Narsistin lapsena olenko itsekin narsisti?

Narsistinen vanhempi voi aiheuttaa lapsilleen puutteita itsetunnossa, itseluottamuksessa ja selviytymisestä elämässä aikuisiässä sekä haasteita luottaa toisiin ihmisiin.

Valvojat: Purple, NinniAnniina

Alueen säännöt
Keskustelufoorumin ylläpitäjä (Narsismin uhrien tuki ry) ei ole vastuussa foorumin sisällöstä, vaan jokainen kirjoittaja vastaa oman viestinsä sisällöstä.

Asiaton tai loukkaava kirjoittelu keskustelupalstalla tai yksityisviestein ei ole sallittua. Mikäli joudut loukkaavan kirjoittelun kohteeksi tai huomaat sellaista, tee siitä ilmoitus valvojille.
Asiattomasta tai toisia loukkaavasta viestityksestä seuraa varoitus. Mikäli varoituksen jälkeen häiriköinti jatkuu, käyttäjä poistetaan keskustelufoorumista. Ylläpidolla on oikeus sulkea törkeästi käyttäytyvän kirjoittajan käyttäjätunnukset ilman varoitusta. Toisten kirjoittajien ala-arvoinen nimittely ja haukkuminen johtaa välittömästi käyttäjätunnuksen poistoon.

Yritysten, yhteisöjen sekä henkilöiden nimien mainitseminen kirjoituksissa on kiellettyä. Keskustelu käydään yleisellä tasolla, voidaan puhua ”esimiehestä, alaisesta tms” nimiä mainitsematta. Henkilöt ja organisaatiot eivät saa olla tunnistettavissa kirjoituksesta. Säännön rikkomisesta seuraa kirjoituksen poisto sekä varoitus.

Tekstin suora kopioiminen muista julkaisuista on kiellettyä. Viestit, joihin on kopioitu koko artikkeli tai pitkä lainaus, poistetaan.Linkit ja sitaatit ovat sallittuja. Toisilta sivustoilta löydettyjä tekstejä saa siteerata omassa tekstissä kohtuullisesti, kunhan mainitsee lähteen. Muistathan,että sanoituksia, runoja ym. suojaa tekijänoikeus, laista tarkemmin http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1961/19610404.
Keskustelujen linkittäminen toisille foorumeille ei ole suotavaa foorumin luonteen vuoksi.
Foorumin tekstejä ei saa kopioida tai käyttää opinnäytetyön, artikkelin tai muun julkaisun materiaalina ilman lupaa. Aineiston keruuta varten, ota yhteys ylläpitoon, sillä jokaiselta kirjoittajalta pitää saada suostumus erikseen.
Aurora69

Narsistin lapsena olenko itsekin narsisti?

Viesti Kirjoittaja Aurora69 »

Hei, yli 50v täällä ja uutena jäsenenä
Elin lapsuuteni hyvinkin sekavassa ja väkivaltaa täynnä olevaa elämää. Isäni lähti taakseen katsomatta kun olin 9v. Äiti kielsi puhelut ja käynnit isään kokonaan kolmeksi vuodeksi.
Äidilläni alkoi vilkas seurusteluelämä. Ehkä jopa huoraaminen koska miehiä saattoi tulla meille kesken päivän ja he menivät kellarin pieneen huoneeseen. Äitini manipuloi mua kaikella tavalla. Olin pikkuveljeni hoitaja, myös hänen ystävättärensä lapsien. Koska olin niin hyvä! Olin salaisuuksien vartija (mm abortti). Sain selkääni mennen tullen. Koetin miellyttää äitiäni joka käänteessä ettei hän vain suutu. Vieraita ei saanut koskaan päästää sisään enkä olisi halunnutkaan. Kotityöt oli pienen koululaisen harteilla niin koti ei ollut vieraita varten.
Äitini ihastui silmittömästi yhteen naimisissa olevaan mieheen. Mies oli täysi seksiaddiktoitunut sekopää. Äitini "möi" minut ainakin kerran tälle miehelle ja katseli itse vierestä kun mies rikkoi minut. Olen muistanut tuosta tapauksesta hämärästi sen miten äitini talutti mut yöllä hänen makkariin sängyn päälle, miten tuo mies tuli päälleni ja sen kovan kivun. Myöhemmin jo aikuisena aloin muistamaan enemmän ja terapiassa aukesi loput muistot. Tuon tapauksen jälkeen äitini pakotti mut käyttämään satiaislääkettä koska olin kuulemma lainannut joskus hänen sänkyään...en koskaan tehnyt niin. Mies tartutti siis äitiini ja minuun satiaiset. Olin 12v.
Otin myöh yhteyttä lastensuojeluun ja he tekivät kiireellisen huostaanoton. Toki niin että mun piti muuttaa yksin asumaan. Olin 15v. Äitini syytti minua tuon ihanan miehensä viekoittelusta ja että olin äidilleni kateellinen. Tästä sitten vasta helvetti alkoi. Mies istui joka ilta kerrostaloni parkkipaikalla ja vahti mua. En päässyt edes soittamaan apua koska yleispuhelin oli ulkona. Äitini kertoi valheita kylillä ja kävi aina välillä hakkaamassa ovea.

Sain omia lapsia kolme. Äitini luikerteli monesti takaisin elämääni. Luulin aina että hän olisi nyt muuttunut. Kahta vanhinta äitini käytti välikätenä solvaamiseeni, alistamiseeni ja muuhunkin. Käännytti lapsia mua vastaan. Onneksi ei onnistunut.
Nyt ollaan oltu 17v välirikossa ja olen helpottunut. Mitä nyt jos kylillä hän tulee veljeni kanssa mua vastaan niin sieltä haistatellaan v***tua keskarin kera. Molemmilta. Veljeni on aina ollut kultapoika. Ja perättömiä mustamaalaamisia silloin tällöin edelleen.
Olen nyt lueskellut paljon narsisteista, narsismista jne. Ja jotkut kohdat nostaa valtavan tuskan että jos minäkin olen. Narsisti. Nouseeko teillä tällaisia tuntemuksia koskaan?