Juhlapyhät

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Syntipukki

Juhlapyhät

Viesti Kirjoittaja Syntipukki »

Vähän kaipailisin tukea juhlapyhien ajaksi. Tällä kertaa sain sanotuksi, ettemme tule lapsuudenkotiin jouluksi. Ennen ollaan menty vähän vastentahtoisesti, sillä siellä on sitten istuttu varpaillaan ja keinohymyllä esitetty hyvää perhettä. Varottu sanoja, varottu ottamasta ruokaa liikaa tai liian vähän, puhumasta liikaa tai liian vähän, yritetty kehua tarpeeksi ruokia ja koristeluja. Kyllä te tiedätte... Tänä vuonna he varmaan poikkeavat piipahtamassa aatonaattona, kuten yleensäkin. Joskus tulevat sisään asti, joskus vain eteiseen. Nyt jo päivää ennen jännitän/pelkään/murehdin tätä kohtaamista. Eivät ilmoita koskaan tulostaan, mutta jos otan yhteyttä asiasta, sitten varmasti tulevat ja pitävät sitä kutsuna ja istuvat koko illan, huoh!

Mutta siis, joskus on vain pakko tavata ja olla tekemisissä. Ollaan minimoitu kaikki mahdollinen kontaktit. Mutta kun tällaiset päivät ja tapahtumat lähestyvät, mulla alkaa kroppa menemään niin kierroksille! Jälkeenpäin väsyttää ja ärsyttää, vaikka kaikki olisi mennyt ihan hyvin. Jos joku on keksinyt tällaisille jotain niksejä tai apukeinoja, olisin tosi kiitollinen kuulemaan!
Marianne

Re: Juhlapyhät

Viesti Kirjoittaja Marianne »

Hei
Toivottavasti meni joulu mukavasti. Etäisyys on varmaan paras lääke omaan hyvinvointiin. Meditaatio on ollut minulla apu siihen kehon kierrostilaan. Youtubesta löytyy hyviä eväitä, jos ei ole jo enneltään tuttua. Sitä kun tulisi tehtyä myös hyvinä aikoina eikä vain silloin kun happi meinaa loppua...
Toivottavasti saat olla taas pidempään rauhassa, etkä joudu siihen tilanteeseen kuin minä, että kun otin etäisyyttä alkoi kauhea puhelinsabotaasi ja jatkuva kysely, että mikä nyt on vialla, itkua ja syyllistämistä että kun kaikkensa on yrittänyt jne.
Mukavaa alkavaa vuotta ja voimia eteenpäin pääsemiseen.
Syntipukki

Re: Juhlapyhät

Viesti Kirjoittaja Syntipukki »

Kiitos, Marianne! Ja samoin sinulle hyvää uutta vuotta!

Hyvin meni, sillä otin tilanteen haltuun ja kävin itse heillä. Sain itse päättää, milloin riittää :D Ja jotenkin tunnen, etteivät hekään todellisuudessa kaipaa seuraani, koska tästä pikavisiitistä ei tullut isompaa polemiikkia. Tosin olen ollut etäinen jo 15 vuotta, vaikka tunnistin hänen narsisminsa vasta viime keväänä. Ovat jo tottuneet, ettei mua näy ja kuulu. Ne omat ajatukset vaan pääsevät välillä niskan päälle ja odotan aina pahinta (ja usein ihan syystä).

Hermoston kanssa olen työskennellyt nyt reilun vuoden, kun alkoi olla uupumuksen oireita. Meditaatio ja yinjooga ollut mukana ja ovat muuten todella hyviä työkaluja! Tutustuin myös EFT:hen (akupistenaputtelu) ja TRE:hen (lihasten automaattista tärinää), jotka ovat myös olleet isona apuna tunteiden käsittelyssä ja purkamisessa. Mainitsen nämä, että jos joku muukin innostuu näitä kokeilemaan. Mutta ei saa suorittaa, vaan kuunnella kehoa, mitä se haluaa ja kaipaa milloinkin.
Vastaa Viestiin