulella)
- jaaha, mikä nyt TAAS on?
- Ei ole kenenkään syy, kun on ensin vääntänyt ja kääntänyt sanomisiani ja syyllistänyt minua. Ikinä mikään ei ole hänen syy.
En enää itke hänen aikaan, koska se osoittaa heikkoutta. Eilen viimeksi paloi hihat hänen jatkuvaan kaljan juomiseen. Juo viikolla, vaikka seuraavana päivänä on työpäivä. Aina on joku tekosyy juoda. Eilen Suomen jääkiekkopeli, kun ei voi selvinpäin sitä katsoa. Mykkäkoulua oli eilinen ilta, herkkua on odotettavissa kun tulee töistä. Yllämainitut lauseet saan taas kuulla ja miten kaikki on minun syytä, olen kohtuuton ja ylireagoin. Lupaa olla juomatta pari päivää ja sitten palaa taas ihan samaan paskaan käytökseen kuin ennenkin. Pyörä se vaan pyörii, milloinhan tästä saisi voimia hypättyä pois...
-
Olet köyhä
Sulla on yhtä leveät hartiat kuin minulla
Sulla on lyhyet jalat
Et osaa hymyillä
Miksi naurat noin, miksi seisot noin
Olet tylsä
Olet syntynyt tänne maailmaan miehille n****ttavaksi
Tuleeko susta samanlainen läski kun äitisi
Sulla on yhtä leveät hartiat kuin minulla
Sulla on lyhyet jalat