Kaikki alkoi kun tavattiin miehen kanssa 2015. Mies on siis muualta Euroopasta ja näin ollen miehen sisko asuu siellä, ei Suomessa.
Kerron pieniä esimerkkejä, koska muuten saisin kirjoittaa vaikka kuinka paljon..
Alkuun hän oli todella kiva, jutteli, joi kahvia kanssani kun käytiin, vietettiin aikaa hänen huoneessaan - siis tultiin toimeen.
Yhtäkkiä alkoi kova tarve minun arvostelulle, näytän siltä että mahani on iso kun minulla oli huppari, arvostelua millaisia vaatteita käytän, miten sanoin tietyt sanat jne.
No tässä voisi luulla, että kyse on kateudesta.
Jonkin aikaa otin arvosteluja vastaan ja välillä pahoihin todella mieleni hänen sanoistaan, sillä hän ei kohtele miehen veljen vaimoa ollenkaan samalla tavalla.
Hän sanoo mielipiteensä (hänen on se myös helpompi tehdä kun heillä on yhteinen kieli, vaikkakin minä puhun myös heidän kieltä) mutta minä olen hyväsydäminen, tunnollinen, kiltti ja olen usein miellyttänyt miehen siskoa.
Kun kerroin tästä etten pidä miten hän kohtelee minua ja kerroin edellisen (tuolloin) poikakaverini haukkuvan minua ja itsetuntoni madaltui, hän vastasi ettei häntä kiinnosta, hän ei tuntenut minua silloin vielä.
Suuni loksahti auki. Miten kukaan voi sanoa noin?
Jossain kohtaa hän ei moikannut meille enää kun tulimme heidän kotimaahan / heidän äidin luokse viikoksi vaan katse maassa käveli ohi.
Usein kun hän laittaa minulle viestiä hän vastaa välillä parin päivän sisällä mutta viimeksi, hän ei vastannut minun kysymykseen viikkoon mutta siinä samassa hän alkoi yhtäkkiä soittaa miehelleni (ei yleensä ole soitellut kun joskus suhteemme alussa tai jos heidän kotimaassa on tapahtunut jotain) ja soitti sillä viikolla kaksi kertaa. Mielestäni hän tekee sen tahallaan.
En ole kateellinen ollenkaan vaan pöyristynyt lähinnä että miksi hän tekee tahallaan tuota, ei vastaa minulle mutta sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta soittaa miehelleni. Ja kaksi kertaa.
Esimerkki myöskin; menimme autolla heidän kotimaassaan ostoksille jonne oli hieman pidempi matka. Tyttäreni nukahti autossa ja pidin hänen päätään pystyssä (koska istuin oli vääränlainen) niin miehen sisko kysyi miksen ota lasta syliini ja vastasin että en tee niin, koska jos ajamme kolarin , tyttö lentää ikkunasta ulos. Hän pyöritti silmiä ja katsoi pois. Näin sen.
Samalla vierailulla hän myöskin veljen vaimon edessä alkoi neuvoa minua mitä annan lapselleni iltapalaksi. Kun kerroin että meillä syödään puuroa iltapalaksi, hän naurahti ja sanoi että eikö sillä ole väliä syökö mustikkapiirakkaa vai puuroa. Sanoin että minä annan puuroa omalle lapselleni, johon hän vastasi ”etkö näe ettei hän halua?”.
Taas huuli pyöreänä jäin seisomaan.
Jokaiseen kritiikkiin mitä olen antanut hänelle käytökseensä, hän alkaa syyttämään minua , ei ole tehnyt näin tai tarkoitti vain hyvää. Ikinä en ole saanut anteeksipyyntöä.
Ja näinkö kiitän häntä, hän lainasi meille sitä ja tätä tms.
Kun hänen kanssaan keskustelee, hän yleensä ohittaa minun juttuja ja puhuu omista asioistaan tai kommentoi minun juttuja vain ”kiva” tms.
Kerroin hänelle että valitsen meidän tyttöjen kioskiin maaleja ja laitoin kuvan maaliväreistä. Hän ei reagoinut mitenkään. Ja jatkoi omia juttujaan. Kun hänelle mainitsin että ei paljon kiinnostanut minun juttuni niin hän keksi tekosyyn ja sanoi ”en ehtinyt koska lapseni puhui minulle niin keskityin siihen” … mutta silti hän ehti höpistä omia asioitaan.
Ja paljon muuta mutta en voi kaikkea kirjoittaa..
Ja nyt kun olen lakannut vastailemasta hänelle, koska en yksinkertaisesti jaksa, hän on laittaa minulle viestiä , kyselee miten meillä meni matkoilla ja onko lapseni päiväkodissa jne. Kommentoi tarinoihin instagramissa.
Laittaa sydämiä. Lähettää minulle terkkuja kun taas soittelee miehelle.
Kysyi eilen olenko vihainen, ja vastasin vaan lyhyesti ”en”.
(Normaalisti olisin sanonut kyllä ja selittänyt miksi mutta tiedän että hän uhriutuu). Niin siihenkään hän ei voinut vastata normaalisti hyvä siis, vaan vastaus oli ”hyvä siis
(Käyttää yleensä mielestäni kun häntä ärsyttää jokin)
Tunnen sen manipuloinniksi. Olenko väärässä ? Hän yrittää vaikuttaa ajatuksiini kehuilla jne ettei meidän tarvitse keskustella hänen käytöksestään.
Kiitos jos jaksoit lukea. Haluan vain saada asiaan selvyyttä koska en kestä enempää enkä tiedä mistä kysyä..